18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку на тему :"Китай"

Про матеріал
Китай .Особливості положення та розвитку. Мета: створити образ країни. визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; розглянути на конкретних прикладах специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій. поповнити географічні знання школярів, розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації. виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці. Тип уроку : комбінований Обладнання : підручник ,зошит,ілюстрації визначних місць Китаю,атласи
Перегляд файлу

Китай .Особливості положення та розвитку.

Мета: створити образ країни.

 визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю;

 розглянути на конкретних прикладах  специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.

 поповнити географічні знання школярів,

 розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.

 виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.

Тип уроку : комбінований

Обладнання : підручник ,зошит,ілюстрації визначних місць Китаю,атласи

Епіграф

Не можна стверджувати, буцімто справою Заходу

завжди було винаходити, а Сходу переймати.

Процес більше схожий на вулицю з двостороннім

рухом, де в різні години домінують різні потоки.

Не випадково у європейців прижилися арабські цифри.

Саме зі Сходу прийшло до них у середні віки багато

досягнень математики, астрономії, медицини.

А хто, як не китайці, дали світу папір, компас, порох?

В. Овчинников “Своїми очима”

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

  • Перевірка присутніх на уроці
  • Перевірка наявності шкільного приладдя
  • Налаштування на робочу атмосферу

Сяо хао! Добрий день!Я привіталась до вас китайською . А як ви думаєте чому? Так тому що сьогодні ми будемо знайомитися з Китаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні  будемо вивчати одну із найбільших країн світу по чисельності населення – Китай. Це єдина країна на Землі, де успадкування країни і культури зберігається на протязі чотирьох тисяч років. Жителі Давнього Китаю вважали свою батьківщину центром Всесвіту і називали "Чжунго», що в перекладі означає « серединна  імперія».   У слов’янські мови слово «Китай» прийшло від назви племен монгольської групи – кидань. У давнину вони вели кочовий спосіб життя по території сучасного Китаю та Монголії.

Одна із національних особливостей китайців, яка має давню традицію – толерантність (терпіння). Послухайте історичну притчу:

У далекі часи жила величезна сім'я, яка об’єднувала дев’ять поколінь і нараховувала декілька тисяч чоловік. У сім’ї панувала повна згода: ніхто ні з ким не сварився, жінки ніколи ревностно не відносилися до чоловіків, діти жили у злагоді та мирі і не забирали один у одного іграшки. І навіть, собаки під впливом загальної згоди стали лагідними, спокійно спостерігали, як їх сородичі  гризуть  кістки. Мова про це дійшла до імператора. Він відвідав голову сімейства і запитав, як вдається у такій великій сім’ї зберегти мир та злагоду.

Голова сімейства замість відповіді попрохав аркуш паперу і став швидко писати на ньому ієрогліфи. Написавши сто ієрогліфів, він передав аркуш імператору. Імператор з подивом побачив, на аркуші сто разів написаний один і той же ієрогліф – терпіння.

Що це означає? – запитав імператор.

Ми різними засобами привчаємо усіх до терпіння, - відповів  голова сімейства, - щоб кожен відносився до інших терпляче і стримано, і цим досягаємо загальної злагоди.

Терпіння – дає можливість китайському населенню витримати усі життєві негаразди.

Розвал світової соціалістичної системи примусив Китай взяти курс на корінне реформування економіки, що дозволило йому за короткий період вийти на друге місце у світі за розміром ВВП.

На сьогоднішньому занятті ми звернемося до причин, які сприяють народженню економічного гіганта у Східній Азії та у світі. Причини «китайського економічного дива» шукають науковці багатьох країн.

( На фоні китайської музики)

Біля східних берегів,

Де бредуть дощі з морів,

А півроку з роту суші

Вітер бабцю-зиму сушить,

Простяглася рівнина…

Вдаль поглянеш – сивина.

Тьмуща-тьма на ній народу,

Густо так не бачив зроду.

А землиця, а земля! 

Як для ручок короля.

Найніжніший жовтий лес –

Дар землі чи дар небес.

 Тільки ріки там суворі.

 Їх клянуть,бувало, в горі,

Бо як дамби проривають,

Людні села заливають.

Та над всім,що серце гріє,

Храм буддійський височіє.

Саме так поет описує цікаву і загадкову країну – Китай.

Досвід економічного розвитку Китаю цікавий й для України, яка знаходиться на шляху економічних реформ.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Гудзики "Блума"

  • Дайте загальну характеристику Японії
  • Особливість економіко географічного положення Японії є...
  • Розкажіть про особливість населення Японії
  • Господарство Японії спеціалізується на...
  • Що експортує та імпортує Японія ?

IV.Вивчення нового матеріалу

Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.

Ми продовжуємо мандрувати світом і як завжди ми з вами повинні скласти візитну картку Китаю.

1. «Візитна картка»

Офіційна назва — Китайська народна республіка.

Площа — 9,6 млн км2.

Населення — 1 339 млн осіб.

Столиця — Пекін.

Тип країни — країна з плановою економікою.

Державний устрій — соціалістична республіка, унітарна дер­жава.

 Прапор - Велика п'ятикутна жовта зірка у лівому верхньому куті  Комуністичну партію Китаю, а дуга з чотирьох малих зірок — чотири класи населення: робітників, селян, інтелігенцію та «патріотичну буржуазію».

Не менш важливим у розвитку країни є звичайно її географічне положення.

Поряд із економіко - географічним положенням розглядають і особливість населення.

Прийом Фішбоун

https://fs01.naurok.com.ua/010058pc-b0ef/003.jpg

 

 

 

Досить вигідна ситуація із природно ресурсним потенціалом

контрастність рельєфу та кліматичних умов;

значні запаси гідроресурсів;

густа мережа повноводних річок: Янцзи, Хуанхе, Амур

великі лісові масиви;

родючі ґрунти на території Великої Китайської рівнини

–перше місце у світі за запасами кам'янного вугілля, залізної та марганцевої –руд, бокситів, цинку, олова, сурми, вольфраму, молібдену, ртуті, рідкісноземельних металів, титанових руд, урану, золота.

недостатньо нафти та  газу.

V.Підсумок уроку

Прийом Гудзики Блума

Розкажіть візитну картку Китаю

Що символізує прапор Китаю

Надайте інформацію про ЕГП Китаю

Яка особливість населення Китаю?

Що вам відомо про природно ресурсний потенціал держави

VI.Домашнє завдання

опрацювати відповідний параграф у підручнику

 

 

docx
Додано
30 січня 2020
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку