Конспект уроку на тему "Німеччина"

Про матеріал
Конспект комбінованого уроку з географії для учнів 10 класу. На уроці можна використати відеоматеріали "Цікаві факти про Німеччину".
Перегляд файлу

Тема: Німеччина

Мета:  сформувати знання про місце країни у світі та регіоні, особливості сучасного постіндустріального розвитку країни, складники третинного сектору, промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни, характерні риси просторової організації господарства; розвивати навички пошукової роботи, вміння аналізувати інформацію, працювати з картами атласу; виховувати економічне мислення, патріотизм.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Основні терміни та поняття: диверсифікація, аутсорсинг, конкурентноспроможність.

Обладнання та матеріали: підручники, робочі зошити, атласи, мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація  опорних знань

Прийом «Вгадай країну»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд відео «Цікаві факти про Німеччину»

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

      Після об’єднання Західної та Східної Німеччини 3 жовтня 1990 р. утворилася Федеративна Республіка Німеччина (ФРН), яка є найбільшою в регіоні за чисельністю населення (шістнадцята у світі). При цьому вона є одним із засновників ЄС і Ради Європи, разом з 18 іншими країнами ЄС формує Міжнародний валютнийфонд і зону євро (другої за розмірами резервної валюти світу), є членом ООН, ОБСЄ, НАТО,«G7», «G20», частиною Шенгенської зони, четвертою за економікою у світі й беззаперечним
європейським лідером з ВВП — 3,4 трлн дол. (на душу населення — 19 місце у світі та 8 місце серед країн ЄС.

 Робота з підручником с. 49 – записати 5 чинників, що впливають на МПП країни.

Робота з картами атласу – система розселення (з коментарем)

Слово вчителя

 Німеччина — соціально орієнтована держава з високорозвиненою інфраструктурою, низьким рівнем корупції, високим рівнем інноваційності та ринкової капіталізації, лідерами за рівнем якої є компанії «Daimler», «Siemens» і «Deutsche Bank».
Країна має високу якість «людського капіталу» (рівень освіти, професійна структура, соціальний склад, стан здоров’я населення). У Німеччині розвинутий малий та середній бізнес, але разом із приватною в країні існує й державна власність. Держава є монополістом у галузі поштової служби, яка входить у десятку найбільших компаній. Велике значення мають сфери страхування та комерції, існує державна Німецька федеральна дорога, місцевим органам влади належать системи енерго- та водопостачання.
Первинний сектор господарства країни виробляє 2,1 % , вторинний — 24,4 %, третинний — 73,5 % ВВП. Дуже поширений аутсорсинг.

Німеччина — у десятці світових лідерів за кількістю туристів. У сфері туризму задіяно понад 3 млн працівників. У країні проводять усесвітньо відомі виставки, конгреси та фестивалі, світове значення має виставковий та діловий туризм, діє понад 6 млн музеїв, прокладено понад 40 тис. км (довжина екватора) велосипедних доріг і туристичних маршрутів. Фінансовий сектор із фінансовим центром у м. Франкфурті-на-Майні.

Користуючись матеріалом підручника с. 52-53 скласти таблицю.

Галузь промисловості

Найбільші компанії - виробники

 

 

Слово вчителя.

         Висока продуктивність праці майже 2 % населення,
яке працює в аграрному виробництві, досягається завдяки механізації та застосуванню сучасних агропромислових технологій. У сільському господарстві використовують значні території країни. Більшу частину товарної продукції виробляє тваринництво. Скотарство та
свинарство забезпечують 100 % власних потреб і дають експортну продукцію. Свинарство,
виробництво яєць, телятини, бройлерів концентруються у великих тваринницьких господарствах.Німеччина продукує значну частину загальноєвропейського зерна: жита, вівса, ячменю,яке використовується у виробництві пива — національного напою Німеччини. Його споживання на душу населення становить майже 105 л на рік. На родючих ґрунтах сіють пшеницю,ячмінь, кукурудзу, цукрові буряки, а на бідніших — жито, овес, картоплю, кормові культурий трави. Товарна продукція виноградарства перевершує плодівництво й овочівництво разом.Сільське господарство базується переважно на дрібному сімейному фермерстві з широким застосуванням праці сезонних працівників, особливо під час збору винограду. Виноробство розвинене в долині Рейну й на захід від нього, де збільшуються площі виноградників.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Обґрунтуйте особливості структури експорту й імпорту товарів і послуг країни.

Складіть схему

V. Домашнє завдання

Пр. 11 с. 49-55

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
10 жовтня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку