19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект уроку на тему. Опорно-рухова система хребетних тварин

Про матеріал
Тема: Опорно-рухова система хребетних тварин Мета: Навчальна: з’ясувати особливості загальної будови скелета у різних представників хребетних тварин; з’ясувати , які особливості й відмінності він має у представників різних класів тварин; Розвиваюча:розвивати увагу, допитливість, логічне мислення; Виховна: виховувати інтерес до предмета, дисциплінованість, культуру спілкування. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Гра «Хто більше?» (читаю загадки, відгадуємо тварину і по групам розповідаємо про неї, яка група останньою назвала ознаку тай виграла) Загадки: 1. Хто гнізда свого не має Яйця іншим підкладає, А у лісі в холодку Все кує мудруля то вона? (Зозуля) 2. По траві повзла змія Налякався добре я Від гадюки біг чимдуж, А то виявився …. ( вуж ) 3. Восьминогий ткачик В нірці ледь не плаче Ткав я ковдру при свічках Розстелив на вітті Вранці глянув – на гілках Лиш одне лахміття ( павук ) 4. У морі плаваю на дні- Там спокійно мені Як желе мої боки: І прозорі , і м’які Якщо зловиш мене ти , Можу руку обпекти ( медуза ) 2.2. Вправа «Знайди зайве». Мушля, панцир, шкірно-мязовий мішок, кістка. Череп, хребет, черепашка, ключиця. 3. Давайте пригадаємо, про що ми говорили на минулому уроці. а) Із чого складається опорно рухова система тварин (скелет і мускулатура) б) Які типи скелета вам відомі (внутрішній і зовнішній) в)Які типи симетрії притаманні тваринам? г) Чим представлена опорно-рухова система безхребетних тварин? ІІІ Оголошення теми та мети уроку Опорно-рухова система хребетних тварин ІУ Вивчення нової теми Ми продовжуємо знайомство з опорно-руховою системою. І сьогодні ми будемо більш детально знайомитися з опорно-руховою системою хребетних тварин. - Пригадайте які типи тварин належать до хребетних Розповідь учителя Опорно-рухова система — це комплекс структур, який утворює каркас, надає форму організму, дає йому опору та забезпечує захист внутрішніх органів і можливість переміщення в просторі. Скелет виконує захисну функцію, підтримує в певному положенні внутрішні органи. До скелета приєднуються м’язи, що забезпечують різноманітні рухи. Переваги внутрішнього скелета: • Росте разом з твариною, збільшує швидкість руху тіла за рахунок значної спеціалізації окремих м’язів і їх груп. Висновок: більш прогресивним є внутрішній скелет. Розповідь учителя Внутрішній скелет хребетних тварин складається з трьох основних частин: • осьового скелета(хребта); • скелета кінцівок; • скелета голови — черепа. Хребет побудований з хребців. Кожен хребець складається з тіла та дуги. Отвори верхніх дуг утворюють хребетний канал, у якому розташований спинний мозок. Робота з підручником та картками: підготувати характеристику скелетів хребетних тварин. Отже, розпочнемо із скелету риби (с. 142), амфібії (с. 143), рептилії (с. 144), птаха (с. 145), ссавця (с. 146); Б) Способи пересування хребетних тварин (с. 147). -То яку функцію виконує скелет у тварин? Опорна Рухова Захисна Кровотворна V. Узагальнення і закріплення знань 1. «Цікаві запитання». — Відомо, що риби не можуть повертати голову. Чи можуть це робити жаби та тритони? Відповідь поясніть. (Ні, тому що голову з тулубом з’єднує єдиний шийний хребець) — У скелеті змій відсутня грудна клітка. У зв’язку із чим вона була втрачена у цих тварин? (в них збільшена кількість хребців; спосіб пересування) — Шия у ссавців має різну довжину: у собаки вона коротка, у жирафи — довга. Яка причина такої відмінності? (все залежить від їх харчування) 2. Робота з термінами: зовнішній і внутрішній скелет, радіальна та двобічна симетрія тіла, хребет, череп, кіль, цівка, активний і пасивний політ. 3. Гра « Вірю Не вірю» 1. Скелет ссавців загалом нагадує скелет плазунів, однак має й низку відмінностей. (Зелений) 2. Скелет кінцівок у риб відсутній (Зелений) 3. У скелеті жаби є грудна клітка з ребрами (Червоний) 4. У ссавців шийних хребців 7 (Зелений) 5. У скелеті ящірки є цівка (Червоний) 6. Пояс передніх кінцівок птахів складається з ключиць, лопаток та вилочки (Зелений) 7. Грудна клітка є у скелеті риб (Червоний) 8. Скелет передніх вільних кінцівок ссавців складається з кісток плеча, передпліччя та кисті з пальцями 9. Результатом різноманітних видозмін кінцівок у ссавців – різна адаптація до середовища (Зелений) VІ Домашнє завдання Опрацювати § 34, виконати творче практичне завдання-спостереження Смажену чи варену рибу відділіть від кісток. Розгляньте всі вибрані кістки скелета риби, порівняйте з малюнком підручника.
Перегляд файлу

7 клас

Тема: Опорно-рухова система хребетних тварин

Мета:

Навчальна: з’ясувати особливості загальної будови скелета  у різних представників хребетних тварин; з’ясувати , які особливості й відмінності він має у представників різних класів тварин;

Розвиваюча:розвивати увагу, допитливість, логічне мислення;

Виховна: виховувати інтерес до предмета, дисциплінованість, культуру спілкування.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

                                     Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Хто більше?»

(читаю загадки, відгадуємо тварину і по групам розповідаємо про неї, яка група останньою назвала ознаку тай виграла)

 


Загадки:

  1. Хто гнізда свого не має

 Яйця іншим підкладає,

 А у лісі в холодку

 Все кує мудруля  то вона?  (Зозуля)

 

  1. По траві повзла змія

Налякався добре я

Від гадюки біг чимдуж,

А то виявився ….     ( вуж )

 

 

 

 

 

  1. Восьминогий ткачик

В нірці ледь не плаче

 Ткав я ковдру при свічках

Розстелив на вітті

Вранці глянув – на гілках

Лиш одне лахміття    ( павук )

 

  1. У морі плаваю на дні-

Там спокійно мені

Як желе мої боки:

І прозорі , і м’які

Якщо зловиш мене ти ,

Можу руку обпекти      ( медуза )


2.2. Вправа «Знайди зайве».

Мушля, панцир, шкірно-мязовий мішок, кістка.

Череп, хребет, черепашка, ключиця.

 

3. Давайте пригадаємо, про що ми говорили на минулому уроці.

а) Із чого складається опорно рухова система тварин (скелет і мускулатура)

б) Які типи скелета вам відомі (внутрішній і зовнішній)

в)Які типи симетрії притаманні тваринам?

г) Чим представлена опорно-рухова система безхребетних тварин?

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

Опорно-рухова система хребетних тварин

ІУ Вивчення нової теми

Ми продовжуємо знайомство з опорно-руховою системою.

І сьогодні ми будемо більш детально знайомитися з опорно-руховою системою хребетних тварин.

  • Пригадайте які типи тварин належать до хребетних

Розповідь учителя

Опорно-рухова система — це комплекс структур, який утворює каркас, надає форму організму, дає йому опору та забезпечує захист внутрішніх органів і можливість переміщення в просторі.

 

Скелет виконує захисну функцію, підтримує в певному положенні внутрішні органи. До скелета приєднуються м’язи, що забезпечують різноманітні рухи.

Переваги внутрішнього скелета:

 Росте разом з твариною, збільшує швидкість руху тіла за рахунок значної спеціалізації окремих м’язів і їх груп.

Висновок: більш прогресивним є внутрішній скелет.

Розповідь учителя

Внутрішній скелет хребетних тварин складається з трьох основних частин:

 осьового скелета(хребта);

 скелета кінцівок; 

 скелета голови — черепа.

Хребет побудований з хребців. Кожен хребець складається з тіла та дуги. Отвори верхніх дуг утворюють хребетний канал, у якому розташований спинний мозок.

Робота з підручником та картками:  підготувати характеристику скелетів хребетних тварин. Отже, розпочнемо із скелету риби (с. 142), амфібії (с. 143), рептилії (с. 144), птаха (с. 145), ссавця (с. 146); Б) Способи пересування хребетних тварин (с. 147).

 

-То яку функцію виконує скелет у тварин?

Опорна

Рухова

Захисна

Кровотворна

V. Узагальнення і закріплення знань

1. «Цікаві запитання».

— Відомо, що риби не можуть повертати голову. Чи можуть це робити жаби та тритони? Відповідь поясніть. (Ні, тому що голову з тулубом з’єднує єдиний шийний хребець)

— У скелеті змій відсутня грудна клітка. У зв’язку із чим вона була втрачена у цих тварин? (в них збільшена кількість хребців; спосіб пересування)

— Шия у ссавців має різну довжину: у собаки вона коротка, у жирафи — довга. Яка причина такої відмінності? (все залежить від їх харчування)

  1. Робота з термінами: зовнішній і внутрішній скелет, радіальна та двобічна симетрія тіла, хребет, череп, кіль, цівка, активний і пасивний політ.
  2. Гра « Вірю Не вірю»
  1. Скелет ссавців загалом нагадує скелет плазунів, однак має й низку відмінностей.                          (Зелений)
  2. Скелет кінцівок у риб відсутній      (Зелений)
  3. У скелеті жаби є грудна клітка з ребрами   (Червоний)
  4.  У ссавців шийних хребців 7            (Зелений)
  5. У скелеті ящірки є цівка                    (Червоний)
  6. Пояс передніх кінцівок птахів складається з ключиць, лопаток та вилочки                                            (Зелений)
  7. Грудна клітка є у скелеті риб             (Червоний)
  8. Скелет передніх вільних кінцівок ссавців складається з кісток плеча, передпліччя та кисті з пальцями
  9. Результатом різноманітних видозмін кінцівок у ссавців – різна адаптація до середовища                       (Зелений)

VІ  Домашнє завдання

Опрацювати § 34, виконати творче практичне завдання-спостереження Смажену чи варену рибу відділіть від кісток. Розгляньте всі вибрані кістки скелета риби, порівняйте з малюнком підручника.

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
1 березня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку