Конспект уроку на тему: "Що вибираємо у своєму житті : сміливість чи боягузтво?

Про матеріал
Пояснення нового матеріалу.Робота з Біблійним оповіданням про Давида і Голіяфа.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспеук  уроку  з предмету

" Духовність і мораль в житті  людини і суспільства",

на конкурс

"Учитель року предметів духовно-морального

спрямування -2023".

 

 

 

 

                                      Підготувала :

                                                                        вчитель Пипчук Ганна Дмитрівна

                                                              ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Поділля

                                            Товстенської ОТГ

                                                   Чортківського району,

                                                    Тернопільської області

 

 

Україна,  2023 рік

 

ТЕМА УРОКУ: Що вибираємо у своєму житті: сміливість чи боягузтво?

 

Золотий вірш: " Я шукав Господа, і Він почув мене, і визволив мене від усіх моїх   страхів ". Книга Пс. 3.12.

МЕТА: Пояснити учням, що сміливість - це духовна категорія, і вона іноді немає нічого спільного з фізичною силою. Дослідити, що основою сміливості є любов і віра. Виховувати любов до своєї країни, свого народу; формувати активну життєву позицію. Виховувати в дітях бажання творити сміливі вчинки в і'мя свого народу, наслідувати патріотів своєї країни, формувати соціальні і громадські компетентності .

 ХІД  УРОКУ

 

І. Організаційно - мотиваційний етап.

        1.Християнське привітання.

  2. Мотивація молитви.

- Помолимося за наших воїнів, щоб Господь Бог забрав у них страх,  поблагословив сміливістю й  мудрістю дій. Нехай ворожа куля оминає наших захисників та захисниць.

 3. Молитва .

ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.

- Коли у людини може виникнути почуття страху?

- Що, на вашу думку, треба  робити  в таких випадках?

- Підберіть антоніми до слова боятися.(Відважитися, вистояти, перемогти.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь та навичок.

1. Бесіда з учнями.

- Бувають у житті випадки, коли в небезпечних ситуаціях нам треба зробити свій вибір подальших дій, відстояти свою думку, сказати твердо "ні" або "так". Це можуть зробити не всі люди, адже такий вчинок вимагає сміливості, непохитних емоцій та збереження стійкості у своїх поступках. Таких людей, які завжди говорять правду, чинять справедливо, стійкі у своїх переконаннях, мають свої моральні принципи і дотримуються їх, ми називаємо сміливими.

- Подумаймо, а чи в сміливих ніколи не має страху? ( Відповіді дітей)

- Страх - це природне почуття, властиве кожній людині коли їй загрожує небезпека. Але сильні духом вміють перебороти свій страх, постати вище цього відчуття, звершити поступок в ім'я людяності, як вимагає християнська мораль, і не думати про наслідки для себе, а мати велике бажання допомогти іншим.

Отже, напротязі усього свого життя людина багато разів здійснює вибір: сміливість чи боягузтво?

- Що в даний момент вибираєте ви ?

- Так, бути сміливим - це прекрасно, але водночас дуже важко. Давайте будемо розмірковувати на дану тему.

2. Робота в групах.

- Складання асоціативного куща, щоб краще зрозуміти категорії "сміливість" і "боягузтво":

1 ГРУПА

 

 

СМІЛИВІСТЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 ГРУПА

      

        БОЯГУЗТВО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Робота над змістом українських народних прислів'їв про сміливість.

- Споконвіків український народ славив, поважав, любив слливих, при цьому  засуджував,  насміхався над боягузами. В українській мові є багато прислів'їв, приказок про відважних. Вони передаються з покоління в нові для навчання і виховання  нащадків.

( Діти витягують зі скриньки листочки, на яких записані прислів'я , пояснюють їх зміст)

- Боягуз і в житті мертвий, а хоробрий і мертвий  живе;

- Боягуз не любить життя, він тільки боїться його витратити;

- Боягуз і таргана приймає за велетня;

- Від сміливого і смерть біжить;

- Герой вмирає раз, боягуз - тисячу разів ;

- Де сміливість, там і перемога;

- Хоробрий не той, хто страху не знає, а хто дізнався і назустріч йому йде;

- У сміливого сорок доріг, а у боягуза одна, та й то нею вовки бігають;

4. Читання біблійної історії " Давид та Голіаф " ( можна переглянути мультфільм про

" Давида та Голіафа".

- Що  розповідає нам про сміливість Біблія, чого навчає? Про це ми дізналися, коли прочитали біблійну історію " Давид та Голіаф".

5. Робота над змістом біблійної історії.

а) Відповіді на питання:

- Що загрожувала єврейському народові?

- Де навчався Давид так вправно володіти пращею?

Праща - це зброя для метання каміння.

- Як Давид опинився на війні?

- Чому Давид пішов на бій із Голіафом?

( Юнак любив свій народ, мав велике бажання дапомогти йому; а також мав віру, що  Бог прийде йому на допомогу)

6. Стратегія " Шість капелюхів "

- Які ми отримали факти, прочитавши історію? ( Білий капелюх)

- Що позитивного в цій історії ? ( Жовтий капелюх)

- Що негативне в ній ? ( Чорний капелюх)

- Які почуття викликає у вас описана історія ? ( Червоний капелюх)

- Що би трапилося, якби Давид не пішов у бій із чужинцем ? (Зелений капелюх)

- Чого навчає ця історія ? (Синій капелюх)

6. Робота в групах.

- Складання порівняльної характеристики Давида та Голіафа.

ДАВИД

ГОЛІАФ

- молодий ;

- відважний ;

- спритний;

- умілець;

- наполегливий;

- патріот;

- чужинець;

- велетень;

- жорстокий;

- завойовник;

- неповороткий ;

- самовпевнений;

- гордий;

- зухвалий;

 

 

 

 

 

 

Пофантазуємо !

7. Твоя уявна зустріч із Давидом ( інсценізація ).

( Один учень ставить питання , другий - відповідає. )

- Ти не боявся Голіафа?

- Чому пішов у бій ?

- Розкажи про свої почуття в час перемоги?

- Що для тебе найважливіше в житті ?

8. Робота над картиною італійського барокового майстра Караваджо " Давиз з головою Голіафа".

 Картина  була намальована приблизно в 1599 році. Нині вона зберігається в музеї  Прадо в Мадриді.

- Який момент битви зображено на картині ?

- Опишіть, яким саме художник  зобразив Давида ?

- Порівняйте  долоню Давида  і руку Голіафа, опишіть  їх одяг ?

- Як веде себе Давид? Що він робить ?

- Розкажіть про свої враження від картини.

9. Робота над   зображенням скульптури Давида  італійським  художником та скульптором  Мікеланджело Буонарроті .

    Висота мармурової статуї 5 метрів. Вона стала символом Флорентійської республіки. Ця робота одна з вершин не тільки мистецтва, а й генія в цілому. Скульптор  створив роботу, в якій показав єдність краси тіла, розуму і духу людини. На даний час оригінал скульптури знаходиться в академії витончених мистецтв у Флоренції.

10. Роздуми учнів .

-  На які думки спонукає нас біблійна історія " Давид та Голіаф".

а) Юний Давид у простому одязі із пращою в руках став на захист свого народу проти могутнього, одягненого в бронзу, озброєного мечем і списом загарбника Голіафа. Давид здобув перемогу. Йому допоміг Бог;

б) Тільки сміливі перемагають, боягузи ж стають рабами;

в) Герої живуть в серцях і пам'яті свого народу вічно;

  Зараз в нашій країні війна. Російські загарбники віроломно, безпідставно напали на наші міста і села. Не дивлячись на те, що ворожа армія переважає чисельністю військ і зброї, наш героїчний народ не підняв білий прапор, а став захищати свій синьо-жовтий! Народ України об'єднався на бій із ворогом. Тисячі героїчних подвигів, сміливих вчинків, щоденних надзусиль в ім'я перемоги ! Українці здивували ввесь світ своєю  хоробрістю. Це битва Давида та Голіафа! Вона триває! Україна зранена, зболена, сплюндрована, але жива ! І стоїть на колінах тільки перед Богом. 

 На Мюнхенській безпековій конференції 17 лютого 2023 року президент України Володимир Зеленський порівнював Україну із Давидом, а Росію - з Голіафом. І говорив, що Голіаф обов'язково впаде, але для цього світу треба об'єднатися:

- " Він обов'язково впаде. Вже цього року! Ми можемо це зробити! Ми всі разом - як і Давид". Панель з виступом Зеленського в Мюнхені назвали "Давид на Дніпрі". Президент України зазначив : - " Бути Давидом означає боротися. І ми боремося. Бути Давидом означає мати пращу для пермоги ..."

 "У Голіафа немає шансів . Але, на жаль, у нього є потенціал. Він намагається виграти додатковий час для своєї агресії, торгуючи зі світом. Тому не треба поспішати" - що сказав президент.

" Давид переміг Голіафа не розмовами, а діями"- заявив В. Зеленський.

Наступає час вирішальної битви України (біблійного царя Давида) з Росією та її військами ( агресором - гігантом Голіафом). Цей бій має привести до повного вигнання окупантів з української території.

- Давида надихало не тільки бажання захистити рідну землю, а й віра в Бога. Наші воїни теж щиро моляться до Бога і просять, що ми теж молилися за них, за Перемогу. Послухайте молитву українського воїна " Побудь мій Боже " (відео).

V. Підсумок уроку.

- Складемо сенкан на тему " Воїн ЗСУ"

Воїн ЗСУ

Сміливий, безстрашний,

Воює, захищає, перемагає.

Наш воїн - це Ангел світла.

Захисник,

Мироносець.

 

VI.  Рефлексія.

- Чим зацікавив вас урок?

- Що з почутого взяли для себе?

- Про що хотіли б дізнатися більше?

VII.Спільна молитва за мир і Перемогу.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
11 жовтня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку