План-конспект уроку на тему:
“Health, Food & Sports”
Клас: 10-В
Вчитель:Липа В.А.
Гімназія № 323 м.Києва
Тема уроку:Здоров;я,їжа та спорт. Вживання граматичних структур та умовних речень.
Практична мета:
- активізувати лексичний матеріал по темі,вживаючи їх в реченнях,словосполученнях;
-практикувати вживати граматичні структури умовних речень в описах малюнків, в складанні діалогів;
-удосконалити навички діалогічного мовлення з опорою на мовні кліше;
-удосконалити вміння описувати малюнки,що відображають події,пов’язані з темою уроку;
Освітня мета: Розширити знання учнів по даній темі,удосконалювати вміння орієнтуватися в збалансованій дієті,сформувати вміння використовувати умовні речення в повсякденному житті.
Виховна мета: Виховувати культуру прийому їжі,розвивати бажання займатися спортом.
Прилади та матеріали: комп’ютер,дошка,підручник,картинки.
I Початок уроку
I Введення учнів в англомовне середовище
Т: How are you today?
How are your parents?
Do you feel yourself nice?
What is your temperature?
You have to remember and follow all social requiments to avoid catching coronavirus:what are these rules to keep in this epidemic situation?
Ps: -to wear masks correctly;
-to clean hands with soap or antivirus liquid;
-to avoid crowds of people.
IIОсновна частина
T: The topic of today’s lesson is “Health,Food & Sports”
The motto of the lesson is “The greatest wealth is health”
Do you agree with this motto?
What do you think about it?
T: What should you do to:
-digest food?
-look younger?
- protect yourself against illness/the flu?
Ps answers:
T:What could help us to live longer?
Think about ways to live to 100.
Ps answers:
-eating red foods;
-breathing through a straw;
-the benefit of smiling;
-chewing food properly;
-telling a truth.
IIIАктуалізація опорних знань
Speaking skills
T: It’s also necessary to point out the importance of sports in our life
T: What role in your life plays sports?
Ps answers:
T: The task is to complete the map with as many sports as you can think of.
Ps: individual: swimming,archery,running,karate;
water:waterpolo,swimming,diving,canoeing,snorkeling,surfing;
team: football,baseball,rugby;
air: hand gliding,paragliding,kite surfing.
T: What kind of sports do you practice?
Ps answers:
T: Listening and practicing a dialogue.
The task: complete the dialogue with the correct words.
Ps (answers)
T: Make up your own dialogue.Work in pairs.
Situation: Your friend wants to lose some weight and ask you for advice
Making decision.
Discussion in pairs.
Situation: your friend,Anna,who has moved to a village by a lake,wants take up a sport.In pairs, discuss the sports below,then decide which would be best for Anna.
T: What sports equipment can we see?
Ps answers:a football,trainers
T: Describe a picture,showing people practicing different kinds of sports
Ps answers:
Use of language
Phrasal verbs &Prepositions
T:Choose the correct item.
Ps do exercise(high in,full of,under stress,in an instant,turn out,absorb from)
Grammar Practise
Conditionals
T:Make up sentences due to the situations on the picture(0,I,II,III, Types)
Ps answers:
T: To make up sentences of Type II to give some advice to each other
Using structure:If I were you
IV Висновки уроку
V Домашнє завдання
Описати малюнок,виконати вправи