Конспект уроку на тему " Їжа,здоров'я та спорт"

Про матеріал
Формувати вміння,здійснювати спілкування в усній та письмовій формі відповідно до поставлених завдань.Висловлювати свої думки,почуття та ставлення.
Перегляд файлу

План-конспект уроку на тему:

“Health, Food & Sports”

Клас: 10-В

Вчитель:Липа В.А.

Гімназія № 323 м.Києва

Тема уроку:Здоров;я,їжа та спорт. Вживання граматичних структур та умовних речень.

Практична мета:

- активізувати лексичний матеріал по темі,вживаючи їх в реченнях,словосполученнях;

-практикувати вживати граматичні структури умовних речень в описах малюнків, в складанні діалогів;

-удосконалити навички діалогічного мовлення з опорою на мовні кліше;

-удосконалити вміння описувати малюнки,що відображають події,пов’язані з темою уроку;

Освітня мета: Розширити знання учнів по даній темі,удосконалювати вміння орієнтуватися в збалансованій дієті,сформувати вміння використовувати  умовні речення в повсякденному житті.

Виховна мета: Виховувати культуру прийому їжі,розвивати бажання займатися спортом.

Прилади та матеріали: комп’ютер,дошка,підручник,картинки.

 

 

 

I Початок уроку

I Введення учнів в англомовне середовище

Т: How are you today?

    How are your parents?

   Do you feel yourself nice?

  What is your temperature?

You have to remember and follow all social requiments to avoid catching coronavirus:what are these rules to keep in this epidemic situation?

Ps: -to wear masks correctly;

     -to clean hands with soap or antivirus liquid;

    -to avoid crowds of people.

IIОсновна частина

T: The topic of today’s lesson is “Health,Food & Sports”

The motto of the lesson is “The greatest wealth is health”

Do you agree with this motto?

What do you think about it?

T: What should you do to:

-digest food?

-look younger?

- protect yourself against illness/the flu?

Ps answers:

T:What could help us to live longer?

    Think about ways to live to 100.

Ps answers:

-eating red foods;

-breathing through a straw;

-the benefit of smiling;

-chewing food properly;

-telling a truth.

IIIАктуалізація опорних знань

 

Speaking skills

T: It’s also necessary to point out the importance of sports in our life

T: What role in your life plays sports?

Ps answers:

T: The task is to complete the map with as many sports as you can think of.

Ps: individual: swimming,archery,running,karate;

water:waterpolo,swimming,diving,canoeing,snorkeling,surfing;

team: football,baseball,rugby;

air: hand gliding,paragliding,kite surfing.

T: What kind of sports do you practice?

Ps answers:

T: Listening and practicing a dialogue.

The task: complete the dialogue with the correct words.

Ps (answers)

T: Make up your own dialogue.Work in pairs.

Situation: Your friend wants to lose some weight and ask you for advice

Making decision.

Discussion in pairs.

Situation: your friend,Anna,who has moved to a village by a lake,wants take up a sport.In pairs, discuss the sports below,then decide which would be best for Anna.

T: What sports equipment can we see?

Ps answers:a football,trainers

T: Describe a picture,showing people practicing different kinds of sports

Ps answers:

Use of language

Phrasal verbs &Prepositions

T:Choose the correct item.

Ps do exercise(high in,full of,under stress,in an instant,turn out,absorb from)

Grammar Practise

Conditionals

T:Make up sentences due to the situations on the picture(0,I,II,III, Types)

Ps answers:

T: To make up sentences of Type II to give some advice to each other

Using structure:If I were you

IV Висновки уроку

V Домашнє завдання

Описати малюнок,виконати вправи

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Липа Ванда
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, профільний рівень) 10 клас (Несвіт А.М.)
Додано
12 лютого
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку