16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Конспект уроку з англійської мови у 4 класі - "Наша планета - Земля"

Про матеріал

Мета конспекту уроку про планету Земля:

1. Практична: практикувати активний словник теми, ввести нові лексичні одиниці, вчити їх правильно артикулювати, розвивати вміння учнів логічно та послідовно викладати власні думки іноземною мовою.

2. Освітня: тренувати навички роботи з текстом, розвивати самостійне мислення, ініціативність, бажання до пізнання нового.

3. Розвиваюча: розвивати пам 'ять, увагу, логічне мислення, уяву, творчість, навички вимови, читання, розвивати зв 'язне діалогічне і монологічне мовлення.

4. Виховна: виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови.

Обладнання: картки iз завданнями, картинки із зображенням погоди, відеозапис зарядки, робочі зошити.

Тип уроку: контроль розуміння прочитаного тексту.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 « НАША ПЛАНЕТА – ЗЕМЛЯ»

(6 клас, 2-й рік навчання)

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  « Наша планета – Земля».

Мета:
Практична: практикувати активний словник теми, ввести нові лексичні одиниці, вчити їх правильно артикулювати, розвивати вміння учнів логічно та послідовно викладати власні думки іноземною мовою.

Освітня: тренувати навички роботи з текстом, розвивати самостійне мислення, ініціативність, бажання до пізнання нового.

Розвиваюча: розвивати  пам 'ять, увагу, логічне мислення, уяву, творчість, навички вимови, читання, розвивати зв 'язне діалогічне і монологічне мовлення.

Виховна: виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови.

Обладнання: картки iз завданнями, картинки із зображенням погоди, відеозапис зарядки, робочі зошити.

Тип уроку:  контроль розуміння прочитаного тексту.

 

Хід уроку

 

I. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу.

  • Greeting. Привітання.

T. Good morning, dear children. I hope you are fine today. So let’s start our lesson.

  • Conversation.  Бесіда з черовим.

T. Who is on duty today?

    Who is absent today?

  • Aim. Повідомлення теми і мети.

T. So children, today we are going to speak about our beautiful planet

  • Warming-up.  

T. Let’s  sing a song about the Earth.

It’s a small world

It’s a world of  laughter, a world of  tears,

It’s a world of hopes,  a world of  fears,

There’s so much that we share

That it’s time we’re aware

It’s a small world after all.

Chorus:

It’s a small world after all.

It’s a small world after all.

It’s a small world after all.

It’s a small, small world.

There is just one moon and one golden sun,

And a smile means friendship to everyone.

Though the mountains divide

and oceans are wide,

It’s a small world after all.

T. What is this song about?

II. Основна частина уроку.

  • Presenting vocabulary. Введення нової лексики.

T. Look at the pictures. Listen and repeat the new words:

Continent         Earth

ocean               star

universe           planet

desert               sea

  • Reading skill.  Практика читання.
  • Pre - Reading activity.

T. Look at the picture. It is the universe. The Sun is a star. Stars are the basin units of the universe. Our Sun is the nearest star. It is very hot at the centre of the Sun. There are nine planets in the Sun’s system. They go around the Sun. The Earth is one of them. The Earth is the third nearest planet to the Sun.

  • How many planets are there in the universe?
  • Which is the nearest star?

 

  • While - Reading activity. Game. Chain Reading.

T. P1 begins reading the text aloud. All the rest follow the reading in their books, then the second pupil goes on reading and so on. Is it clear?

Our planet is beautiful

          Our Earth is beautiful. There are five continents. The oceans and the seas are between the continents. The largest of the oceans is the Pacific Oceans. The Mediterranean Sea is the largest of the seas. Asia is the largest continents.

          There are large countries and small countries. There are warm countries and cold countries. There are some countries where there are four seasons in a year and some countries where there are only two.

         There are four seasons in a year. They are winter, spring, autumn and summer. It’s warmer in spring than in winter. It’s colder in autumn than in summer. Winter is the coldest season of the year.

          In winter the days are short and the nights are long. In summer the days are longer and the nights are shorter than in spring.

 

 

  • Post – Reading activity.

T. Answer my questions

  • Why is our Earth beautiful?
  • How many continents are there on the Earth?
  • Are the oceans and the seas between or under the continents?
  • Which is the largest ocean?
  • Which is the largest sea?
  • Which is the largest continent?
  • Is Ukraine large or small country?
  • How many seasons are there in Ukraine and in Great Britain?

 

  • Vocabulary Practice. Закріплення ЛО.

      T. Complete the sentences. Use words from the box.

 

  1. …is a group of stars. …ies make up the universe.
  2. … is big, round, yellow; … a large, bright object in the sky. … gives people light.
  3. We live on the … Earth. We must thing about the future of our … .
  4. … is a great mass of water. The …s cover most part of the Earth’s surface.
  5. … is a land which is surrounded by sea. There are many countries on the … .
  6. Our … is called Ukraine. So many …ies, so many customs.

 

BOX: OCEAN, GALAXY, COUNTRY, PLANET, CONTINENT, SUN.

 

  • Relaxation.

T. Let’s have a rest

Touch your shoulder

Touch your knee

Raise your arms

Then drop them, please!

Touch your ankles

Pull your ears

Then touch your nose

With your toes go Tap, tap, tap

Now your fingers Snap, snap, snap!

 

  • Grammar. Введення граматичного матеріалу.

T. Look at the model and remember.

Adjective

Comparative

Superlative

large

larg + er

the larg + est

long

longer

the longest

fat

fatter

the fattest

happy

happier

the happiest

 

ATTENTION

 

 

Good
 

 

 

better

 

the best

 

Bad

 

worse

 

the worst

 

 

  • Закріплення граматичного матеріалу.

T: Fill in the table

Adjective

Comparative

Superlative

Hot

 

 

Big

 

 

Warm

 

 

Thin

 

 

Noisy

 

 

Tender

 

 

Brave

 

 

Dirty

 

 

Cold

 

 

T. Do you know:

  • Which is the longest river in the world?                    The Sahara
  • Which is the biggest desert in the world?                 The Nile
  • Which is the deepest ocean in the world?                 Everest
  • Which is the highest mountain in the world?           The Pacific Ocean

T.  Write sentences as in the example.

Example:  Italy / hot / Great Britain. India / hot.

                  Italy is hotter than Great Britain.

                  India is the hottest of these countries.

 

  1. Spain / big / Moldova/ America / big.
  2. English weather / bad / French weather. Pakistan / bad.
  3. Spring / warm / winter. Summer / warm.
  4. The Black Sea / large / the Red Sea. The Mediterranean Sea / large.
  5. Lviv / small / Kyiv. Kaniv / small.
  6. Ukraine / cold / Greece. Finland / cold.
  7. Hoverla / high / Ben Nevis. Everest / high.

 

Read and smile.

 

Teacher: Which is the nearest to us, America or the moon?

Pupil: The moon.

Teacher: The moon? Why do you think so?

Pupil: Because we can see the moon, and we can’t see America.

 



 

Teacher: Which is more important, the sun or the moon?

Pupil: The moon is more important than the sun because it shines at night when it is dark and the sun  shines in the day-time when nobody wants it.

 

III. Заключна частина уроку.

 

  • Homework. Домашнє завдання.

 

Summary. Підсумок.

What was the most interesting task for you? Why?

Well done, children. You were great today. I’m pleased with you.

  • Assessment. Оцінювання.
docx
Додано
10 березня
Переглядів
221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку