Конспект уроку "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини - основна властивість живого"

Про матеріал
Ця розробка уроку знайомить учнів з темою «Біологічна система»; розширить знання учнів про роль метаболізму в живому організмі; дасть поняття про обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини, про асиміляцію та дисиміляцію; розвине вміння учнів установлювати причино - наслідкові зв’язки між обміном речовин та енергією як основою функціонування біологічних систем; уміння використовувати знання з інших предметів на уроці біології та у повсякденному житті; розвине в учнів уміння самостійно вивчати та аналізувати фактичний матеріал з теми; сприятиме розвитку уваги, логічного мислення, естетичних смаків, емоційних почуттів, виховає культуру спілкування, вміння висловлювати свої думки, екологічну культуру, відповідальність за власне здоров’я. Тип уроку: модель змішаного навчання (ротація за лабораторіями). Поєднаня офлайн та онлайн навчання. Програми онлайн – уроку: сайт Нові знання, програми PowerPoint, LearningApps, Microsoft Word , платформа Zoom
Перегляд файлу

Дата_________________ Клас___________________

 

Тема: Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. Обмін речовин в організмі людини. Практична робота по темі:» Складання схем обміну білків, вуглеводів, жирів»

Мета: навчальна: продовжити знайомити учнів з темою «Біологічна система»; розширити знання учнів про роль  метаболізму в живому організмі;  дати поняття про обмін речовин та перетворення енергії  в організмі людини, про асиміляцію та дисиміляцію.

розвивальна: розвивати вміння учнів установлювати  причино - наслідкові зв’язки між обміном речовин та енергією як основою функціонування біологічних систем; розвивати уміння використовувати знання з інших предметів на уроці біології та  у повсякденному житті; розвивати в учнів уміння самостійно вивчати та аналізувати фактичний матеріал з теми.

виховна: сприяти розвитку уваги, логічного мислення, естетичних смаків, емоційних почуттів, виховувати культуру спілкування, вміння висловлювати свої думки; виховувати екологічну культуру, відповідальність за власне здоров’я.

Тип уроку: модель змішаного навчання (ротація за лабораторіями). Поєднаня офлайн та онлайн навчання.

Програми онлайн – уроку: сайт Нові знання, програми PowerPoint, LearningApps, Microsoft Word , платформа Zoom

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

      Доброго дня. Сьогодні у нас з вами урок незвичний. На нашому сьогоднiшньому уроцi ми пройдемо 2 станції – комп’ютерну та творчу. Ми спробуємо поєднати між собою різні форми навчання. У нас все вийде, почувайте себе впевнено, працюйте і отримуйте від заняття не лише корисну інформацію, але й позитив та хороший настрій. Отож поїхали!

ІІ. Актуалізація базових компетентностей учнів.

Поділ учнів на 2 групи. Одна група – комп’ютерна лабораторія, 2 – творча(практична).

Ми зараз з вами на комп’ютерній станції (слайд 2) Перед вами завдання. Щоб їх виконати, потрібно ввести свої логіни і паролі і зайти на сайт Нові Знання. Відкрити презентацію і скопіювати посилання.

Завдання 1 https://learningapps.org/view2768190  Знайдіть пару до визначеня!

Завдання 2 https://learningapps.org/view4056495   Визначте ознаки характерні для асиміляції та дисиміляції

Завдання 3 https://learningapps.org/view10649667  Розподіліть ознаки між етапами енергетичного обміну речовин (працює група творчої лабораторії)

Завдання 4 https://learningapps.org/view5924268  Встановіть відповідність (працює група творчої лабораторії)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Поки працює інша група самостійно, з учнями 1 групи продовжую працювати дистанційно. Учні даної групи на попередньому уроці  отримали теоретичні знання по відповідній темі. Тож отримують в домашньому завданні посилання на презентацію з чіткими інструкціями для подальшого виконання роботи.

 Учні 2 групи, попередньо поділені  на 3 підгрупи. Увага на екран !

На слайді (слайд 3) ви бачите основні етапи обміну речовин(розповідь вчителя з елементами бесіди) та приклади систем організму людини, які приймають в ньому активну участь. У підручнику аналогічний мал.73, с.110

Трава система забезпечує фізичне й хімічне розщеплення складних речовин на прості з подальшим їх всмоктуванням у кров чи лімфу й видалення неперетравлених решток.

Дихальна система здійснює надходження кисню до клітин, газообмін та видалення СО2 як кінцевий продукт окиснення органічних речовин.

Кровоносна система транспортує прості поживні речовини та кисень до клітин, а від клітин до органів виділення – продукти метаболізму.

Сечовидільна система здійснює утворення та видалення сечі, в якій містяться надлишки солей, вода, сечовина, сечова кислота, жовчні пігменти тощо.

Шкіра виконує і видільну і терморегуляторну функції. Потові залози виділяють піт (надлишок солей, вода), а через усю поверхню шкіри відбувається тепловіддача в зовнішнє середовище.

Скажіть, будь-ласка, завдяки чому можуть працювати ці системи? (Завдяки енергії)

Енергія – це здатність виконувати роботу. Це те, що стоїть за поняттям «сила», що дає можливість існувати силі. Щоб привести в рух автомобіль треба застосувати силу. Її треба якимось чином отримати. А звідки береться енергія в автомобілі? Її отримують із бензину під час його згоряння в циліндрах. Ця енергія активізує певні сили, що приводять в рух механізми автомобіля. У результаті двигун працює.

Життєдіяльність живих організмів також забезпечується завдяки енергії. Пригадаємо! Скільки виділяється енергії при розщепленні 1г білка? (17.6 кДж), вуглеводів?(17.6 кДж), жирів? (38.9 кДж). Вивчає етапи обміну речовин, розділ біохімії – динамічна біохімія (слайд 4). Сьогодні ми на практиці, за допомогою схем спробуємо показати, як відбувається обмін поживних речовин в організмі людини

ІV. Оголошення теми та мети уроку

Метод «Впізнай мене» (слайд 5)

Для того, щоб дізнатися яку схему кожна група буде складати, пропоную такі уточнюючі запитання, про яку органічну речовину йде мова?

  1. Це біополімер!
  2. Розкладається на мономери!
  3. Друга назва протеїни!
  4. Їх багато в м’ясі, яйцях, бобових рослинах! Білки!!!

Далі….

1. Це біополімер!

2. Розкладається на мономери!

3. Паливо нашого організму!

4. Є в овочах, фруктах.. Вуглеводи!!!

Так, і залишаються жири, які теж є біополімером і їх багато в олії, соняшниковому насінні тощо.

V. Виконання практичної роботи

Кожна група отримала файли з добіркою слів, які ви використаєте для складання схеми, стіки – наліпки, які покажуть напрямок процесу обміну речовин. Ви маєте підготовлені мною шаблони для фіксування виконаних завдань.  Перед тим як ви розпочнете роботу, пригадаємо правила роботи в групах (слайд 6,7,8)

Групи працюють, перемикаю увагу на дітей, що працюють дистанційно через  платформу Zoom

(Довільні відповіді учнів з корегуванням учителя)

VI. Узагальнення і систематизація знань. Вправа «Квиток на вихід». 3….2….1…(слайд 9)

Запишіть і озвучте у кожній групі:

3 факти, які ви вивчили протягом уроку

2 факти, які вважаєте цікавими

1 факт, яке виникло запитання!

V. Домашнє завдання. Повторити  параграф 28

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Звягіна Людмила Клавдіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Демчук Марія
Додано
7 березня 2021
Переглядів
4117
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку