Тема. Диво – іграшки.
Мета. Ознайомити учнів з основними складовими частинами будови тварин. Навчити учнів: користуватись гуашевими фарбами та пензлем; передавати взаємозв’язок основної форми та її частин, створюючи образ конструктивним методом; заповнювати площину аркуша великим зображенням об’єкта. Розвивати в учнів інтерес до образотворчого мистецтва; уміння сприймати красу, відображену засобами різних видів і жанрів; зорове сприймання. Виховувати у дітей художньо – естетичний смак, привчати дітей до порядку у своїх ігрових зонах.
Обладнання. Фарби гуаш, пензлики, аркуш паперу, палітра, склянка для води, презентація.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1. Вітання.
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Бесіда.
- Яких тварин ви знаєте?
- Чи були ви в зоопарку?
- Яких із них можна побачити тільки в зоопарках?
2. Діти, відгадайте загадку. Слайд 2.
Я в барлозі взимку спав,
мед із вуликів збирав.
Бант на шию пов’язали,
І до іграшок поклали.
Вайлуватий та м’який.
Відгадай хто я такий. (Ведмедик)
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні ми пригадаємо інструменти та матеріали, які допомагають художникам-живописцям створювати чарівні роботи, а також ознайомимося з тими матеріалами та інструментами, яких ще не знали.
ІV. Пояснення нового матеріалу
1.Відгадування загадки учнями. Слайд 3.
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею —
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно... (фарба).
На уроці ми малюватимемо іграшку - ведмедика фарбами гуаш.
Гуаш — це фарба, яку розводять водою. Після висихання вона дає матову поверхню. Гуашеві фарби застосовують для малювання на білому та кольоровому папері. Роботи, виконані цими фарбами, можна виправляти, наносячи шар необхідної фарби на попередній, де допущена помилка. На відміну від гуаші, акварель легка і прозора. Нею ви теж вже користувалися для створення власних робіт.
Пензель має бути м’яким.
2. Робота з підручником. Слайд 4.
Ти знов у країні Образотворчого мистецтва. Поглянь навкруги. Усі предмети такі різні! Чому? Бо всі вони мають свою форму.
Форма — це зовнішній вигляд, обриси предметів.
Форма може бути плоскою або об'ємною, простою або складною. До простих форм належать: квадрат, прямокутник, трикутник, коло, овал. Складні форми утворюються з простих.
3.Знайди прості форми на картинах художників.
4. Порівняй предмети з простими формами. Слайд 5,6.
5. Слайд 7. Іграшка — твій перший друг. Художникам також подобається малювати ляльок, ведмедиків. На цих картинах вони дуже схожі на справжніх.
Придивись до своїх іграшок. І ти побачиш диво. Вони складаються з різних простих форм.
6. Слайд 8. Роздивися малюнки іграшок.
- З яких простих форм вони складаються?
7. Дидактична гра «Розкажи про свою улюблену іграшку». Слайд 9.
У гості до дітей прийшов ведмедик з кошиком іграшок. Ведмедикові подарували на день народження багато іграшок, але він не знає, як вони, називаються і як з ними потрібно гратись.
Вчитель пропонує дітям допомогти ведмедикові розказати все про іграшку:
V. Перегляд мультфільму.
Виведення правил після перегляду мультфільму.
VІ. Фізкультхвилинка відео «Зарядка з Міккі Маусом».
VІІ. Послідовність створення іграшки. Слайд 10.
Практична робота.
VІІІ. Підсумок уроку
Діти порівнюють свої роботи з роботами однокласників.