Конспект уроку "Оператори циклу. Цикл з лічильником"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку складено відповідно до чинної програми. МЕТА УРОКУ: сформувати уявлення про синтаксис і семантику циклу з передумовою; сформувати вміння складати алгоритми з повтореннями для розв'язування задач; розвивати логічне мислення та креативність; виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Перегляд файлу

Клас: 8                                      Дата:                     Предмет: Інформатика

Тема уроку:  Оператори циклу. Цикл з лічильником

Мета уроку: сформувати уявлення про синтаксис і семантику циклу з передумовою; сформувати вміння складати алгоритми з повтореннями для розв'язування задач;  розвивати логічне мислення та креативність; виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Знати: алгоритм роботи в середовищі програмування

Вміти: користуватися послугами середовища програмування

Обладнання:  підручник, презентація, картки для самостійної та практичної роботи

Тип уроку: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: англійська мова, математика

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Робота з картками

Розв’яжіть задачу та запишіть програмний код, відповідно до форми

 

Коли Коля прийшов на день народження до свого друга Толі, він разом з подарунком важив 26,1 кг (K1). На дні народження Коля з'їв A цукерок по 0,01 кг кожна, B яблук по 0,1 кг, C бутербродів з 0,11 кг і один торт вагою 2,5 кг.

Скільки важив Коля (K2), коли йшов з дня народження Толі, якщо відомо, що свій подарунок він забрав з собою?

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Повторення (цикл) — це алгоритмічна структура, за допомогою якої та сама послідовність дій виконується кілька разів.

Для запису алгоритмів із повторенням (циклів) мовою Object Pascal використовують три види операторів циклу: з параметром, з передумовою і з післяумовою.

Серію команд, що повторюється під час виконання циклу, називають тілом циклу.

Кожне виконання тіла циклу називають ітерацією.

Цикл із параметром (лічильником) використовують у випадках, коли відома кількість повторень циклу. Оператор For забезпечує повторення команд, кероване параметром циклу.

 

 Якщо при використанні форми То кінцеве значення параметра циклу менше за початкове, то цикл не виконається жодного разу.

 Для того щоб реалізувати цикл зі зміною параметра від більшого значення до меншого, використовують форму циклу For зі словом DownТo. Значення параметра з кожною ітерацією зменшується на одиницю:

For <параметр> := NV downto KV do <оператор>;

У такому випадку параметр щоразу отримує не наступне, а попереднє значення свого типу.

 

 З клавіатури вводяться п’ять дійсних чисел, серед яких можуть бути як додатні, так і від’ємні числа.

Знайти середнє арифметичне додатних чисел.

var i, k: Integer; a, Sr: Double;

begin

Sr := 0;

k := 0; // лічильник додатніх чисел

For i := 1 to 5 do begin

a := StrToFloat(InputBox(‘Ввести 5 чисел’, IntToStr(i), ‘0’));

If a > 0 Then begin

k := k + 1; Sr := Sr + a;

end;

end;

Sr := Sr / k;

Edit1.Text := FloatToStr(Sr);

end;

 

V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.

1.   Практична робота на ПК.

Складіть програму, яка відповідала б умові задачі:

Ненажера Стецько прокрався перед обідом у шкільну їдальню, де вже були накриті столи (N),  і почав швидко з’їдати ще тепленькі булочки, які стояли на столах. На кожному столі рівна кількість булочок (х). За Стецьком спостерігав черговий по їдальні  Андрійко і уважно підраховував кількість з’їдених булочок на своєму калькуляторі. Допоможіть порахувати кількість булочок.

Для розв’язання завдання скористайся такою послідовністю:

  1. Додай на форму об’єкти, відповідно до малюнка.

 

  1. Створи подію ОnClick  для кнопки обчислити.
  2. Створи код, скориставшись підказками:
    1. У коді програми повинні бути такі змінні:
      • I – параметр циклу.
      • N – кількість столів.
      • X – кількість булочок на 1 столі.
      • Sum  – загальна кількість з’їдених булочок.
    2. На початку програми Стецько ще нічого не з’їв (Sum=0).
    3. Кількість повторень дій Стецька від 1 до N разів.
    4. Загальну кількість з’їдених булочок Андрійко рахував за формулою Sum+ X.
  3. Перевір програму та запусти процес компіляції (F9).
  4. Продемонструй результат учителю.

 

 

VІ. Підсумки уроку. 

1. Вправа «Лови помилку»

Знайдіть помилки в наведених фрагментах програми:

а) Y := 0; For X := 0.1 to 0.9 do Y := Y + Sіn (X);

б) K := 81; Y := 1; For і := 1 to Sqrt (K) do Y := Y * 2;

в) K := 0; For і := 9 to 1 do K := K * 2;

 

2. Домашнє завдання

Підручник § 6.6

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку