Тема уроку: Основні напрямки сучасної біотехнології
Цілі уроку: розглянути основні напрямки сучасної біотехнології, з’ясувати їх значення для суспільства та перспективи розвитку; розвивати критичне мислення; виховувати розуміння значення біотехнологій для людини.
Обладнання та матеріали: презентація, комп’ютер, мультимедійний проектор.
Базові поняття і терміни: біотехнологія, генна інженерія, клітинна інженерія, плазміди, культура клітин.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Питання для бесіди:
а) хліба, сиру, вина, молочнокислих продуктів; б) антибіотиків?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Учні в ході уроку самостійно заповнюють таблицю:
№ з/п |
Галузі |
Значення |
|
|
|
Табл.1 «Практичне значення біотехнологій у різних галузях»
Попередньо, учні об’єдналися в групи, кожна з яких отримала випереджаюче завдання для дослідження:
Кожна група, опрацювавши матеріал з відповідних питань, доповідає (додаток 1).
Перегляд відеоролика «ГМО» [6].
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
№ з/п |
Галузі |
Значення |
1 |
Внесок у теоретичну біологію
|
Дослідження будови генів, структури геномів організмів, створення банків генів.
|
Перспективи застосування біотехнології: |
||
2 |
в медицині
|
Виробництво антибіотиків, вітамінів, гормонів, ферментів, заміна дефектних алелей |
3 |
у харчовій промисловості
|
Виробництво сирів, молочних продуктів, тіста, пива |
4 |
у сільському господарстві
|
Виготовлення препаратів для боротьби із шкідниками, отримання кормів (силос, білок)
|
5 |
у вирішенні екологічних проблем
|
Утилізація промислових відходів
|
6 |
в хімічній промисловості |
Добування водню, етанолу, виготовлення харчових пресованих дріжджів, а також деяких продуктів обміну (метаболізму) ацетону, бутанолу, лимонної і молочної кислот |
Табл.2 «Практичне значення біотехнологій у різних галузях»
V. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника