«___»__________ 20___ року
Урок №19. Початкові уявлення про Інтернет.
Мета: сформувати уявлення про глобальну мережу Інтернет; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: «Скарбниця знань»
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
Сьогодні на уроці ми познайомимось з найбільшим винаходом людства в сфері інформаційних технологій – Інтернетом.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд 2).
Налаштуємось на роботу та розгадаємо декілька ребусів:
Слайд3-6. Дані. Що таке «дані» на вашу думку?
Слайд7. Дані – це сукупність відомостей (інформації), які зафіксовані (знаходяться) на деякому носії (диск, флешка тощо).
Слайд8-12. Передача. Як ви передаєте інформацію в реальному житті?
Слайд13-17. Швидкість. Яким чином можна передати найшвидше інформацію?
Слайд18. Яким чином можна передавати інформацію швидше?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд20. Колись дуже давно люди жили без світла. Коли ставало темно, вони не вмикали світло, як ми, а запалювали свічки, писали листи один одному на папері. Чи зміг би так ти? Чим би ти не зміг користуватись?
Слайд21-22. Щоб передати інформацію на далекі відстані потрібно було писати лист котрі розвозили кіньми чи передавали голубами. Аби доставити такий лист до отримувача, потрібно було дуже багато часу: віднести в поштове відділення, зачекати, поки поштар доставить це повідомлення (люди ще в цей час не їздили на автомобілях).
Слайд23-29. Електрика дуже спростила людям життя. З її появою люди навчились передавати повідомлення на відстань дуже швидко, спочатку за допомогою сигнальних машин, які могли лише пищати. Далі створили телефон та телевізор. Однак людство не зупинялось і досі не зупиняється в своєму розвитку. Люди винайшли комп’ютер. Спочатку це була дуже велика кімната, в якій спеціалісти робили різні розрахунки. З часом цей великий комп’ютер зменшився і є таким, яким ми бачимо його сьогодні.
Слайд30. Трошки пізніше, а саме у 1969 році, науковці спробували підключити один комп’ютер до іншого. Це рішення надало дуже великі можливості. Коли вперше підключили 4 комп’ютери, вони змогли обмінюватись повідомленнями і всі побачили, наскільки це зручно та швидко Перша мережа отримала назув ArpaNet. Підключення таких комп’ютерів називається мережею.
Слайд31. Отже, мережа – це група підключених однин до одного комп’ютерів а Інтернет – це всесвітня комп’ютерна мережа. Тобто Інтернет - це комп’ютери, які підключені по всьому світу один до одного.
Слайд32. Можливості Інтернету дуже великі. Ми можемо спілкуватися з друзями, які далеко від нас і бачити їх. Можете писати листи і не чекати тижні або місяця, поки лист дійде, можемо слухати музику та переглядати фільми, не завантажуючи їх до себе на комп’ютер.
Слайд33. Хоча комп’ютери підключені один до одного, але в цілому вони поділяються на 2 типи: комп’ютери користувачів, тобто наші комп’ютери та веб-сервери.
Слайд34. Веб-сервер – спеціальний комп’ютер, інформацію на якому може переглядати кожен користувач Інтернету.
Слайд35. Для того, щоб легше було уявити, що таке веб-сервер, пригадайте нашу шкільну бібліотеку. В ній знаходиться багато книжок – інформації. На веб-сервері також багато інформації. Учням, щоб отримати інформацію з бібліотеки, потрібно відвідати її та взяти потрібну книжку. Так само і на сервері: ми в якості користувача беремо ту інформацію, що нам потрібна.
Слайд36-37. Сайт – це група, пов’язаних між собою веб-сторінок. Як правило, сторінки сайта поєднані єдиним оформленням і змістом. Що знаходиться в бібліотеці? Книги. В мережі Інтернет ці книги, на яких розміщена інформація, називаються сайтами. Тобто сайт дуже схожий на книгу, хоча і віртуальну.
Слайд38-39. Веб-сторінка – це електронний документ, підготовлений для розміщення в мережі Інтернет. Веб-сторінка може містити текст, малюнки та інші дані, а її основним елементом є гіперпосилання. Так само, як у книзі, на сайті є сторінки. Вони називаються веб-сторінками.
Слайд41. Невідомим для вас словом є гіперпосилання. Та не таке воно вже й страшне. Коли ми, читаючи книжку, хочемо перегорнути аркуш, ми беремо і перевертаємо. Але як дати знати комп’ютеру, що ми хочемо перегорнути веб-сторінки. В дію вступають гіперпосилання – це текст або зображення, натискаючи на котрі, ви можете перейти на іншу веб-сторінку. То як легко пояснити, що таке гіперпосилання?
V. Фізкультхвилинка
А зараз, шановні діти, гляньте на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та спробуйте повторити всі ці дії, які будуть нам демонструвати герої (відео фізкультхвилинка).
VІ. Усвідомлення набутих знань, формування вмінь та навичок
(Змагання на основі навчальної гри «Скарбниця знань»)
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Ця зарядка дозволить зняти втому і зміцнити очні м'язи.
Так само, як в іграх на розвиток дрібної моторики, в цій вправі нам на допомогу приходять віршики-потішки. Малюки набагато охочіше виконують вправи, в яких простежується певний ритм і форма. Можна використовувати такий вірш:
Сидимо в автобусі ми,
Дивимось на всі боки.
(дивимося вправо-вліво не повертаючи голови)
Дивимося вгору, дивимось униз
А автобус наш стоїть, що ж це він притих?
(замружуватися)
Внизу річка - глибоко,
(відкриваємо очі і дивимося вниз, на кінчик носа, не опускаючи голови)
Вгорі пташки - високо.
(дивимося вгору, на точку між бровами)
Двірники – туди-сюди
Витирають личенько.
(швидко моргаємо)
Колеса закрутилися,
Вперед ми покотилися.
(Здійснюємо кругові рухи очима)
Поясніть учням і покажіть на своєму прикладі, як виконувати цю вправу, не обертаючи головою.
VII. Підведення підсумків уроку
VIIІ. Завершальна розминка
Слайд49. Онлайн лабіринт. Яку інформацію ти отримував під час проходження? Яку інформацію передавав комп’ютерові? Як швидко це відбувалось?