Конспект уроку позакласного читання на тему "Легенди Львова"

Про матеріал
Конспект уроку позакласного читання з української літератури для 5 класу на тему "Легенди Львова"
Перегляд файлу

Конспект уроку позакласного читання з української літератури в 5 класі,

розроблений на основі музейних експозицій «Львів стародавній»

учителя української мови та літератури СЗШ №92

Дикун Наталії Миколаївни

Тема: «Легенди Львова»

Мета:

  • Формування в учнів ціннісного ставлення до культурної спадщини;
  • Прищеплення смаку до спілкування з музейними ресурсами;
  • Розвиток здатності сприймати світ і його закони через музейну інформацію;
  • Розвивати уяву і фантазію, творчу активність;
  • Шанобливе ставлення до історії;
  • Розвивати уважність, допитливість;
  • Сприяти вихованню поваги до культурної спадщини нашої країни.

Очікуванні результати:

  • Наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  • Систематизує та узагальнює необхідну інформацію.

Обладнання: карта Львова, портрети історичних постатей, книга Ю.Винничука «Легенди Львова», книга «Таємниці міста Лева», мультиборд, картки зі смайликами, кольорові паперові квіти.

Хід уроку

  1. Привітання
  • Добрий день, діти! Я рада знову вас бачити.
  1. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку
  • Щойно пролунав дзвінок, який повідомив про початок уроку. Уявіть, що звуковий дзвінок замінили на кольоровий, і замість звуків у класі почали б падати квіти. Якого кольору ви їх уявляєте і які з них ви взяли б на сьогоднішній урок? Спробуйте передати свій настрій у кольорах, створивши свій емоційний букет.

Учитель роздає дітям паперові пелюстки квітів.

Букет настрою

Жовтий – гарний

Жовтогарячий – дуже гарний

Червоний – радісний

Зелений – спокійний

Синій – сумний

Коричневий – тривожний

Чорний – поганий

Білий – байдуже

  • Отож, я гадаю, що більшість має гарний настрій. Сподіваюся, що він не зіпсується протягом уроку. У кого гірший – надіюсь, що покращиться, але, сподіваюся, що байдужим не залишиться ніхто.
  • Діти, від сьогоднішнього уроку я очікую, що всі ви відмінно засвоїте тему, зможете гарно і правильно виконати всі завдання. Бажаю всім успіху (до дошки прикріплюється смайлик).
  • А чого очікуєте ви від сьогоднішнього уроку?

Запишіть свої сподівання одним реченням на смайликах, які вам роздано. Приклейте смайлики собі у зошит.

Сьогодні ми будемо мандрувати нашим рідним містом Львовом.

Пізнаємо місто рідне і поводимося гідно

  • Що таке легенда?
  • Які ви знаєте легенди?

Діти слухають легенду про заснування Львова.

  • Нещодавно ми побували на екскурсії в музеї «Львів стародавній», де познайомилися з історією міста та його відомими постатями.
  • Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Львів»? Скласти асоціативний кущ із цим словом.

 

Львів

 

Крім офіційної назви, у Львова є ще десятки імен. Як ще називають Львів? (місто Лева, королівське місто, перлина корони Європи, столиця Галичини, маленький Париж, маленький Відень, культурна столиця України)

Учитель читає вірш М.Хоросницької «Звідки в міста назва – Львів»

Метод «Мікрофон»

Висловіть свої враження після подорожі музеєм.

  • Хто заснував місто Львів?

Гра «Хто більше». Хвилина епітетів

  • Які епітети ви би використали, щоб описати зовнішність короля Данила Галицького, князя Лева та його дружини?

Руханка. Фізкультхвилинка «Ми українці»

Завдання «Упізнай героя»

Всі герої, про які йтиме мова, мають стосунок зі Львовом або Львівщиною. З ними ви могли познайомитися в музеї.

Учитель запитує вірш М.Чумарної «Ніч Івана Підкови» (Іван Підкова), вірш М.Чумарної «Високий Замок» (учні впізнають М.Кривоноса)

  • Хто з українських гетьманів навчався у Львівському єзуїтському колегіумі? (Б.Хмельницький)

Хто з гетьманів був галичанином? (П.Сагайдачний)

Учитель читає вірш «Роксолана»

Назвати видатного галичанина, який свого часу навчив Європу культурі споживання кави (Ю.Кульчицький)

Робота в парах. Технологія «Питання – відповідь»

  • Які питання ви хотіли б поставити одному із музейних експонатів?
  • Чи такими ви собі їх уявляли?
  • Який експонат музею тобі найбільше сподобався?
  • Складіть діалог з музейним експонатом.

Метод «Прес»

Я вважаю, що Львів – таємниче місто…

Відомі постаті, представлені в музеї…

Хвилина творчості

Намалювати малюнки, з чим асоціюється у вас місто Львів. (Див. додаток 1)

Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися про Львів, подорожуючи музеєм?

Рефлексія

  • То ж яким перед вами постає Львів?

Свої враження і думки запишіть у формі сенкана.

Іменник                                                   Львів

Два прикметники                                 Чарівний, величний

Три дієслова                                           Заворожує, інтригує, зачаровує

Фраза з чотирьох слів                          Львів – старовинне місто України

Синонім                                                   Домівка

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?

Учні обирають пелюстки квітів, які роздав вчитель на початку уроку в букет. Це дає змогу визначити, як змінився їхній настрій упродовж уроку.

Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру на тему: «Чому важливо знати і пам’ятати минуле свого народу?»

Додаток 1

 

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку