Конспект уроку "Практикум із розв'язування задач з теми "Теплота згоряння палива""

Про матеріал
Ознайомити учнів з методами збереження й економії природних ресурсів, розглянути негативний вплив згоряння палива на навколишнє середовище; розвивати вміння самостійно в логічній послідовності робити висновки на основі екологічних проблем, застосовувати на практиці здобуті знання з хімії, географії, математики, фізики;формувати ідею про можливість збереження природних ресурсів та сприяти виробленню вміння правильно поводити себе у побуті; виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Практикум із розв’язування задач на тему «Теплота згоряння палива» 

                                              Підготувала вчитель фізики Охріменко Н.В.

Мета : ознайомити учнів з методами збереження й економії природних ресурсів, розглянути  негативний вплив згоряння палива на навколишнє середовище; розвивати вміння самостійно в логічній послідовності робити висновки на основі екологічних проблем, застосовувати на практиці  здобуті знання з хімії, географії, математики, фізики;формувати ідею про можливість збереження природних ресурсів та сприяти виробленню вміння правильно поводити себе у побуті; виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання: плакати «Раціонально й економно використовуйте газ!» , «Показники домашнього тепла», таблиця «Питома теплота згоряння палива».

Розум полягає не  тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання на ділі. 

                                                                                                            Арістотель 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Учитель:  доброго дня, діти. Вітаю щиро вас усіх на нашому уроці, адже урок – це джерело знань, а знання – це скарб. Через знання людина сильна і розумніша ніж машина.                                                                                         Незалежно від того , які джерела енергії має та чи інша держава , проблема енергозбереження повинна бути основним напрямком подальшого розвитку всіх галузей господарства.  В Україні витрати електроенергії на освітлення у 1,5 раза вищі , ніж у західних країнах. А я збираючись до уроку піднімалась на другий поверх і побачила , що в деяких роздягалках не вимкнуте світло. Проблема енергозбереження актуальна, зараз протягом 2 хвилин запропонуйте , як ви можете зберігати та економити електричну, та теплову енергію.                                                                                                                           Ви знаєте, як зекономити та бережно відноситись до енергії різного походження , тому я впевнена , що ви зможете свої знання застосувати в практику життя.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: на попередніх уроках , ми  дізналися багато нового про процес горіння палива  і сьогодні маємо перевірити наскільки ці знання міцні і практичні. А тому девізом нашого уроку будуть слова Арістотеля: Розум полягає не  тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання на ділі.  

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель: розгортайте свої зошити, записуйте число. Тема сьогоднішнього уроку : практикум  з розв’язування задач   з теми «Теплота згоряння палива». Під час уроку нам потрібно узагальнити і систематизувати навчальний матеріал із вивченої теми; сформувати вміння розв’язувати задачі, а також розвивати уміння встановлювати взаємозв’язок між фізичними величинами, та застосовувати свої знання на практиці не лише здобуті на фізиці але й на хімії, географії, математиці з цього питання, дати екологічну й економічну оцінку використання природного, органічного палива.

ІУ Актуалізація знань.

  Учитель: на попередніх уроках ми ознайомилися з процесом горіння палива. Прошу подумати і дати відповіді на запитання:                                                               1Щотаке горіння?                                                                                                                2 З якою метою  люди найчастіше споживають саме цю енергію?                     3 Як обчислити кількість теплоти , що виділяється в процесі повного згоряння палива?                                                                                                               4 Яким є фізичний зміст питомої теплоти згоряння палива? У яких одиницях її вимірюють?                                                                                                                            У  Розв’язування задач економічного змісту.                                                 Учитель: тепловий ефект процесу горіння пояснюється виділенням енергії під час утворення нової молекули у результаті взаємодії природного газу, а також виділяється певна кількість енергії. Наприклад, для повного згоряння   природнього газу потрібно 2 мᶟ кисню або 10 мᶟ повітря.                     Давайте пригадаємо з уроків географії , що таке атмосфера? Потрапляючи в атмосферу , хімічні елементи змінюють склад і негативно впливають на природні процеси. Близько 80% усіх видів забруднення біосфери зумовлені енергетичними процесами, до яких належать добування , переробка й використання палива.                                                                                                                         Учні роблять висновки з допомогою вчителя: кислотні дощі, потепління на Землі.                                                                                                                                    Учитель : а тепер дайте відповідь на  запитання                                                               1 Які з відомих органічних  палив використовується найширше?                                   2 Що називається питомою теплоємністю згоряння?                                                           3 Чому дорівнює питома теплота згоряння нафти?                                                      4 Що це означає?                                                                                                                                         5 Чому дорівнює питома   згоряння нафти?                                                                            6 Я питома теплота згоряння природного газу ?                                                                     7  Користуючись наведеними прикладами , визначте , яке паливо має найбільшу теплотворну здатність?                                                                              Учні разом з вчителем перераховують наслідки забруднення атмосфери Землі та методи їх усунення.                                                                                         Учитель: а тепер давайте розв’яжемо задачу економічного змісту.                                                                                                                                  1 Які кількості теплоти потрібні для того, щоб закип’ятити склянку води 200 г і повний чайник 3 л ?                                                                                               2Скільки газу потрібно спалити для цього в першому і другому випадках?                                                                                                            Цю задачу один учень розв’язує на дошці.                                                        Учитель: аналізуючи знайдені результати , звертаємо увагу учнів на те, що не завжди кожний із них економно витрачає паливо. Якщо, збираючись до школи , нагріємо повний чайник , а використаємо лише частину, то деяка кількість палива витрачається марно. Пропонуємо довести правильність цього твердження.                                                                                                                                  3Підрахувати марні витрати природнього газу за допомогою знайдених результатів?                                                                                                                 Логічна вправа. Якщо маємо невиправдані втрати , то якою могла би бути економіка?                                                                                                                  Учитель: для того щоб усвідомити необхідність економити газ , давайте звернемося до плакату «Показники домашньої теплоти» . Ви знаєте , що природний газ-цінне паливо і сировина для хімічної промисловості. За допомогою 1 м газу можна:   спекти 20 кг хліба;  приготувати сніданок , обід і вечерю на   сім’ю з 3-4-х осіб; опалювати квартиру середньої  площі протягом 6 год; нагріти 100 л води від 0     .                                                                                                            УІ   Підсумок уроку.                                                                                                                                          То  чого ми навчилися на уроці ?

Чи досягли поставленої мети ?

Що найбільше запам’яталося ?

Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Через кілька років ви закінчите школу, і перед вами постане питання: «Ким бути?»  Я сподіваюся , що сьогоднішній урок стане для вас першим кроком у пізнанні прекрасної професії як еколог. Без екологічних знань не можливе майбутнє а дякуючи їм, ми зможемо,  підтримувати чистоту нашої природи.                                                                                                                             УІІ Домашнє завдання.                                                                               Повторити тему « Теплові явища», підготувати кросворд по даній темі.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 15. Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку