Тема. Розв’язування вправ за темою «Сума і різниця кубів. Застосування різних способів розкладання многочленів на множники»
Мета. Удосконалювати вміння і навички учнів у застосуванні різних способів розкладання многочленів на множники; узагальнити і систематизувати знання учнів з даної теми; ознайомити із висловлюваннями відомих людей про доцільність вивчення математики; розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати інтерес до уроків математики, взаємоповагу.
Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, індивідуальні картки, фішки, ноутбук, радіомишки, презентація Power Point з надбудовою Mouse Mischief, підручник.
Хід уроку
-
Організація учнів до уроку:
-
Доброго дня, діти. У мене в руках гайка і болтик.
-
Для чого їх використовують?
-
Що з ними станеться, якщо їх не змащувати, піддавати впливу води? (заржавіють)
-
(Презентація) Шерлок Холмс сказав: «Найдосконаліший мозок іржавіє без дії». Тому сьогодні ми, як і на інших уроках, «доглядатимемо» за нашим мозком – діятимемо. Вкотре матимемо можливість переконатися, що математика є важливою в нашому житті. Нам у цьому допоможуть висловлювання відомих людей. А от яких – ви маєте відгадати, розв’язуючи запропоновані завдання, за які отримуватимете фішки із балами. Будьте уважними , чітко висловлюйте свою думку, поважайте думку інших.
-
Оголошення теми і мети уроку (оголошую, записую на дошці, діти- у зошитах)
-
Перевірка домашнього завдання
-
№737 (822) виконує один учень біля дошки + 2 учні працюють у зошитах, виконуючи завдання із індивідуальних карток
№737 (822)
Виконуючи дане завдання та використовуючи таблицю із презентації, розташуйте букви в певному порядку і отримаєте прізвище автора слів: «За допомогою рівнянь і теорем я купу розв’язав проблем»
x + y = 6
xy = -3
-
x³y² + x²y³ = x²y² ·(x + y) = (xy)²·(x + y) = 6 · 9 = 54
-
(x - y)² = x² - 2xy + y² = 42 – 2 · (-3) = 48
(x + y)² = x² + 2xy + y²
6² = x² - 6 + y²
x² + y² = 36 + 6
x² + y² = 42
-
x⁴ + y⁴ = 1746
x² + y² = 42
(x² + y²)² = 42²
x⁴ + 2x²y² + y⁴ = 1764
x⁴ + y⁴ = 1746 – 2 * 9 = 1764 – 18 = 1746
(Відповідь: Чосер)
-
Узагальнені та систематизація знань учнів
-
Гра «Бачено небачено» (робота у великій групі на мультимедійній дошці під час виконання домашнього завдання)
-
На дошці записані математичні терміни. Виділити маркером ті, які ми, на вашу думку, використовували для вивчення даної теми (по 1 учневі – до дошки)
-
Робота в парах з радіомишками над презентацією (усні та письмові вправи)
-
Наступна цитата: «Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи найбільшою є математика»
-
Прізвища та ім’я автора ви дізнаєтесь після відповіді за допомогою радіомишок на запитання, які ви бачите на екрані. Виписуйте букви навпроти правильних відповідей із кожного слайду (даю фішки дітям, які першими відповіли; правильна відповідь: (Софія Ковалевська)
-
Пальчикова гімнастика.
-
Робота в парах (завдання на відповідність)
-
«Люди, які не знайомі з алгеброю, не здатні уявити тих речей, яких можна досягти за допомогою зазначеної науки» (Готфрід Лейбніц)
-
Виконати завдання на відповідність та відгадати прізвище автора.
-
Робота з підручником
№683 (762) (якщо буде час)
«Я думаю, отже я існую» (Рене Декарт)
-
Цим висловлюванням керуватимемось, розв’язуючи наступне завдання.
-
Повідомлення домашнього завдання.
-
Виконати 5 завдань своєї групи (за вибором) із уроку-аукціону (по рівнях за вибором дітей)
-
Підсумок уроку.
Продовжіть речення:
-
Сьогодні на уроці мені найлегше вдалося…
-
Найважчим для мене було…
-
Найцікавішим було…
-
Я сьогодні на уроці навчився (навчилася)…
-
Запам’яталося…
-
Діти, пам’ятайте (цитую):
«Усе, що ти робиш зараз – це для твого майбутнього. Подумай про це».
Математика не вчить нас як примножувати любов або зменшити ненависть, але вона дає нам зрозуміти, що кожна проблема має рішення» (ANONIMUS).