Природознавство 5 клас
Тема: Небесні тіла.
Мета: Учень / учениця
(З) називає: великі та малі небесні тіла; наводить приклади: впливу космічних чинників на Землю; небесних тіл, що складають наш Всесвіт;
(Д) описує: відмінності між небесними тілами; порівнює: за розмірами і температурою Сонце з іншими зорями; пояснює на моделях форму і будову небесних тіл, їхній рух навколо Сонця і в космосі, будову Сонячної системи; розрізняє: небесні тіла;
(Ц) усвідомлює необхідність вивчення Всесвіту; виявляє ставлення до розвитку астрономічних і космічних досліджень; оцінює значення: зоряного неба в історії людства; телескопічних спостережень.
Змістова лінія: «Громадянська відповідальність» здійснюється через формування відповідального ставлення до власної діяльності.
Методи та методичні прийоми: словесні, наочні; бесіда, самостійна робота; репродуктивні, частково-пошукові.
ФОПД: індивідуально-відокремлена, фронтальна, групова.
Обладнання: моделі Сонячної системи та сузір’я; фотографії малих небесних тіл; відео; презентація, робочий зошит – Природознавство 5 кл/О.Янкавець.
Хід уроку
І. Вступна (організаційна) частина.
Привітання, забезпечення психологічного настрою учнів на комфортну роботу:
- оцінити свій настрій та налаштування на результат роботи: поставте собі оцінку, яка відповідає вашій готовності до уроку (вивчення домашнього завдання)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація.
Перегляд відео - https://www.youtube.com/watch?v=905BcgBIPG0 : по ходу відео виясняємо види зірок; що людству дає вивчення космосу.
ІІІ. Контроль вивченого матеріалу.
Ст..28-29 № 1, 4, 5 – взаємоперевірка (кожна відповідь – 0,5 бала), максимум 6 б.
Фізкультхвилинка.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдання уроку. Вивчення нового матеріалу.
- які джерела знань вам відомі?
- чи може бути мультфільм джерелом знань?
Перегляд відео – вивчення матеріалу (https://www.youtube.com/watch?v=9oZ1dmA6-l0),
складання схеми – підказки.
Презентація для уточнення інформації - https://docs.google.com/presentation/d/1KQfhKFTo5ImYOc8FTo7tJ7TPx1-WQdcK/edit?usp=sharing&ouid=118194947832133995998&rtpof=true&sd=true
.
V. Діагностування правильності засвоєння знань.
Ст.. 26-27 № 1, 2, 3 – взаємоперевірка (15 : 3 балів).
Скласти бали – виставити собі оцінку.
VІ. Закріплення нового матеріалу.
В групах намалювати небесні тіла з урахуванням особливостей складу і будови, їхнього руху.
VІІ. Рефлексія.
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання.