Конспект уроку "Прямокутник. Квадрат"

Про матеріал
Тема: Прямокутник. Квадрат. Мета: повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, їх елементи, одержані в початковій школі, відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата, їх побудови за допомогою лінійки; розвивати вміння виділяти суттєві ознаки та основні властивості геометричних тіл; виховувати уміння слухати інших, активність, дисциплінованість; розвивати зорову та слухову пам'ять, увагу, логічне мислення.
Перегляд файлу

Урок №48

Тема: Прямокутник. Квадрат.

Мета: повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, їх елементи, одержані в початковій школі, відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата, їх побудови за допомогою лінійки; розвивати вміння виділяти суттєві ознаки та основні властивості геометричних тіл; виховувати уміння слухати інших, активність, дисциплінованість; розвивати зорову та слухову пам'ять, увагу, логічне мислення.

 

Очікувані результати: розпізнає на рисунках прямокутник і квадрат,  співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур, володіє практичними навичками побудови прямокутників; називає елементи геометричних фігур,  користується формулами обчислення периметрів прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситуаціях;

Обладнання:підручник, зображення геометричних фігур, хмари слів, картки- завдання.

Ключові компетентності, що формуються:

  • Спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас;
  • Математична компетентність – оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині, розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
  • Громадянська відповідальність формувати відповідального члена громади і суспільства  через колективну діяльність (дослідницька робота, робота в групі), яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань та вмінь

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

- вітання з учнями;

- самостійна перевірка учнів свого робочого місця на наявність всього необхідного;

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. знайди помилку

Учні перевіряють домашнє завдання за заготовленими відповідями на дошці (відповіді із помилками)

  1. Кубики Блума

Учні підкидають кубик і називають вид трикутника, зображений на малюнку.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Учні визначають вид геометричних фігур зображених на дошці.

Учитель: «Із якими геометричними фігурами ви вже знайомі???» (трикутники, прямокутники, квадрати)

Сьогодні ми поглибимо ваші знання з теми : «Прямокутник. Квадрат»

 

Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

Учитель: У повсякденному житті ми часто зустрічаємося з предметами, які мають форму прямокутника: облицювальна плитка,поверхня парти, дошки, зігнута з дроту рамка і т.п. (назвіть предмети прямокутної форми, що вас оточують!)

Давайте сформулюємо визначення прямокутника і квадрата, використовуючи хмари слів.

 

Прямокутник – це чотирикутник, у якого всі кути прямі.

Квадрат – це прямокутни, у якого всі сторони рівні.

     

 

 

 

VІ. Закріплення знань

 

 

 Робота в парах за картками (8 хв)

№389

Обчисліть периметр:

  1. прямокутника, сторони якого дорівнюють 42 см і 23 см;
  2. квадрата, зі стороною 8 дм.

№393

Одна сторона прямокутника дорівнює 8 см, а сусідня – у 4 рази більша. Знайдіть периметр прямокутника.

№393

Прямокутник, сусідні сторони я кого дорівнюють 42 см і 14 см, та квадрат мають рівні периметри. Знайдіть сторону квадрата.

№401

Нарисуйте прямокутник, сусідні сторони якого 3 см і 6 см. Розбийте його на три рівних прямокутники . Обчисліть периметр кожного з утворених прямокутників.

 

Після виконання завдань у парах, учні об’єднуються в групи по 4 учні і обговорюють результати. Згодом розв’язки завдань на дошці демонструють 4 учні класу.

Робота з підручником (задача практичного змісту)

VII. Підбиття підсумків уроку

 (Доповніть речення)

  • На сьогоднішньому занятті я зрозумів(-ла)
  • Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому занятті ...
  • На занятті мені особливо сподобалося ...
  • Знання із сьогоднішнього заняття мені знадобляться ...
  • На сьогоднішньому уроці мене здивувало ...

 

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Опрацювати п.15

Виконати завдання №394,398

Підготуватися до с.р.

 

docx
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку