Конспект уроку "Робота з планом і картою. порівняння плану і карти".

Про матеріал
Метою цієї розроби є закріплення вміння учнів працювати з планом і картою, вчити застосовувати свої знання у практичній роботі, розвивати мислення, увагу; розширювати світогляд; виховувати інтерес до уроків природознавства
Перегляд файлу

Урок 23. Робота з планом і картою. Практична робота. Читання карти. Порівняння плану і карти

Мета: закріплювати вміння учнів працювати з планом і картою, вчити застосовувати свої знання у практичній роботі, розвивати мислення, увагу; розширювати світогляд; виховувати інтерес до уроків природознавства.

Обладнання: таблиці, підручник «Природознавство» 4 клас.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Емоційне налаштування на урок. Вправа «Очікування»:

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

II. Актуалізація опорних знань

Хвилинка фенологічних спостережень. Вправа «Синоптик».

- Які зміни у природі відбулися протягом минулого тижня?

 

Відгадування загадок

Країнами різними я ходив.

Річками й океанами плив.

Пустелі пройшов, повернувся додому

Лише на аркуші одному. (Географічна карта).

Щоб ніде не заблукати

І дорогу не шукати,

Має кожен мандрівник

Паперовий путівник.

Де у полі є криниця,

Як пройти до залізниці,

Де є сад, а де є лан,

Нам усе покаже... (план)

 

Бліц -опитування

- План - це...

- Географічна карта - це...

- Для зображення на карті земної поверхні використовують... (умовні знаки)

- Моря, річки, озера, океани зображують ... (блакитним кольором)

- Низовини - .... (зеленим)

- Підвищення - .. (жовтим)

- Гори - ... (коричневим)

- Великі міста на карті позначають ... (кружечком чи зірочкою)

- Карти, на яких показано обриси материків, висоту суходолу, глибину водойм, називають ... (фізичними)

 

 

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Усі ми любимо подорожувати. Під час подорожі, зазвичай, користуємося планом та картою , щоб орієнтуватися на місцевості. А чи вміємо ми правильно їх читати? Чим карта відрізняється від плану місцевості? Сьогодні на уроці спробуємо це з’ясувати

 

IV. Практична робота

Колективна робота. Порівняння плану і карти, вміщених на 1-му форзаці підручника.

 

- Розгляньте карту України та план місцевості пришкільної ділянки, зображені на форзаці підручника.

- Що спільне між планом і картою? Що відмінне? (Вчитель разом з учнями на картках заповнюють таблицю.)

План

Карта

План - це креслення вигляду згори невеликої ділянки земної поверхні за допомогою масштабу і умовних знаків.

Географічна карта - це зменшене у багато разів зображення на площині всієї поверхні Землі або її частини за допомогою масштабу й умовних знаків.

Умовні знаки: дорога (шосейна. ґрунтова, залізниця); ліс (хвойний, мішаний, листяний), сад, поле, лука, міст через річку.

Вода - блакитний колір; ліс - зелений; будинки - прямокутники; дерева - кружечки; річки - хвилясті лінії.

Умовні знаки: зелений колір - низовини;

жовтий - підвищення; коричневий - гори; блакитний - річки, озера, моря, океани;

Великі міста - кружечком або зірочкою.

Напрямок вказують стрілкою Пн. - Пд. Якщо стрілка відсутня, то північною вважають верхню частину плану, а південною - нижню.

Масштаб - великий

Напрямок північ - південь указують меридіани, захід - схід - паралелі.

Масштаб - дрібний

 

Фізкультхвилинка

Практична робота « Читання плану та карти з використанням умовних знаків та масштабу»

Колективна робота з планом місцевості.

- Розгляньте план місцевості (див. 1-й форзац). Користуючись умовними знаками, дайте відповіді на запитання:

- У якому напрямку від будинку лісника знаходиться колодязь? Джерело?

- У якому напрямку від школи знаходиться стадіон? Фруктовий сад?

- Визначте за допомогою лінійки відстань від колодязя до моста. Користуючись масштабом, установіть, якій відстані відповідає цей відрізок на місцевості.

 

Робота в групах. Робота з фізичною картою півкуль. (Поділ класу на групи за принципом «Кольорові картки»)

 

1 група

- Розгляньте умовні знаки на фізичній карті півкуль в атласі. Що на ній позначають?

- Знайдіть і покажіть на карті меридіани і паралелі.

- Знайдіть на карті моря.

 

2 група

- Розгляньте умовні знаки на фізичній карті півкуль в атласі. Що на ній позначають?

- Знайдіть і покажіть на карті меридіани і паралелі.

- Знайдіть на карті океани.

 

3 група

- Розгляньте умовні знаки на фізичній карті півкуль в атласі. Що на ній позначають?

- Знайдіть і покажіть на карті меридіани і паралелі.

- Знайдіть на карті гори.

Презентація роботи в групах.

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія

- Які результати ваших очікувань?

 

 

docx
Додав(-ла)
Грішна Наталія
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку