Конспект уроку з я досліджую світ для 2 класу
Тема уроку: Розпорядок дня.
Мета:
Обладнання: зображення сонця із промінчиками; пісня Вінні Пуха та його зображення; повітряні кульки із зашифрованими словами; зображення тигра, відео із фізкультхвилинкою, зображення п’ятачка, кольоровий бланк для запису розпорядку дня; зображення ослика; сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
l. Організація класу
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову
Здоров’я сторінку відкриємо нову.
─ Продовжте речення: «Цей урок навчить мене...»
(Діти записують свої очікування на промінчиках учитель збирає їх та озвучує, після чого залишає в себе)
ll. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.
1. Гра «Бліц опитування»
1. Що ми вивчали на минулому уроці?
2. Які інфекційні хвороби ви знаєте?
3. Що ви робите для того, аби не хворіти?
III. Постановка цілей і завдань уроку, загальна мотивація діяльності учнів.
─Сьогодні у нас із вами незвичайний урок до нас завітає відразу декілька гостей. Це Вінні Пух та його друзі. Дивіться ось уже поспішає ведмедик Вінні.
(зображення Вінні Пуха та звучання пісні Вінні Пуха).
─Погляньте, а що це він приніс. Та це ж ті самі кульки із допомогою яких він літав. Саме вони нам і допоможуть дізнатися тему нашого уроку.
2. Гра “Дишифрувальник”.
─Прочитайте тему уроку, поставивши повітряні кульки в правильному порядку.
─ Молодці, звичайно, тема нашого уроку: «Розпорядок дня»
3. «Фольклорна скарбничка».
─Наш казковий герой хоче, щоб ви пояснили народні прислів’я:
• Зробив діло — гуляй сміло.
• Згаяного часу і конем не доженеш.
• За сто робіт береться, а ні одна не вдається.
• Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.
Запитання до учнів:
— Чи є ці прислів’я актуальними для сучасних школярів?
IV. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.
1 Розповідь вчителя
— Ваш організм працює, як годинник. Щоб встигати за день зробити чимало справ і при цьому добре почуватися, добре вчитися, слід усе робити в усталеному порядку. В один і той самий час лягайте спати, прокидайтеся вранці, робіть ранкову зарядку, вмивайтесь, снідайте, йдіть до школи, тобто дотримуйтеся розпорядку (режиму) дня. Це корисно для здоров’я.
- Як ви розумієте слово режим?
- Чи складно вам виконувати розпорядок дня?
- Слово режим походить із французької, у перекладі означає «управління». Поговоримо про управління собою.
─ Розпорядок або режим дня - це розумний розподіл часу протягом дня, при якому правильно чергуються праця і відпочинок.
У людини, яка дотримується режиму дня, завжди вистачає часу і на справи, і на розваги, при цьому зберігаються сили і здоров’я. Значна частина дня школяра заповнена навчальною діяльністю. Тому необхідно так організувати свій день, щоб менше втомлюватися і краще працювати.
Режим дня повинен бути визначеним і чітким. Необхідно намагатися не порушувати його. Треба пам’ятати, що діти вашого віку повинні спати вночі не менше 9 годин. А приймати їжу 4 рази на день в один і той же час щодня. Будь-яке відхилення від встановленого порядку є шкідливим, тому що розвиває такі риси характеру, як незібраність, недисциплінованість. А це негативно впливає на здоров’я.
Режим дня школяра повинен бути наповнений різноманітною діяльністю. Адже у вільний від школи час необхідно не лише встигнути підготувати уроки, а й почитати, погратися, вийти на прогулянку, допомогти батькам. А після трудового дня необхідно вчасно лягти спати, щоб вчасно прокинутися і без запізнення прийти до школи.
Отже його необхідно складати так, щоб часу вистачало на все необхідне:
- сон;
- харчування;
- гігієнічні процедури;
- виконання домашніх завдань;
- розваги та відпочинок
- допомогу батькам.
2.Бесіда
— Які порушення можливі в розпорядку дня? (Невчасний підйом та запізнення до школи, невиконання навчальних завдань або домашніх вправ тощо.)
— Які наслідки порушення розпорядку дня? (Дисциплінарні конфлікти у школі, конфлікти з батьками, проблеми в навчанні, втома, порушення сну, погіршення здоров’я.)
3.Розповідь
─Природно, що жодна схема розпорядку дня не може бути універсальною, однаково придатною для всіх. Однак головне правило — розумне чергування розумових і фізичних навантажень з відпочинком, раціональне харчування — слід виконувати у всіх випадках.
Особливу увагу слід приділяти організації відпочинку. Організм школяра повинен відпочивати не тільки під час нічного сну, але і протягом навчального дня, у перервах між заняттями в школі та вдома, між іншими видами позашкільної діяльності. Обов'язковим повинне бути перебування на свіжому повітрі.
- Як правильно скласти свій розпорядок дня?
- Як неправильно організований день впливає на твоє здоров’я?
- Чому треба цінувати час?
Фізкультхвилинка
(учитель показує відео, а діти повторюють всі рухи за ним)
V. Систематизація, узагальнення знань, умінь і навичок.
1. Практична робота: «Складання розпорядку дня»
— Діти, а до нас із вами хоче приєднатися ще один друг Вінні Пуха — це П’ятачок. Погляньте, а, що це він нам приніс. Так це ж бланк для того, щоб ми написали там свій розпорядок дня.
Для того щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу,
вона має дотримуватися режиму дня. Ви вже школярі, а в
школярів є свій режим дня. Зараз ми всі разом спробуємо його скласти.
Правила розпорядку дня такі: лягати спати і прокидатися в один і той самий час, спати не менше 9 годин, харчуватися в один і той самий час, ніколи не запізнюватися до школи, виконувати домашні завдання в один і той самий час, щоденно гуляти на свіжому повітрі.
(Діти разом із вчителем складають режим дня, а потім порівнюють його із минулорічним та роблять висновки).
2.Гра «Створення будинку «Храм здоров’я»
Діти, ми вже з вами склали розпорядок дня і тому я пропоную вам скласти правила, щодо дотримання режиму дня. А записувати ми їх будемо на аркушах паперу, за допомогою яких, створимо будинок під назвою «Храм Здоров’я»
Учитель прикріплює аркуші із правилами у вигляді цеглинок.
VI. Застосування засвоєних знань, умінь і навичок
–Діти, погляньте, а чому ослик такий сумний. А давайте ми виконаємо всі завдання та його звеселимо.
Позначте правильні відповіді – так, а хибні – ні.
1група: 1. Першокласник Юрко вранці почистив зуби.
2 група: 1. Спати потрібно не менше 9 годин на добу.
2. Харчуватися треба завжди в один і той же самий час.
3. Недоїдання корисне для здоров’я.
4. Перед сном корисно погуляти на свіжому повітрі. ( Так.)
5. Щоденна ранкова гімнастика шкідлива для здоров’я школяра.(Ні.)
3 група: Якщо я чітко дотримуюся режиму дня, то:
─ Завдання: розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності.
VII. Домашнє завдання
─ Прочитайте статтю підручника на сторінці 18-21. Порадьтеся з батьками і складіть окремо розпорядок дня на вихідні дні та канікули.
VIII. Підсумок уроку
- Ось і добігає кінця наш урок. Вам сподобалося?
- Діти, а які завдання були найцікавішими?
- А що нового ви дізналися?
- Чи справдилися ваші очікування?
(Якщо так, то вчитель вішає сонечко на дошку разом із промінчиками).
- На цьому наш урок завершено. Бажаю вам міцного здоров'я, щастя. Поверніться одне до одного обличчям. Скажіть сусідові комплімент, посміхніться!