Конспект уроку "Розв'язування задач"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку "Розв'язування задач". Формує основні компетентності: закріпити знання за темою «Електричний струм. Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори»; розвивати навички та вміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи отримані знання.
Перегляд файлу

 

 

Урок №3. Тема: Розв’язування задач

предметна компетентність:

  • закріпити знання за темою «Електричний струм. Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори»;
  • розвивати навички та вміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи отримані знання;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – уміння доречно та коректно вживати в

мовленні фізичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; поповнювати свій словниковий запас;

  • фізична компетентність – уміння будувати та досліджувати фізичну модель;
  • уміння вчитися впродовж життя – уміння оцінювати результати своєї

навчальної діяльності.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: підручник з фізики за 10 клас, автори: Бар’яхтар, Довгий, Божинова, Кірюхіна, 2019 р.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

  • Налаштовування на роботу.
  • Перевірка домашнього завдання: провести бесіду за матеріалом § 2

1. Бесіда за питаннями

  1. Яке з’єднання провідників називають послідовним?
  2. Які співвідношення справджуються для послідовного з’єднання провідників? Доведіть їх.
  3. Яке з’єднання провідників називають паралельним?
  4. Які співвідношення справджуються для паралельного з’єднання провідників? Доведіть їх.

 2. Перевірити виконання вправи № 2: завдання 4.

№2.4 Два резистори опорами 2 і 3 Ом приєднали до джерела струму, напруга на

виході якого 12 В. Визначте силу струму в кожному резисторі та загальну силу струму в колі, якщо резистори з’єднані: а) послідовно; б) паралельно.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  1. Яке з’єднання провідників називають послідовним? Які співвідношення справджуються для цього з’єднання?
  2. Яке з’єднання провідників називають паралельним? Які співвідношення справджуються для цього з’єднання?
  1. Як можна збільшити верхню межу вимірюванн вольтметра?
  2. У якому випадку і як шунтують амперметри?

III. Вивчення нового матеріалу

Мотиваційна  задача

У скільки разів зміняться покази амперметра, якщо одна з лампочок у колі, наведеному на рисунку, перегорить? Опір кожної лампи 5 Ом, опір кожного резистора 10 Ом.

План вивчення нового матеріалу

  • Приклад розв’язування задачі.

Опорний конспект

У скільки разів зміняться покази амперметра, якщо одна з лампочок у колі, наведеному на рисунку, перегорить? Опір кожної лампи 5 Ом, опір кожного резистора 10 Ом.

Дано:

Розв’язання

 

 

 

 

Відповідь: загальна сила струму в колі, зменшиться в 1,5 рази.

IV. Засвоєння нових знань і способів дій

№1. Загальний опір двох провідників при послідовному з’єднанні 25 Ом, а при паралельному 6 Ом. Знайдіть опір кожного провідника.

Дано:

Розв’язання

Відповідь: і .

№2. Який додатковий опір необхідно підключити до вольтметра, щоб розширити межі вимірювання від 50 В до 500 В? Опір вольтметра 1000 Ом.

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:

 

№3. Межу вимірювання міліамперметра, власний опір якого 9 Ом, необхідно розширити від 1 мА до 10 мА. Знайдіть опір шунта.

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:

V. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Бесіда за питаннями

  1. Як можна збільшити верхню межу вимірювання вольтметра?
  2. У якому випадку і як шунтують амперметри?

 

VI. Домашнє завдання
(пов. § 2, № 2 завдання 7)

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
1363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку