Урок №3. Тема: Розв’язування задач
предметна компетентність:
ключові компетентності:
мовленні фізичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; поповнювати свій словниковий запас;
навчальної діяльності.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність: підручник з фізики за 10 клас, автори: Бар’яхтар, Довгий, Божинова, Кірюхіна, 2019 р.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
1. Бесіда за питаннями
2. Перевірити виконання вправи № 2: завдання 4.
№2.4 Два резистори опорами 2 і 3 Ом приєднали до джерела струму, напруга на
виході якого 12 В. Визначте силу струму в кожному резисторі та загальну силу струму в колі, якщо резистори з’єднані: а) послідовно; б) паралельно.
II. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
III. Вивчення нового матеріалу
Мотиваційна задача
У скільки разів зміняться покази амперметра, якщо одна з лампочок у колі, наведеному на рисунку, перегорить? Опір кожної лампи 5 Ом, опір кожного резистора 10 Ом.
План вивчення нового матеріалу
Опорний конспект
У скільки разів зміняться покази амперметра, якщо одна з лампочок у колі, наведеному на рисунку, перегорить? Опір кожної лампи 5 Ом, опір кожного резистора 10 Ом.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: загальна сила струму в колі, зменшиться в 1,5 рази. |
|
IV. Засвоєння нових знань і способів дій
№1. Загальний опір двох провідників при послідовному з’єднанні 25 Ом, а при паралельному 6 Ом. Знайдіть опір кожного провідника.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: і . |
|
№2. Який додатковий опір необхідно підключити до вольтметра, щоб розширити межі вимірювання від 50 В до 500 В? Опір вольтметра 1000 Ом.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
№3. Межу вимірювання міліамперметра, власний опір якого 9 Ом, необхідно розширити від 1 мА до 10 мА. Знайдіть опір шунта.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
V. Підбиття підсумків уроку, рефлексія
Бесіда за питаннями
VI. Домашнє завдання
(пов. § 2, № 2 завдання 7)