Матеріал дає можливість навчити учнів логічно правильно будувати запитання до художнього тексту з метою кращого розуміння змісту твору, його ідейного навантаження.
Конспект уроку
Тема. Складання запитань за повістю Григора Тютюнника «Климко».
Мета: навчати учнів логічно правильно будувати запитання до художнього тексту з метою кращого розуміння змісту твору, ідейного навантаження; розвивати логічне та образне мислення; виховувати важливі гуманні якості людини – доброту, чуйність, турботу про ближнього.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ.Оголошення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
Учитель розповідає легенду про «царицю логіку». Потім пропонується учням із трьох значень слова «логіка» вибрати те, яке підходить для сьогоднішнього уроку.
Наука про закони мислення та його форми.
Розумність, внутрішня закономірність чого-небудь.
ІІІ. Основний зміст уроку.
1.Вибір ключових слів для побудови питань.
Учні разом з учителем добирають питальні слова,розподіляють їх на групи, записують у зошити.
Що? Хто? Який? Чий?Де? Коли? (Зміст твору)
Такого типу питання допомагають краще зрозуміти
Чому? Для чого? З якою метою?Як?(Ідея твору)
Такого типу питання допомагають краще зрозуміти .
Учитель зазначає, що саме питальні слова будуть розташовані на початку речень, що будуватимуть учні.
2. Бесіда про особливості створення запитань. Учитель пропонує розпочати роботу з питань першого типу.
Приклад запитання з можливими варіантами його закінчення.
З якою метою Климко вирушив у подорож?
3.Створення асоціативних питань за малюнками до твору.
ІV.Підсумок уроку у вигляді бліц-опитування.
V.Домашнє завдання. Дати відповіді на питання, складені однокласниками, що найбільше запам’яталися.