Тема: Таблиця множення числа 5
Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення числа 5;показати практичне використання даної таблиці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення, логічне мислення та творчу уяву; виховувати охайність, уважність, самостійність.
Обладнання: презентація, відео, підручник Логачевська С. 2 клас .
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
Тип уроку: комбінований
Хід роботи
І. Організація учнів до уроку.
Добрий день!
Сіли рівно, озирнулись,
Одне одному всміхнулись,
Якщо добре працювати –
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
- Зараз у нас урок математики, мене звати Ірина Володимирівна, і сьогодні проведу його я.
- Якщо в ході уроку у вас виникнуть запитання, прошу звертатися до мене.
- Сьогодні на уроці нам будуть потрібні: підручник, зошит, ручка.
- Погляньте, чи в кожного з вас є все необхідне для уроку.
- Отож, починаємо урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Як називаються числа при додаванні(доданок, доданок, сума)? (при відніманні(зменшуване , від’ємник,, різниця), множенні(множник, множник, добуток ), діленні (ділене, дільник, частка))
- Щоб знайти суму, потрібно…(різницю, частку…)
- Що означає «зменшити в…разів?, «збільшити в … разів?»
- Запишіть числа у порядку спадання. (45 40 35 30, 25, 20, 15,10,5)
- Чому дорівнює сума найбільшого та найменшого з чисел? (45+5=50)
- За те, що ви так гарно виконали це завдання, чарівник повертає вам перший подарунок, а у ньому – квіти.
- Ой! Подивіться - наші подаруночки! Але вони все ще знаходяться у чарівника. Що ж він каже нам зробити?
- Потрібно розв’язати приклади у зошити.
4 · 3 = 12
4 · 2 + 10 = 18
36 : 4 = 9
12 : 4 =3
4 · 5 + 13=33
28 : 4 – 2=5
4 · 6 =24
16 : 4 : 2=2
ІV. Повідомлення теми і завдання уроку.
- Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо вивчені таблиці множення і ознайомимося з таблицею множення числа 5.
- Чуєте, яке завдання стоїть перед нами.
- Отож, почали.
V. Вивчення нового матеріалу.
А зараз попрацюємо з підручником.
1.Усний рахунок.
Лічба п'ятірками від 0 до 50 і навпаки.
2. Розгляньте записи. Пригадайте переставний закон множення
- Феї вирішили прикрасити зал для свята, тому приготували квіти. Розклали по 2. Давайте порахуємо скільки всього квітів вони зібрали.










2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10
2 · 5 = 10









5 + 5 = 10
5 · 2 = 10
Добре, а тепер зверніть увагу приклад 2 · 5 = 10 та 5 · 2 = 10 дуже схожі, в них однакові множники. А чим же вони відрізняються? (порядком розміщення цих множників)