9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Конспект уроку "Тварини Світу" польська мова 6 клас

Про матеріал
План конспект відкритого уроку з польської мови на тему "Тварини світу" , також презентація дододається. Автор - вчитель польської мови Сарненського НВК "Школа -колегіум" ім.Т.Г.Шевченка Урок виконано у комунікативній методиці, акцентуючи увагу на практиці в аудіюванні та заохоченні учнів вивчати польську мову.
Перегляд файлу

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

“ Zwierzęta Świata ”

(6 клас)

 

 

Підготувала

вчитель польської мови

Сарненського НВК «Школа-колегіум»

ім.Т.Г.Шевченка

Савицька Л.Р.

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку:  Zwierzęta Świata ” (Тварини світу)

 

Мета уроку:

навчальна: введення нового лексичного матеріалу;

                       

розвиваюча: розвивати навички говоріння, читання та розуміння мови   на слух; тренувати учнів у письмі; практикувати учнів у вживанні фразеологічних зворотів із назвами тварин; розвивати креативне та логічне мислення;

 

виховна: виховувати шанобливе ставлення учнів до тварин;

                  підвищувати інтерес до вивчення польської мови

 

Обладнання: робочий зошит, картки із завданнями, презентація PowerPoint «Zwierzęta»; презентація PowerPoint «Zwierzyniec Brzechwy»; відеозапис пісні «Dziadek  fajną farmę miał»; флеш-карти із зображенням тварин; мультимедійний проектор; ноутбук.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Очікувані результати: на кінець уроку учні вмітимуть називати тварин, поділяти їх на групи; учні вмітимуть вживати фразеологічні звороти із лексикою теми та  висловлювати свої вподобання; учні розумітимуть важливість шанобливого ставлення до тварин.

 

 

 

 

 

Хід уроку.

 

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу:

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

N: Dzień dobry! Witam na lekcji języka polskiego! Witam szanownych gości!

Ucz: Dzień dobry!

N: Prosz ę siadać!

2. Оголошення теми та мети уроку.

N: Spotkaliśmy się dzisiaj, by porozmawiać o zwierzątkach, tematem naszej lekcji są  Zwierzęta Świata.  Czeka nas na lekcji nowe słownictwo, ciekawe zadania i piosenka, podzielimy nazwy zwierz ąt na  grupy i  zapoznamy się  ze zwrotami  frazeologicznymi.

3. Прогнозування очікуваних результатів.

Na koniec naszej lekcji nauczymy si ę nazywać i dzielić zwierzęta na grupy, nauczymy się używać zwroty frazeologiczne

II. Основна частина уроку.

  1. Мовленнєва  зарядка:

 “Żaba”

Pewna żaba

Była słaba,

Więc przychodzi do doktora

I powiada, że jest chora.

Doktor włożył okulary,

Bo już był cokolwiek stary,

Potem ją dokładnie zbadał,

No, i wreszcie tak powiada...

  1. Мотиваційна бесіда:

N: Czy lubicie zwierzęta?

Jakie Zwierzęta macie w domu?

Gdzie możemy spotkać zwierzęta?

    Jaką rolę w życiu człowieka pełnią zwierzęta?

     

Jaką rolę w życiu zwierząt pełnią ludzie?

    Jakie nazwy zwierzęt znacie?

  1. Записування дати і теми уроку.

N: Proszę zapisać datę i temat lekcji:

Poniedziałek, drugi marca.

Zwierzęta Świata

  1. Створення лексичної таблиці у формі mind-map

N: Na jakie duże grupy możemy podzielić zwierzęta?

(На які групи, згідно місця проживання, ми можемо поділити тварин?)

Zwierzęta domowe

Zwierzęta hodowlane

Zwierzęta leśne

Zwierzęta egzotyczne

  1. Введення нової лексики.
  • Перегляд флеш-карт із зображенням свійських тварин:

Kura, kogut, koza, baran, krowa, świnia, owca, kaczka, gęś

  • Перегляд презентації Power Point “Zwierzęta” та виконання лексичних вправ.

Вправа 1

  1. Jaki wyraz nie pasuje?
    a)kot-kura-kogut-tygrys
    b)papuga-lis-wilk-sowa
    c)lew-zebra-owca-żyraf
    d)niedźwiedź-krowa-kaczka-gęś
  2. Jaki obraz nie pasuje  do pozostalych?
  3. Jaki jest język zwierzęt?

Krowa – muu, koza – bee, owcz – mee, kaczka – kwa, świnia – chrum, kot – miau...

 

 

 

  1. Закріплення нової лексики – свійські тварини – вивчення пісні

«Dziadek  fajną farmę miał».

  • ознайомлення з текстом пісні  та перегляд відеозапису

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo,

Kurki na niej hodował, ija ija oo,

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo/2

Krówki na niej hodował, ija ija oo

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo/2

Świnkę na niej hodował, ija ija oo

Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,

Chrum tu, chrum tam, ciągle tylko chrum chrum.

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo/2

Kaczki na niej hodował, ija ija oo

Kaczki kwa kwa tu i kwa kwa tam,

Kwa tu, kwa tam, ciągle tylko kwa.

Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,

Chrum tu, chrum tam, ciągle tylko chrum.

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

 

  1. Введення нової лексики – лісові тварини.
  • Представлення зображень лісових тварин на зображеннях та доповнення таблиці в зошиті  та дошці новою лексикою.

N: A teraz zapoznamy sie tez ze zwierzętami leśnymi.

(А зараз ми познайомимося з тваринами лісу)

  • Виконання вправи «Словотвір». Із поданих частин створити слово – назву тварини.

Je – leń                                Mo – tyl                               Pi – es

k- ot                                    my – sz                                 kro-wa

ko-za                                   mró-wka                              ko- ń

nie-dźwiedź                        ry-ba                                    pszczo- ła

nieto-perz                          so-wa                                     pt-ak

  1. Закріплення лексики – лісові тварини. Опрацювання фразеологічних зворотів з  назвами тварин.  Перегляд презентації PowerPoint «Zwierzęta»

N: Poznajmy wyrаżenia frazeologiczne:
-zdrowy jak rybaздорвий як риба
-silny jak koń – сильний як кінь
-pracowity jak mrówka – працьовитий як мураха
-wierny jak pies – вірний як пес
-robić z muchy słonia – робити з мухи  слона

-pisać jak kura pazurem – писати як курка лапою

Виконання лексичної вправи  - вживання фразеологізмів у реченні.

Вправа:

Jem owoce I warzywa, uprawiam sport,  bo chce być zdrowy jak ryba

Ta książka jest ciężka – żeby ją nosić trzeba być silnym jak koń

W miłości jestem wierny jak pies

Żeby mieć sukces trzeba być pracowity jak mrówka.

  1. Введення нової лексики – екзотичні тварини. Перегляд презентації PowerPoint «Zwierzyniec Brzechwy»;

Виразне читання віршів.

N: A teraz zapoznamy sie tez ze zwierzętami ekzotycznymi.

(А зараз ми познайомимося з екзотичними тваринами)

 SŁOŃ

Ten słoń nazywa się Bombi.

Ma trąbę, lecz na niej nie trąbi.

Dlaczego? Nie bądź ciekawy -

To jego prywatne sprawy.

PANTERA

Pantera jest cała w cętki,

A przy tym ma bieg taki prędki,

Że chociaż tego nie lubi,

Biegnąc - własne cętki gubi.

NIEDŹWIEDŹ

Proszę państwa, oto miś.

Miś jest bardzo grzeczny dziś,

Chętnie państwu łapę poda.

Nie chce podać? A to szkoda.

LEW

Lew ma, wiadomo, pazur lwi,

Lew sobie z wszystkich wrogów drwi.

Bo jak lew tylko ryknie,

To wróg natychmiast zniknie.

ŻYRAFA

Żyrafa tym głównie żyje,

Że w górę wyciąga szyję.

A ja zazdroszczę żyrafie,

Ja nie potrafię.

KROKODYL

"Skąd ty jesteś, krokodylu?"

"Ja? Znad Nilu.

Wypuść mnie na kilka chwil,

To zawiozę cię nad Nil."

MAŁPA

Małpy skaczą niedościgle,

Małpy robią małpie figle,

Niech pan spojrzy na pawiana:

Co za małpa, proszę pana!

DZIK

Dzik jest dziki, dzik jest zły,

Dzik ma bardzo ostre kły.

Kto spotyka w lesie dzika,

Ten na drzewo szybko zmyka

ŻUBR

Pozwólcie przedstawić sobie:

Pan żubr we własnej osobie.

No, pokaż się, żubrze. Zróbże

Minę uprzejmą, żubrze.

KANGUR

"Jakie pan ma stopy duże,

Panie kangurze!"

"Wiadomo, dlatego kangury

W skarpetkach robią dziury."

ZEBRA

Czy ta zebra jest prawdziwa?

Czy to tak naprawdę bywa?

Czy też malarz z bożej łaski

Pomalował osła w paski?

ŻÓŁW

Żółw chciał pojechać koleją,

Lecz koleje nie tanieją.

Żółwiowi szkoda pieniędzy:

"Pójdę pieszo, będę prędzej."\

WILK

Powiem ci w słowach kilku,

Co myślę o tym wilku:

Gdyby nie był na obrazku,

Zaraz by cię zjadł, głuptasku.

LIS

Rudy ojciec, rudy dziadek,

Rudy ogon - to mój spadek,

A ja jestem rudy lis.

Ruszaj stąd, bo będę gryzł.

PAPUGA

"Papużko, papużko,

Powiedz mi coś na uszko."

"Nic nie powiem, boś ty plotkarz,

Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz."

TYGRYS

"Co słychać, panie tygrysie?"

"A nic. Nudzi mi się."

"Czy chciałby pan wyjść zza tych krat?"

"Pewnie. Przynajmniej bym pana zjadł."

  1.  Закріплення лексики – екзотичні тварини- виконання лексичної вправи.

(Вживання фразеологічних зворотів)

Utwórz zwroty wpisując w wykropkowane miejsca odpowiednie czasowniki

(утворіть фразеологічні звороти використовуючи пдані дієслова):

__kota w worku;

__komuś świnię;

__jak wół do karety;

__jak ryba w wodzie;

__skórę na niedźwiedziu;

__wilkiem;

__jak kura pazurem;

 

(pisać, trącić, patrzeć, dzielić, wieszać, stawać, czuć się, kupować, mieć, pasować, podłożyć )

 

  1. Заключна частина уроку.

Підсумки:

N: Rozmawialiśmy dzisiaj o zwierzątkach, o Zwierzętach Świata. 

Jakie słownictwo zapamiętaliście? (Які нові слова ви запам ятали?

Co było ciekawego na lekcji? (Що вам найбільше сподобалось на уроці?)

Jakie zwroty   frazeologiczne zapamiętaliście? ( Які фразеологічні звороти ви запам ятали?

Оголошення домашнього завдання:

 N: Prosz ę  uklaść 5 zdań ze zwrotami   frazeologicznymi.

 

Фізкульт – хвилинка: руханка – пісня і танок по колу з рухами

«Dziadek fajną farmę miał»

 

 

N: Dziękuję! Do widzenia!

Ucz: Do widzenia!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку