Пропоную розробку уроку з англійської мови для загальноосвітніх шкіл у 2 класі. Різноманітна тематика, вправи, які спонукають учнів до самостійного контролю свого прогресу у вивчені мови.
FORM 2
Theme: Animals and colours
Aims and objectives:
Equipments: підібрані вправи за темою, кольорові малюнки тварин, таблиці, наочні картки, , презентація Power Point, video disk “English alphabet”.
PROCEDURE
I. Warming up
1. Greeting.
T . Good morning, children! I am glad to see you!
P. Good morning! Good morning!
Good morning to you!
Good morning! Good morning!
We are glad to see you.
T. How are you today?
P1. I am fine. And you?
P2. I am bad.
T. I am so sorry! I hope you will be better for the end of the lesson.
2. Phonetic drills. Listen to me, them repeat after me and tell it as quickly as possible.
I love my cat,
It’s warm and fat
My cat is grey
It likes to play.
II. Main part
3. Aims. (Повідомлення теми та мети уроку).
Dear children look at the screen. Be attentive! After this cartoon you will say the topic of our today’s lesson (video disk “English alphabet”). Діти переглядають урок англійської мови з тітонькою совою , яка розповідає про літеру K k , нові слова з цією літерою.
Are you guess, about what we shall be talk today? Сьогодні ми з вами поговоримо про кольори, тварин та літеру K k. How do you think, where can you use this knowledge? What shall we do during this lesson? What are you expecting from today’s lesson? (на дошці хмаринки, сонечко, учні отримують вирізані різнокольорові кульки і записують на них свої очікування , а в кінці уроку прикріплять їх на ту висоту, відповідно до того, як справдились їхні очікування) . You have balloons on your desk please write down your expecting. And for the end of the lessons your balloons will be high or low. It’s depends from you! For each right answer and active work I’ll give you funny faces. It will be 1 ball. (за кожну правильну відповідь і активну роботу 1 смішне обличчя)
4. New vocabulary
- look at the blackboard and read after me;
1. black 2. duck 3. kitten 4. white 5. green 6. fish 7. cock 8. red 9. brown 10. bear 11. frog 12. yellow 13. chicken 14.colour 15. pink |
чорний качка кошеня білий зелений риба півень червоний коричневий ведмідь жаба жовтий курча колір рожевий |
- listen to the pronunciation some of colours
- make up sentences with new words, you have 1 minute, for example:
The duck is black and white.
This is a frog. The frog is green. This fish is yellow.
5. Pair work. Now, I'll give you cards. Here you can see three sentences.
Look at the pictures with animals. You must complete these sentences. (2 min.)
/ card
I have got a (cat). The cat is (red). It can (Jump).
(Cat, red, jump)
2card
1 have got a (pig). The pig is (pink). It can (eat) (Pink, pink, eat)
3 card
І have got a (dog). The dog is (black). It can (run).
(Rim, black, dog).
4 card
I have got a (frog). The frog is (green). It can (swim).
(Frog, green, swim)
5 card
I have got a (bear). The bear is (brown). It can (sleep). (Bear, sleep, brown)
6 card
I have got a (chicken). The is chicken (yellow). It can (Ao/>). (#op, yellow, chicken)
7 card
I have got a (rabbit). The rabbit is (white). It can (jump).
(White,jump, rabbit)
8 card
I have got a (mouse). The mouse is (grey). It can (eat).
(Mouse, eat, grey)
Діти читають свої відповіді, після чого на дошці з'являються зразки правильних відповідей учителя для порівняння.
6. Physical activity
Are you tiring? Let’s have a rest. Let’s sing a song about colours. First you will listen to the song then we shall sing together. (Cards with words of song). After song we should have some active rest. That’s why : stand up and repeat after me
How do you live?
How do you sleep?
How do you wash?
How do you eat?
How do you dance?
How do you go?
How do you run?
How do you jump?
Hands up, down!
Sit down!
(всі вирази супроводжуються жестами)
7. Group work. Now you will choose the flower which colour you like best of all, then you will sit down to pupils with the same colour and do the task. (за допомогою квітів різних кольорів учні обирають команду в якій будуть працювати). On the desk you have colour pencils and cards with tasks. You should to paint animals and words according their colours.( 2 min).
Team 1
Team 2
Team 3
Team 4
8. Speaking.
Навчимось вживати вираз «What colour is...?». Учні читають за ролями ланцюжком питання та відповіді.
Прочитай за ролями.
Далі вчитель показує різнокольорову іграшку або малюнок, наприклад собаку, та описує її.
This is а toy-dog. The dog is not big.
It's little. The dog is yellow; oring and blue.
Прибирає іграшку і пропонує пограти в гру "Wrong/ right".
Answer: 1) w: 2) r; 3 ) r ; 4) w ;5) r
Прочитай діалоги і побудуй подібні. (3 min.)
9. Reading.
- Прочитай і переклади.
This is a black dog. The dog can run and jump. This is a cat. It is red. The cat can jump. The cat cannot swim. This rat is grey. The rat can run. The rat can hop. This is a frog. It is green. The frog can swim.
- читання букви K k. What words do you learn today with a letter ‘K k’. Name them. Do you understand how we read this letter?
10. Writing.
- fill the gaps
Co-k, bl-c-, pin-, fi-h, gre-n, -ed, f-og, be-r, ye-low, d-ck, -itten.
Анна має качку та півня. Цей ведмідь є коричневий. Це є кошеня та риба. Це є рожеве порося, то є рудий півень. Том має жовте курча.
- find right translation (2 min.)
|
|
III. Summary
11.Summing up
Look at the screen and let’s recollect some material from today’s lesson. Children , what did we do during this lesson? What did you learn? Where can you use this knowledge? Did you like this lesson? What was the most interesting for you? Did your expecting come true? Now put your balloons on the blackboard and show us how your expecting come true. (Учні відповідають на запитання про те, що вони вивчили на уроці, де зможуть використати ці знання, чи сподобався урок, що найбільш сподобалось, чи справдились очікування від уроку і нарешті за допомогою кульок на яких вони написали свої очікування ми можемо побачити як вони справдились). Please count your funny faces and say your mark for this lesson. (учні рахують свої смішні обличчя і кажуть свою оцінку за урок)
12. Hometask
- (I-IV) learn new words
- ( I-II) ex. 6 p. 62
- (III) ex. 5 p. 62
- (IV) ex. 7 p. 62