Під час виконання практичної роботи учні систематизують основні поняття теми «Комп'ютерні публікації»; сформують свої вміння створювати публікації, працювати зі зв'язаними об'єктами, зберігати та друкувати публікації, здійснювати пошук інформації, її аналіз та оцінювання; використовувати набуті знання;
Конспект уроку
«Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження»
Урок у 9 класі
Підготувала
Вчитель інформатики
Комунального закладу
Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.
Тернопільської районної ради
Тернопільської області
Костецька Ольга Павлівна
Тема. Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження.
Мета:
навчальна: систематизувати основні поняття теми «Комп’ютерні публікації»; формувати вміння створювати публікації, працювати зі зв’язаними об’єктами, зберігати та друкувати публікації, здійснювати пошук інформації, її аналіз та оцінювання; використовувати набуті знання;
розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості, активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
виховна: виховання національної самосвідомості на прикладі досягнень видатних людей України у різних сферах діяльності; виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання і наочність: комп’ютери, підручники для 9 класу Морзе Н.В. Інформатика, завдання.
Програмне забезпечення: ОС Windows 10, офісний пакет Microsoft Office 2016 ( MS Publisher 2016).
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
1.Підготовка робочих місць
Учні займають місця за партам.
2. Привітання
Учитель. Добрий день, учні! Я рада бачити вас на сьогоднішньому уроці.
3.Перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Робота у парах.
Прийом «Тонкі та товсті запитання».
Учитель. Сформулюйте запитання до теми «Комп’ютерні публікації» використовуючи прийом «Тонкі та товсті запитання». Один складає «тонкі» запитання, а другий - «товсті». Після цього ви зможете запропонувати один одному дати відповіді на ці питання.
«Тонкі» запитання |
«Товсті» запитання |
|
|
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Учитель. Ми з вами повторили попередньо вивчений матеріал, тому сьогодні ви навчитесь застосовувати отримані знання на практиці.
Тема нашого уроку «Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження».
Девізом нашого уроку будуть слова відомого українського інформатика, вченого, академіка Віктора Михайловича Глушкова
«Людина в XXI столітті, яка не буде вміти користуватися ЕОМ, буде подібна людині ХХ століття, що не вміла ні читати, ні писати»»
Що мав на увазі вчений під цими словами?
Відповіді учнів.
Вправа «Я очікую…»
Учитель. Коли розпочинається новий день, то людина обов’язково чогось чекає від нього. Розпочинаючи будь-яку нову справу, ми теж сповнені очікувань і прагнень.
А чого ви очікуєте від нашого уроку сьогодні?
Усі свої очікування ви можете написати на промінчиках сонця, яке намальоване на дошці.
Учні записують відповіді на промінцях сонця.
Учитель. У кінці уроку ми дізнаємось чи збулись ваші очікування від сьогоднішнього уроку чи ні.
Ми народились і живемо в Україні. Змалку ваші батьки виховували вас у патріотичному дусі. Наказували вам ніколи не забувати своє коріння, свої традиції, звичаї, свою мову.
На уроках інформатики ми завжди виконуємо практичні завдання, які пов’язані з життям відомих людей України, історією, географією, літературою, мистецтвом, економікою, екологією нашого краю, нашої держави. Не винятком буде і сьогоднішня наша практична робота.
ІV. Інструктаж з БЖД.
Учні ознайомлюються з інструкцією «Правил поведінки і техніки безпеки у комп’ютерному класі».
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Учитель. Вам на вибір були запропоновані завдання практичної роботи, до яких ви самостійно шукали матеріали. Вкінці уроку ви проведете захист своїх робіт,та отримаєте хороші оцінки.
Завдання 1. Моє захоплення (12 балів)
Створіть електронну публікацію про українські ремесла. Включіть до неї опис того, чим ви захоплюєтесь, історичну довідку про те, як давно люди займаються подібною справою, зображення власних доробок чи предметів захоплення тощо. Вид електронної публікації оберіть самостійно. Результат збережіть з іменем Моє захоплення.pub у папці Практична робота 9 своєї структури папок.
Завдання 2. Майстер своєї справи (12 балів)
Створіть електронну публікацію про особу, яка проживає або проживала у вашому населеному пункті. Дослідіть за матеріалами місцевої преси, якими успіхами славиться ваш земляк (землячка) та в якій сфері він (вона) працює. Знайдіть відомості в Інтернеті про навчальний заклад, який закінчив (закінчила) та ще якими випускниками славиться заклад. Вид електронної публікації оберіть самостійно. Результат збережіть з іменем Люди діла.pub у папці Практична робота 9 своєї структури папок.
Завдання 3. Українські імена в науці (12 балів)
Створіть електронну публікацію про досліди, винаходи чи експерименти, які проводять українські вчені. Знайдіть відомості в Інтернеті про цих вчених з описом демонстрації досліду, переліком необхідних засобів для його проведення. Розмістіть текст і відповідні зображення в публікації з дотриманням авторських прав.
Вид електронної публікації оберіть самостійно. Результат збережіть з іменем Наука.pub у папці Практична робота 9 своєї структури папок.
Зробіть висновок: якими є напрямки застосування публікацій під час проведення досліджень.
Виконання вправ для очей
VІ. Підсумки уроку
Вчитель. Кожен із вас на початку уроку чогось очікував. Чи збулись ваші очікування? Чи отримали ви те, що бажали? Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
Відповіді учнів.
Рефлексія змісту навчального матеріалу
Плюс |
Мінус |
Цікаво |
Все, що сподобалося, інформація і форми роботи. |
Все, що не сподобалось, було нудним, незрозумілим, даремним. |
Всі цікаві акти, що б ще хотілося дізнатися з теми. |
VІІ. Домашнє завдання
VIII. Оцінювання роботи учнів