Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей

Про матеріал

Розробка уроку містить посилання на інтерактивну вправу на платформі LearningApps, детальну інструкцію до виконання практичної роботи "Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ." за програмою 9 класу.

Перегляд файлу

Інформатика 9 кл.  БІЛЕЦЬКА Т.В.

Тема: Практична робота 3. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ.

Мета:

  • повторити поняття моделі та її різновиди, етапи їх створення, сфрмувати уявлення про моделювання як метод дослідження об’єктів; провести комп’ютерний експеримент на прикладах задач із фізики;
  • розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховувати толерантність, зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.

Тип заняття:  .

Обладнання: комп’ютери, підключені до мережі локальної мережі та мережі Інтернет, підручник.

Порядок проведення заняття.

І. Організаційний момент.

  •              Привітання.
  •              Оголошення теми та мети заняття.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вправа «Мікрофон»

  • Що таке комп’ютерна модель?
  • Які є види комп’ютерних моделей?
  • Назвіть приклади розрахункової/імітаційно/графічної комп’ютерної моделі
  • Що таке комп’ютерне моделювання?
  • Які етапи комп’ютерного моделювання ви знаєте?

III. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна права на ресурсі Learning Apps.

https://learningapps.org/watch?v=p6w9tp10j17

На минулих уроках ми розглянули поняття моделі, її видів, моделювання та комп’ютерного моделювання. Моделювання на комп'ютері має набагато більше можливостей, ніж просто моделювання за допомогою реальних предметів або ма­теріалів. Комп’ютерне моделювання дозволяє розв’язати багато прикладних задач із різних галузей людської діяльності.

Сьогодні ми під час виконання практичної роботи, розглянемо розв’язання задачі із фізики.

ІV. Практична робота.

Інструктаж з техніки безпеки життєдіяльності.

Практична робота

Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладі задачі з фізики

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки тасанітарно-гігієнічних норм.

 

Завдання М’яч було кинуто під кутом α=55º до горизонту з початковою швидкістю v0=20 м/с. Визначте, чи влучить м’яч у ціль, яка знаходиться на вістані 39м?

  1. Постановка завдання.
  • Нехай тіло мале у порівнянні з Землею, тому його можна вважати матеріальною точкою;
  • Висота тіла змінюється не значно, тому прискорення вільного падіння можна вважати постійною величиною g = 9,8 м / с2 і рух по осі 0Y можна вважати рівноприскореним;
  • швидкість кидання тіла мала, тому опором повітря можна знехтувати і рух по осі ОX можна вважати рівномірним.
  • Відомо, що тіло брошене під кутом до горизонту. Відомий кут α. Відома початкова швидкіть v0.

 Висновок: можна використовувати формули для рівноприскореного руху, відомі з курсу фізики.

 

  1. Побудова моделі.

Для цього необхідно:

  1. Відкрити MS Excel.
  2. У клітинку F1 введіть значення початкової швидкості тіла.
  3. У клітинку F2 введіть значення кута α.
  4. У діапазоні A2:A22 ввести значення часу рузу тіла починаючи з 0 с до 4 с з інтервалом 0,2с. (Скористуйтеся можливістю Автозаповнення).
  5. У комірку B2 введіть формулу для обислення координати Х тіла.

=ROUND($F$1*COS(RADIANS($F$2))*A2;1).

Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон клітинок B3:B22.

  1. У комірку С2 введіть формулу для обислення координати Y тіла.

=$F$1*SIN($F$2)*A2-(9,8*A2*A2)/2.

Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон клітинок C3:C22.

  1. Для побудови графіку, що відображає траєкторію руху тіла, слід виділити діапазон С2:С22.
  2. Вставка/Діаграма/Лінійчата діаграма/Лінійчата діаграма з маркерами.
  3. Виділити підписи осі Ох, на панелі інструментів натиснути кнопку , змінити підписи горизонтальної осі на діапазон B2:B22.

  1.                 ПКМ на підписах вертикальної осі ОY/Формат осі. Встановіть межі осі

Мінімум  -   0,0

Максимум   25,0

        

  1. Складання алгоритму. Його виконання.

Введіть різні значення початкової швидкості та кута, під яким кинуто тіло.

Встановити значення v0=20 (м/с), α=55º

Знайдіть точку, у якій тіло приземлилося. Визначте координату х цієї точки.

  1. Аналіз отриманих результатів.

Зробити висновок, чи влучить м’яч у ціль?

VI. Підсумок уроку

Обговорюємо

  • Які є види комп’ютерних моделей?
  • Назвіть переваги та недоліки комп’ютерних моделей?
  • Які етапи комп’ютерного моделювання ви знаєте?
  • У яких випадках доцільне використання комп’ютерних моделей?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VII. Домашнє завдання.

Повторити:    Розділ 5, п. 5.1., с. 133-141[1]

Опрацювати:    §29, с.163-167 [2]  

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Інформатика: підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч.закл. /Й.Я. Ривкінд [та ін.]. – Київ: Генеза, 2017. – 288 с.: іл.
  2. Інформатика: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч.закл. /[О.О. Бондаренко, В.В. Ластовецький, О.П. Пилипчук, Є.А. Шестопалов]. — Харків: Вид-во «Ранок», 2017. — 240 с. : іл.

1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Say San
    =ROUND($F$1*COS(RADIANS($F$2))*A2;1). ЦЕ НЕ ВІРНА ФОРМУЛА!
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Король Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Малий Андрій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Каминіна Анна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. K S
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
До підручника
Інформатика 9 клас (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.)
Додано
19 березня 2018
Переглядів
8609
Оцінка розробки
4.3 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку