Розробка уроку містить посилання на інтерактивну вправу на платформі LearningApps, детальну інструкцію до виконання практичної роботи "Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ." за програмою 9 класу.
Інформатика 9 кл. БІЛЕЦЬКА Т.В.
Тема: Практична робота 3. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ.
Мета:
Тип заняття: .
Обладнання: комп’ютери, підключені до мережі локальної мережі та мережі Інтернет, підручник.
Порядок проведення заняття.
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вправа «Мікрофон»
III. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна права на ресурсі Learning Apps.
https://learningapps.org/watch?v=p6w9tp10j17
На минулих уроках ми розглянули поняття моделі, її видів, моделювання та комп’ютерного моделювання. Моделювання на комп'ютері має набагато більше можливостей, ніж просто моделювання за допомогою реальних предметів або матеріалів. Комп’ютерне моделювання дозволяє розв’язати багато прикладних задач із різних галузей людської діяльності.
Сьогодні ми під час виконання практичної роботи, розглянемо розв’язання задачі із фізики.
ІV. Практична робота.
Інструктаж з техніки безпеки життєдіяльності.
Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладі задачі з фізики
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки тасанітарно-гігієнічних норм.
Завдання М’яч було кинуто під кутом α=55º до горизонту з початковою швидкістю v0=20 м/с. Визначте, чи влучить м’яч у ціль, яка знаходиться на вістані 39м?
Висновок: можна використовувати формули для рівноприскореного руху, відомі з курсу фізики.
Для цього необхідно:
=ROUND($F$1*COS(RADIANS($F$2))*A2;1).
Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон клітинок B3:B22.
=$F$1*SIN($F$2)*A2-(9,8*A2*A2)/2.
Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон клітинок C3:C22.
Мінімум - 0,0
Максимум – 25,0
Введіть різні значення початкової швидкості та кута, під яким кинуто тіло.
Встановити значення v0=20 (м/с), α=55º
Знайдіть точку, у якій тіло приземлилося. Визначте координату х цієї точки.
Зробити висновок, чи влучить м’яч у ціль?
VI. Підсумок уроку
Обговорюємо
Рефлексія
VII. Домашнє завдання.
Повторити: Розділ 5, п. 5.1., с. 133-141[1]
Опрацювати: §29, с.163-167 [2]
ЛІТЕРАТУРА
1