Казка для дітей завжди цікава. Вона допомагає заохотити їх до навчання. А казка, в якій діти є учасниками і вирішують різноманітні завдання, дає змогу краще засвоїти навчальний матеріал.
Математика 1 клас
Урок-казка за
мотивами української народної казки «Рукавичка»
Тема: Задачі на порівняння і збільшення на кілька одиниць.
Ламана лінія.
Тип уроку. Формування нових умінь та навичок
Загальнопізнавальні цілі:
* вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вирази, закріплювати знання про ламану та величини, нумерацію чисел в межах 20.
* розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, вміння аналізувати;
* виховувати почуття дружби і взаємодопомоги; старанність у роботі.
Компетентності , які випливають із конкретизованих навчальних цілей:
Предметна:
* знає числа від 11 до 20,читає і записує їх ;
* знає десятковий склад чисел;
* знає величини – кг, см, дм, л;
* знає табличні випадки додавання і віднімання;
* порівнює числа другого десятка;
* розпізнає ламану , будує ,обчислює її довжину ;
* розв’язує прості задачі на різницеве порівняння та на збільшення на кілька одиниць;
* складає просту задачу за малюнком і розв’язує її;
* перевіряє правильність розв’язання задачі;
Особистісна:
приймає рішення щодо вирішення визначеної проблеми; аргументує свою думку,оцінює власний внесок у роботу групи.
Соціальна:
вміє співпрацювати в парі, в групі
Навчально - методичне забезпечення уроку: робочі зошити, ручки, олівці, лінійки, лічилки,
комп’ютер, проектор, проекційний екран .
План уроку
*Гра «Мовчанка»
* Гра «Знайди ключик»
Гра «Впізнай казку»
а) гра «Рукавичка»
б) завдання для Мишки
в) завдання для Жабки
г) руханка від Зайчика
д) завдання для Лисички
е) завдання для Вовчика
є) руханка від Кабанчика
ж) завдання для Ведмедика
з) Дідусева стежинка
и) Песикова хитра задача.
7. Підведення підсумків гри.
8. Підведення підсумків уроку.
Зміст та завдання уроку
Діти, сьогодні на вас чекає незвичайний урок, казковий. Тож налаштуйтесь усі на хороший настрій та плідну працю.
Пригадайте наш девіз. (СЛАЙД 4)
Щоб усе на світі знати,
Треба розум розвивати
Точну відповідь давати
І помилок уникати.
І тоді насамкінець
Люди скажуть: Молодець !
- Сьогодні ми будемо вдосконалювати вміння розв’язувати задачі та вирази , закріплювати знання про ламану і величини .
- Діти, на вас чекає казкова пригода. Щоб двері в казку відчинити, треба відшукати справжній ключик.
Розум свій всі налаштуйте
І лічилки приготуйте.
Допоможуть ключика знайти лічилки-картки .
* Гра «Мовчанка» ( повторення десяткового складу чисел)
Покажіть число , яке складається з 1 дес.4од.; 1дес. 6од.; 1 дес. ; 1дес.7 од.; 1 дес.8од.;
2 дес.
* Гра «Знайди ключик». Утворення числової послідовності. ( СЛАЙД 5)
Відновіть числовий ряд: 11, 14, 13, 15,16, 19, 18, 17, 20, 12.
Утворену числову послідовність каліграфічно у зошит.
Крокуємо у казку , де разом із героями будемо долати різні труднощі. Сьогодні ви будете помічниками казкових героїв. Вгадайте їх.
Гра «Впізнай казку»
До нас на урок завітала казка. Яка саме ? Ви дізнаєтесь із завдання. Впізнайте за казковими героями назву казки. (СЛАЙД 6) Вам підкажуть правильні нерівності.
Знайдіть їх.
8>18 12>13 10>14 18>15 18>9 11<20 14=14 16>10
6. Виконання ігрових дій.
а ) гра «Рукавичка» (СЛАЙД 7 )
Отже, до нас завітала казка «Рукавичка». Пригадайте її початок. ( діти розповідають початок казки) .
Та , насамперед, діти, дізнайтесь , яку рукавичку загубив дідусь.
Знайти правильний результат виразу на дві дії.
8 + 2 - 4 =… Вибери : 5, 4, 10, 6, 2, 7.
Рукавичка була вимоглива і кожному герою приготувала якесь завдання.
Лише виконавши завдання , звірятко зможе попасти у рукавичку.
б) завдання для Мишки .(СЛАЙД 8)
Першою до рукавички прийшла…(загадка про мишку)
Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. Хто це? (Мишка)
Рукавичка ось що приготувала для Мишки.
Допоможемо сіренькій Мишці?
Вирази з величинами. Робота в парах.
2л + 4л = 10 дм - 2дм =
1кг + 5кг = 10см + 7см =
3дм + 4дм = 8л - 3л =
в) завдання для Жабки (СЛАЙД 9)
Другою до рукавички прийшла…Відгадайте, діти.
(загадка)
У зеленому жакеті галасує в очереті.
Плавати вона мастак.
І не риба, і не рак. (жабка)
Допомагаймо Жабці знайти помилки в обчисленнях.
Робота в групах.
І гр. 5 + 4 + 1=10 ІІ гр. 4 +4 – 5 = 4
8 - 3 +3 = 2 6 – 3 – 2 = 1
3 – 2 + 6 = 7 10 – 4 +2 = 8
9 + 1 – 5 = 6 9 – 5 – 3 = 4
6 + 3 – 7 = 3 8 – 5 – 2 = 1
г) Руханка для Зайчика (СЛАЙД 10)
Загадка Невеличкий я на зріст.
Довгі вуха, куций хвіст. Хто це? (зайчик)
Підстрибнув він до рукавички, а рукавичка йому загадала провести руханку для
вас, дітки. Зайчик на лижах буде кататися ,а ми під жваву музику порухаємося.
Час настав для відпочинку,
Проведемо фізхвилинку.
д) Завдання для Лисиці.
Тут… руда , низького зросту, хитра, довгохвоста.
Вовку-брату сестриця і зовуть її…(лисиця) та й до рукавички…
Діти, допоможіть Лисичці помірятись із Зайчиком зростом та вагою.
«Ростомірчик» ( СЛАЙД 11)
Який зріст має Лисичка? ----- 10дм
Якого зросту Зайчик? ---- 4 дм
На скільки дециметрів Зайчик нижчий від Лисички?
«На качелях» (СЛАЙД 12)
На скільки кілограмів Лисичка важча від Зайчика?
е) Завдання для Вовчика (СЛАЙД 13 )
Загадка
Гострі зуби дуже має.
По лісах, й полях гасає. (вовк)
- Рукавичка для Вовчика підготувала задачу на збільшення на кілька одиниць.
Задача ( фронтальна робота над задачею)
Лисичка вирізала 3 сніжинки, а Вовчик --- на 4 сніжинки більше.
Скільки сніжинок вирізав Вовчик?
Скільки сніжинок вирізали разом Лисичка та Вовчик?
є) Руханка від Кабанчика (СЛАЙД 14)
Має він великі ікла
Ще й густу щетину.
Любить ритися в багні
І кличе родину ( кабан )
Щоб звірята не померзли, вирішили всі дружно пострибати. Фізхвилинка.
ж) Завдання для Ведмедика (СЛАЙД 15)
Загадка Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть і не попиває,
А у лігво спать лягає. (ведмедик)
-Діти , на вас чекає робота.
- Тож постарайтеся допомогти Ведмедику.
Завдання. Складіть задачу за малюнком і розв’яжіть її. (Робота в парах)
Нп. Біля вулика було 5 бджілок, а у вулику – на 4 бджілок більше.
Скільки бджілок було у вулику?
Молодці , допомогли звірятам. Усі в рукавичку помістилися. Так вже тісно їм .
От-от рукавичка розірветься…
…А дідусь тим часом угледів, що рукавички немає. Пішов він її шукати. Попереду дід, а за ним собачка…Дід довго ходив і витоптав у лісі стежинку.
з) Дідусева стежинка.
(СЛАЙД 16
На що схожа стежинка , котру протоптав дідусь?
(СЛАЙД 17)
СЛАЙД 18
- Що зайве на малюнку?
- Скільки ланок має кожна ламана?
- Накресліть ламану, котра має найменше ланок.
и) Песикова задача (СЛАЙД 19)
Песик загавкав, звірі злякалися і давай тікати з рукавички хто куди…
Діти, від Песика вам задача для кмітливих.
Задача
Ведмідь,заєць і лисиця змагалися з бігу. Хто яке місце зайняв, коли відомо, що лисиця була передостанньою, заєць прибіг раніше від лисиці?
Дідусь знайшов свою рукавичку і повернувся додому. Звірі ще довго згадували , як їм разом було весело та цікаво. Адже дружба – велика сила.
От і казочки кінець, а хто слухав і старанно працював – молодець!
Чому навчила нас казка?
Чого можна навчитися у звірят ?
8. Підведення підсумків уроку.
Продовжіть речення:
Мені сподобалося на уроці….
Я навчився ….
Найлегше було завдання….
Найважче завдання ….