конспект уроку в 11 класі на тему " Healthy Lifestyle. Eat the Right Food."

Про матеріал
урок розроблено з метою перевірити рівень умінь і навичок у застосуванні вивченого матеріалу за темою на практиці у знайомих і змінених ситуаціях; розвивати комунікативно-пізнавальну діяльність учнів; удосконалювати навички аудіювання, читання та письма, усного діалогічного та монологічного мовлення; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя. На уроці використовую роздатковий матеріал (картки з словами, текстом, завданнями, схемою написання твору). Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

 

 

Тема: 

  

Мета:  перевірити рівень  умінь і навичок у застосуванні  вивченого матеріалу за темою   на практиці  у знайомих і змінених ситуаціях; розвивати комунікативно-пізнавальну діяльність учнів; удосконалювати навички аудіювання, читання та письма, усного діалогічного та монологічного  мовлення; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: опорний конспект, роздатковий матеріал (картки з словами, текстом, завданнями, схемою написання твору).      

Тип уроку: комбінований

                                                         Хід  уроку

     І. Організація класу. Привітання. Оголошення теми уроку.

    Dear children! Let’s start our lesson. There are some guests at our today’s lesson, let’s show them that you can study English.

Today we are going to speak about healthy lifestyle and about   food, one of the most essential part of our life. We’ll practise more in speaking, using the vocabulary, reading, listening and translating.

    ІІ. Підготовка до іншомовного мовлення.

     1. Фонетична  зарядка.

We have a lot of work to do. First of all, let’s have phonetic drills. Repeat after me:

    Some of us like brown bread,

    Some of us like white,

    Some of us eat a lot of meat,

    Some  don’t think it’s right.

    Some of us like apples,

    Some drink juice at night.

    Some of us eat many sweets,

    Some don’t think it’s right.

- By the way, who can translate the rhyme?

- Now I want you to remember some proverbs. Listen attentively and try to translate them from English into Ukrainian:

                    1) Good health is above wealth.

2) Laughter is the best medicine.

3) A sound mind in a sound body.

4) An apple a day keeps a doctor away.

5) The best doctors in the world are Doctor Diet, Doctor Quiet and Doctor Merryman.

  2. Мовленнєва зарядка (Warming-up activity).

I’d like you to speak about your lifestyles. Answer my questions:

  • How often do you eat fruit and vegetables?
  • When do you usually get up?
  • Do you sleep more or less than 8 hours a day?
  • Do you smoke?
  • Do you eat junk food?
  • What do you usually have for breakfast? for lunch at school?

ІІІ. Основна  частина  уроку.

   1. Лексична робота. Удосконалення навичок вживання в мовленні лексико-граматичних структур.

Now we’ll practise more  in using  the  vocabulary. Your task  is  to  find  English  equivalents  to such  word  combinations  and  sentences  as:

1) ми їмо, щоб жити;

2) мати достатньо енергії;

3) трішки цукру;

4) багато солі;

5) жити і рости;

6) хороше джерело поживних речовин;

7) молоко і молочні продукти;

8) дотримуватися збалансованого харчування;

9) висококалорійний;

10) багато жиру;

11) проблеми з серцем і вагою;

12) належна(відповідна) їжа;

13) некорисна(нездорова) їжа;

14) підтримувати себе в формі;

15) найкраща порада;

16) обмежити кількість некорисної їжі.

   2. Читання тексту «We  Are  What We Eat».

  There is a saying “We are what we eat”, so let’s read the text about a balanced diet, because it’s right for your health.

   3. Активація навичок монологічного мовлення.

You’ve read about the right food. But what do you know about unhealthy food?

What exactly is junk food? Tell about it. I can interrupt you and you must  be ready to go on retelling the text after your classmate.

  (Переказ  тематичного  тексту “Junk Food”)

   4. Робота в групах ( серед запропонованих лексичних одиниць вибрати окремо корисні і шкідливі для здоров’я продукти).  Ігровий момент.

- Now you are divided into three teams. Find out healthy and unhealthy things for your health. Work in groups together. Who will be the first to read the words?

HEALTHY / UNHEALTHY

(honey, hamburgers, fish                                                                                                                   beer, rice, hot dogs, nuts                                                                                              crisps, cottage cheese (curds), too much pepper, oranges                                                                                           too much salt, porridge, too much sugar, cheese,                                                                                            chocolate bars, butter                                                                                               cheeseburgers, mineral water                                                                                        alcohol, juice, fizzy drinks, apples                                                                                                   pizzas, berries, sweet, meat ,vegetables salads, grapes

5. Аудіювання діалогу. Активізація навичок діалогічного мовлення (перевірка виконання індивідуального завдання та удосконалення навичок аудіювання).

-Imagine that you are somewhere abroad, for example in England. Katia is a doctor. Ihor is a sick pupil. You are an interpreter. Translate their dialogue sentence by sentence.                                                                                                             

Dialogue

  • Good morning, doctor!
  • Good morning. Give me your medical card, please.
  • Here you are.
  • Thanks. Hmm… Sasha Ivanov. It seems to me, I know your father. He is my classmate, but let’s speak about you. What’s the matter?
  • I have some problems with my stomach. And I also have got a bad headache.
  • What have you had for your breakfast today?
  • I didn’t want to eat soup. So I had 3 fried eggs and…
  • What? Coffee?
  • Yes, strong coffee.
  • What did you have for supper yesterday?
  • I had 2 hamburgers and some porridge.
  • Oh, I see. Tell me, please, do you smoke?
  • Yes, sometimes. But don’t tell my father, please.
  • I’ll think of it. You should keep to a balanced diet: eat more vegetables, meat and fish; drink more fruit juice and mineral water or green tea.

  Besides, it’s better to go in for sports than to smoke. But now you should take these tablets three times a day, and you’ll have no problems with your health.

-Thank you, doctor. Good-bye!

-Good-bye! Good luck!

6. Письмо. Завдання з граматики.

At last, we’ll have an exercise in writing. Translate the sentences into English, make the sentence negative and then interrogative (all types of questions).

        1) His sister bought 5 hamburgers yesterday.

        2) My father drinks coffee in the morning.

        3) My mother likes green tea.

ІV. Заключна  частина  уроку.

 1. Домашнє завдання

Підготувати малюнки та усні розповіді для створення постерів:

1 група-  «It is useful»

2 група- «It is harmful»

 2. Підсумки уроку. Оцінювання.  

   -Let’s sum-up our lesson. Thank you very much for your hand work. You have done a lot today. I think you deserve good marks. I wish you to be healthy. I hope that the information of this lesson will be useful for you. The lesson is over. See you later.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4017 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4010 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4023 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додав(-ла)
Доцик Наталія
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку