Конспект уроку в 8 класі на тему: "Англія в 16 ст"

Про матеріал
Конспект уроку в 8 класі на тему: "Англія в 16 ст" створено, щоб: з’ясувати характер змін, що відбувалися в Англії, пояснити особливості створення англіканської церкви; розвивати в учнів уміння критично аналізувати історичні події; виховувати толерантне ставлення до будь-яких релігій.
Перегляд файлу

D:\Школа\Історія\4.jpgВідділ освіти, молоді та спорту

Адамівська середня загальноосвітня школа

 

D:\Школа\Історія\Без названия (12).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Школа\Історія\Без названия (1).jpg 

 

 

 

Учитель: Нар іжна Ірина Сергіївна

D:\Школа\Історія\Без названия (8).jpg 

 

 

 

2016 р

Дата: 17.11.2018

Клас: 8

Тема.   Англія

Мета:  з’ясувати характер змін, що відбувалися в Англії, пояснити       особливості створення англіканської церкви; розвивати в учнів уміння критично аналізувати історичні події; виховувати толерантне ставлення до будь-яких релігій.

Тип уроку:  урок вивчення та засвоєння нових знань.

Обладнання: ватман; проектор; комп’ютер; роздатковий матеріал, ілюстрації.

Основні поняття та терміни:  «Криваве  законодавство»,  обгороджування, мануфактура, англіканська церква, пуританство, лорд-паулер.

Основні дати та події:

  1534 р. — «королівська реформація»;

  1549 р. — повстання Р. Кета;

  1571 р. — прийняття «39 статей» — основ англіканської церкви.

Історичні діячі:

Генріх VII,

ГенріхVIII,

Едуард VI, Єлизавета I, Р. Кет, Т. Мор.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку

1.Привітання

2.Перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація знань

1.Перевірка домашнього завдання (§13, с.87):

А) індивідуальна самостійна письмова робота на окремих аркушах (вписати правильну відповідь).

Завдання для письмової роботи

1.Дайте визначення поняття «абсолютизм»

2.Кого називали «гугенотами»?

3.Назвіть ім’я короля, якого називали «королем-сонцем».

4.Дайте оцінку правління кардинала Рішельє. На що була спрямована його діяльність?

Б) фронтова усна перевірка.

Питання для усної перевірки

1.Хто прийшов до влади після смерті Генріха IV?

2. Дайте оцінку правління кардинала Рішельє. На що була спрямована його діяльність?

3.Після смерті Людовіка ХІІІ, королем Франції став…(Людовік XIV), але фактичним правителем країни з 1643 по 1661 р. був…(кардинал Джуліо Мазаріні).

4.Що зробив Джуліо Мазаріні за час свого правління?

5.Хто з королів Франції носив ім’я «король-сонце»? Чому?

6.Дайте характеристику діяльності Жана Батиста Кольбера. До чого вона призвела?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми та мети уроку

Тема нашого уроку – «Англія в XVI ст.».

На сьогоднішньому уроці ми повинні з вами з’ясувати характер змін, що відбувалися в Англії та пояснити особливості створення англіканської церкви.

  1. Робота з підручником (§14, с.93-101)
  • Англія на початку XVI ст. Зміни в суспільстві.

А) виступ учнів, який супроводжується переглядом  презентації до 1 пункту 14 параграфа.

  • Генріх VІІІ

А) Метод «Три речення».

Вчитель: вам потрібно самостійно опрацювати 2 пункт (с.95) стосовно діяльності Генріха VІІІ і передати його зміст трьома реченнями.

Зразок відповіді учнів

1). Генріх VІІІ – король Англії, за правління якого велику роль стали відігравати бюрократичні відомства.

2). Головний адміністративний та виконавчий орган – Таємна рада.

3). Поширення англійського абсолютизму, специфікою якого стало збереження місцевого дворянського самоуправління, відсутність постійної армії, збереження парламенту.

  • Розповідь вчителя (3 пункт – «Королівська Реформація»)

Важливим кроком у становленні англійського абсолютизму стала так звана королівська Реформація, проведена Генріхом VІІІ.  Між Генріхом VІІІ та Папою Римським виник конфлікт, який призвів до розриву Англії з католицькою церквою Приводом стала справа про розлучення Генріха VІІІ з Катериною Аргонською, від шлюбу з якою він не мав сина, спадкоємця трону. З усіх їхніх дітей вижила лише донька Марія.

Король звернувся до Папи Климента VІІ з проханням розірвати цей шлюб і дати дозвіл на одруження з англійською аристократкою Анною Болейн. Однак Папа Римський відмовив Генріхові в його проханні.

У відповідь 1531 р. Генріх VІІІ подав у вищий суд країни звинувачення проти всього англійського духовенства. Вимагаючи визнати його єдиним очільником англійської церкви. На підставі отриманих прав король призначив архієпископом Контерберійським Томаса Кранмера. Той розірвав шлюб Короля з Катериною Аргонською і повінчав його з Анною Болейн. Восени 1533 р. Анна Болейн народила Генріхові VІІІ доньку Єлизавету. Папа Римський відлучив короля від церкви,а його новий шлюб оголосив незаконним. Генріх VІІІ назвав свій шлюб із Катериною Аргонською недійсним, а доньку Марію позбавив прав на англійський трон.

У 1534 році парламент затвердив «Акт про верховенство», на підставі якого Генріх VІІІ прийняв титул очільника церкви в Англії. Це означало розрив із Римом і позбавлення англійської церкви залежності від Папи Римського. Відтоді вона стала називатися англіканською.

Зовні англіканська церква мало чим відрізнялася від католицької: визнавала поклоніння іконам, не заперечувала ієрархію кліру, пишне вбрання, свічки, кадильниці, музичний супровід під час богослужби. Однак Генріх VІІІ проводив Реформацію лише поверхово: заради зміцнення влади короля над церквою та з фінансових інтересів. Тих, хто був не згодний з його діями, карав.

Після смерті Генріха VІІІ до влади прийшов його син Едвард VІ (1547-1533), який прагнув реформувати й спростити церковний обряд, але йому це не вдалося. Після нього на трон зійшла Марія Тюдор (1553-1558), донька Генріха VІІІ та Катерини Аргонської, ревна католичка, для протестантів настали нелегкі часи: їх почали жорстоко переслідувати та спалювати. За це королеву Марію прозвали Кривавою. Однак повне відновлення панування католицької  церкви було неможливе.

Метод «Кола Вена»

- На основі почутої інформації вам потрібно в намилюваних колах знайти та зазначити спільні та відмінні ознаки між англіканською та католицькою церквою.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Розповідь учнів про королеву Єлизавету І, яка супроводжується відеороликом. (4 пункт)
  • Робота в парах. Самостійне опрацювання 5 пункту підручника та складання п’ятирядкового неримованого вірша за алгоритмом:

1. Слово чи словосполучення, яке означає тему.

2. Опис теми, складається з двох слів-прикметників.

3. Назвати подію, пов’язану з дією, містить три дієслова.

4. Фраза, що влучно характеризує тему.

5. Складається з одного слова-антоніма.

Зразок відповіді учнів

1. Яків І.

2. Сміливий, розумний.

3. Об’єднав, боровся, переслідував (страчував).

4. Яків І – шотландський король, монарх, який об’єднав під своєю владою Англію, Шотландію та Ірландію.

5. Католики.

IV. Закріплення знань учнів.

  1. Робота з «Деревом пізнання» (на дошці)

- На листочках, на нашому дереві пізнання, увесь цей час знаходились питання, що стосуються нашої теми. Ми повинні з вами дати на них відповіді та перевірити рівень засвоєння інформації на нашому уроці.

  1. Виставлення оцінок за роботу на уроці з коментуванням.

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати §14, с.93-101.

2. Записати основні терміни та дати в словник.

 

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
9670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку