Математика 5 клас.
Тема: ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ.
Мета: Ознайомлення з одиницями виміру кутів, будовою транспортира, видами кутів, розвивати вміння користуватися креслярськими приладами, логічно мислити, виховувати інтерес до математики, охайність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та вмінь.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація необхідних знань.
Опитування:
1. Яку фігуру називають кутом?
2. Як позначають кути?
3. Які кути називають рівними?
Усний рахунок:
1. Прочитайте вираз і знайдіть його значення:
1). 45 – 18; 2). 23 * 4; 3). 918 : 9; 4). 56 + 37.
2. Придумайте два числа, одне з яких:
а). на 27 більше за друге; б). у 7 разів менше від другого;
в). на 15 менше від другого; г). у 3 рази більше за друге. Слайд 3.
3. Назвіть усі кути, зображені на малюнку.
С В
К М А
4. Годинник почав поспішати на 10 хв. і зараз показує час 10 год 8 хв. Котра година насправді?
5. Годинник почав відставати на 7 хв. і зараз показує час 16 год 55 хв. Котра година насправді?
Логічна задача.
Постав пропущене число:
А D C
M 6
O
B D C
M 10
K P
N F
A D ?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, пояснення нової теми.
Діти, ми з вами познайомилися з новою фігурою – кутом. Сьогодні ми дізнаємося, які є види кутів і як їх вимірюють. А для чого потрібно вміти вимірювати кути? Кути нас оточують в повсякденному житті.
Але, щоб правильно будувати будинки, робити меблі, прокладати дороги, стати конструктором, потрібно вміти вимірювати кути.
Тому запишемо тему уроку: Види кутів. Вимірювання кутів.
На якому з малюнків пара променів утворюють кут?
1). 2). 3). 4).
- Це промені на малюнку 4).
- Чим цікавий цей кут?
- Тим, що його промені утворюють пряму.
- Такий кут називають розгорнутим.
Паперовий розгорнутий кут скласти навпіл.
- Що утворилося?
- Два рівних кути.
- Такі кути називають прямими.
- Але бувають кути, які є манші від прямого, це гострі кути (рис.86), а кути, які більші від прямого – тупі.(рис.87)
Побудуйте прямий кут за допомогою косинця.
ІУ. Фізкультхвилинка. Треба за допомогою рук показати вид кута, градусну міру яких називає вчитель.
Для вимірювання відрізків необхідна лінійка, а для вимірювання кутів застосовують прилад, який називають транспортиром. Шкала транспортира розміщена на півколі і має 180 поділок. Кожна поділка на шкалі дорівнює 1. Центр транспортира позначено точкою 0.
Виміряти величини кутів на розданих листочках. Один учень біля дошки. Порівняти результати, зробити висновок про вид кута.
У. Закріплення.
1. Усно (Вправи з підручника)
2. Тепер давайте спробуємо виміряти кути. Працювати будемо групами. Накресліть у зошиті два гострих і два тупих кути і виміряйте їх.
3. Робота з підручником.
УІ. Підведення підсумків.
1. Чи здійснилися ваші очікування на протязі уроку?
2. Що найбільше сподобалося на уроці?
3. А що, можливо, не сподобалося на уроці?