Виконання обчислень в Excel

Перегляд файлу

Тема:        Виконання обчислень в Excel.

 

Мета:    - сформувати навички роботи по введенню формул у табличному процесорі; повторити і глибше вивчити  правила побудови діаграм та графіків;

  • удосконалювати навички швидкої роботи з аркушами електронної таблиці; розвивати просторове уявлення і логічне мислення;
  • виховувати самостійність, відповідальність при роботі з електронними засобами об­робки інформації, інтерес до предмета.

                 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ПК, MsExcel, картки із завданнями до самостійної роботи, ребуси для закріплення вивченого матеріалу (в Power Point).

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Ми знаходимося в комп'ютерному класі і перш за все ми повинні повторити правила ТБ. Зверніть увагу на дошку, чи згодні ви з цими правилами? (на дошці написані правила ТБ з помилками) Чи з усіма правилами ви згодні?

Я не даремно взяла за тему час.

«Із усіх критиків найбільш великий, найгеніальніший, найбільш непогрішний час» говорив Белінський.

В деяких екстремальних ситуаціях інколи час іде на секунди. І так ви зрозуміли, що час дорожчий за золото. У нас сьогодні багато роботи на уроці і тому час ми повинні використовувати раціонально.

Оцінювання своєї роботи ви будете здійснювати самостійно на картках самоконтролю. Оцініть себе на цьому етапі уроку.

Домашнім завданням  було  виготовити  діаграми в Excel за темою «Час – дорожчий за золото". Назвіть будь-ласка теми ваших робіт.

  • значення часу в спортивних змаганнях
  • підготовка домашнього завдання
  • час росту рослин
  • робота класу
  • температура повітря
  • кількість прочитаних книг
  • швидкість автомобілів
  • cкільки часу пожежники затрачують для гасіння пожежі.

(вчитель коментує виконання д.з)

Оцініть свої роботи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети і завдання уроку.  Тема нашого уроку «Виконання обчислень в Excel» Сьогодні на уроці ми будемо виконувати обчислення в програмі Excel. Повторимо і глибше вивчимо правила побудови графіків та діаграм, за відомими вам формулами навчимося обчислювати значення виразів. А для цього давайте згадаємо.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

(форма роботи: фронтальна)

Як в математиці називається залежність двох змінних? ( Функція)

Які функції ви знаєте? (вчитель показує на карточках функції а учні дають відповідь)

  • y=kx+b  - лінійна функція; графік пряма для побудови достатньо дві точки;
  • y=аx2  +вх+с – квадратична функція; графік парабола мінімум 8 точок;
  •   - обернена пропорційність; графік гіпербола.
  • - степенева функція
  • - графік кубічна парабола

Як називається змінна х? (Незалежна змінна, абсциса)

Як називається змінна у? (Залежна змінна, ордината)

Які залежності двох змінних ви знаєте з фізики?

-  час

- швидкість

m= - маса

F=mg - сила

F=-kx - пружності

P=mg - вага

F= - тертя

A=FS - робота

E= - енергія кінетична

E=mgh – потенціальна сили тяжіння

E= - потенціальна сили  пружності

Q=cm(t2-t1) - кількість теплоти при нагріванні , охолодженні

Q=qm - кількість теплоти при згоранні палива

I= - закон Ома

F=k - закон Кулона

F= - закон Архімеда

F=ma - закон Ньютона

F=-kx - закон Гука

закон Шарпя

PV= - рівняння Клайперона Мендєлеєв

Повторимо правила написання стандартних функцій. Вам потрібно встановити відповідність. (гра)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ви молодці, ми згадали з вами матеріал, який ми вивчили, оцініть свою роботу.

Отже, розпочинаємо роботу над вивченням нового матеріалу.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.        

У програмі Excel над вмістом комірок виконуються різні обчислення згідно формул.

Формула - основний інструмент обробки даних в Ехсеl, а також вираз, що описує обчислення в комірках.

За допомогою формул можна порівнювати дані в комірках, додавати, множити значення комірок, знаходити середні значення, об’єднувати вміст комірок.

Формула записується в комірці в один рядок. Excel вважає формулою будь-який запис у комірці, який починається із символу =.

Порядок введення формул до ЕТ

=перше числооператордруге числоEnter (при введенні формули, у рядку формул з'являються нові кнопки: X (скасовує внесені до формули зміни); (дає команду на виконання формули). Формулу можна набирати будь-якими літерами, бо Excel автоматично перетворює всі літери на великі, як тільки подається команда на виконання.

Порахувавши одну формулу, інші обраховуються за допомогою маркера заповнення – автозаповнення (зайти в правий нижній куток комірки, дочекатися "худого" плюса і затиснувши ЛКМ, потягти вниз). Таким чином можна копіювати не тільки формули, а й текст і числа.

Існує також автоматичне переобчислення результатів. Оскільки обчислення в таблиці ведуться автоматично - це означає, що зміна будь-якого вхідного даного одразу ж веде до переобчислень всієї таблиці (якщо задано режим СервісПараметриОбчисленняАвтоматично). Режим Автоматично можна вимкнути і скористатися ручним переобчисленням за допомогою клавіші F9.

Копіювання формул і автоматичне переобчислення у таблиці - це два основні засоби автоматизації обчислень в ЕТ.

(кожному учневі роздані карточки з повідомленням про помилки)

Повідомлення про помилки

Якщо формула в комірці має помилку, то Excel виводить повідомлення про помилку. Якщо формула містить посилання на комірку, яка містить значення помилки, то замість цієї формули також виводитиметься повідомлення про помилку. Значення повідомлень:

1. #ДЕЛ/0!  - спроба поділити на нуль;

2. #Н/Д - відповідь неможлива через неповноту даних; таке повідомлення може з'явитися, якщо як аргумент задано посилання на порожню осередок;

3. #ІМЯ? - незрозуміла формула, помилка в назві функції або адресі комірки;

4. #ПУСТО! - незрозуміла адреса комірки;

5. #ЧИСЛО! - проблема з числом у формулі; порушені правила задання операторів, прийняті в математиці;

6. #ССЬІЛКА!  - стерта комірка, на яку посилається формула;

7. #ЗНАЧ!  - можливо, текст замість числа або пуста комірка;

8. #### - число не поміщається у комірку по довжині

ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу.      

Колективна робота.

Давайте спробуємо виконати 1 завдання разом.

  1. Обчислити значення функції y=x3

 

x

y

-4

-64

-3

-27

-2

-8

-1

-1

0

0

1

1

2

8

3

27

4

64

 

Самостійна робота з ПК.

 

 

  1. Обчислити значення функції у=2х+1 де х=0,1,2

x

y

0

1

1

3

2

5

3. Обчислити значення функції які значення ми можемо надати х (додатні від  0…10…)

x

y

0

0

1

1

4

2

9

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

x

y

-3

8

-2

1

-1

-2

0

-1

1

4

2

13

3

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Формула кінетичної енергії

m

v

E

1

10

50

2

15

225

3

5

37,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ця діаграма нам показує, що енергія другого тіла максимальна.

6. Формула прискорення

v

V0

t

a

5

3

1

2

10

5

2

2,5

20

6

3

4,666667

3

15

4

-3


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чому на малюнку діаграма прискорення третього тіла розміщена нижче додатної вісі? (Це означає, що тіло сповільнює свій рух.)

7. Побудувати графік y=

 

x

y

-6

#ЧИСЛО!

-4

#ЧИСЛО!

0

#ЧИСЛО!

4

#ЧИСЛО!

8

#ЧИСЛО!

10

#ДЕЛ/0!

12

2,54951

18

1,541104

20

1,449138

21

1,414214

28

1,269296

30

1,24499

45

1,146423

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під коренем може бути число тільки додатне, якщо від'ємне формула видає помилку x-10>0. Якщо x=0 тоді в знаменнику отримаємо 0, а на нуль ділити не можна.

Підсумок уроку.

Ми сьогодні вивчали обчислення в Excel. Що нового ви дізналися? І щоб дійсно  переконатися що ви запам'ятали основні складові роботи в Excel розгадайте ребуси.

1.

                                               а) формула;                   г) строка;

                                               б) диаграмма;                д) столбец;  

                                               в) ячейка;                    

 

 

 

 

Картинка 60 из 2072

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

2. Які можливості Excel? (будувати діаграми, графіки, знаходити степінь, корінь, суму чисел тобто знаходити значення виразів)

3. В яких галузях науки, господарства ми можемо застосовувати Excel? Для яких професій необхідне знання Excel?

V. Домашнє завдання. Знайти значення виразу  y=

Бажаю вам діти щастя і тепла,

Весни, усмішок, сонця,

Щоб доля світла увійшла

До кожного віконця.

 

 

doc
Пов’язані теми
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку