Пропоную конспект уроку з інформатики "Висловлювання".
Даний урок був розроблений за навчальною програмою з використанням програми СКРЕТЧ.
Мета:
навчальна: допомогти учням отримати уявлення про висловлювання; їх види; навчити учнів встановлювати істинні та хибні висловлювання;
виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;
розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, уважність.
Тема. Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання
Мета:
навчальна: допомогти учням отримати уявлення про висловлювання; їх види; навчити учнів встановлювати істинні та хибні висловлювання;
виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;
розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, уважність.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: зошити, підручники, комп’ютери
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання.
Написати алгоритм побудови прямокутника
ІІІ. Фронтальне опитування
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Розгадайте ребус
V. Оголошення теми, мети уроку.
Записати в зошиті тему «Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання.»
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Кожна людина в повсякденному житті, під час навчання або на роботі вирішує величезну кількість завдань самої різної складності. Деякі із цих завдань настільки прості й звичні, що ми вирішуємо їх не замислюючись, автоматично, і навіть не вважаємо завданнями.
До них можна віднести такі завдання, як «Купити хліб», «Зібратися в школу», «Закрити двері на ключ» та ін.
Інші ж завдання, навпаки, такі важкі, що вимагають тривалих міркувань і зусиль для пошуку розв'язання й досягнення поставленої мети.
Наприклад, розв'язання завдань «Написати контрольну роботу на високому рівні» або «Вільно розмовляти іноземною мовою».
Бувають питання, на які можна відповісти "так" або "нi", i питання, на які не можна так відповісти.
Існують не лише питання, а й оповідальні речення, про які можна сказати icтиннi вони або хибні.
Висловлювання — це твердження, яке може бути істинним або хибним.
Висловлювання формулюють розповідними реченнями.
Істинне висловлювання відповідає реальній ситуації,а хибне – ні.
Наводяться приклади:
Істинні висловлювання:
Хибні висловлювання:
Не всі речення є висловлюванням:
Виконати завдання:
Визначіть, які з наведених речень є істинними висловлюваннями, хибними висловлюваннями і які не є висловлюваннями:
Самостійна робота.
№ |
Приклад |
Чи є висловлюванням |
1 |
Київ – столиця України
|
|
2 |
Всі мелодії записують за допомогою семи нот |
|
3
|
Число 13 - просте |
|
4
|
Деякі риби живуть на суші |
|
5
|
Учень 7-го класу |
|
6
|
Сьогодні гарна погода |
|
7
|
Хто сьогодні черговий? |
|
8
|
Розгорни книгу |
|
Вправи для очей
(У лузі)
Якими бувають висловлювання?
Прості висловлювання записуються словесно, та за допомогою знаків відношень >,<,=
Складені висловлювання утворюються із простих за допомогою сполучників
І, АБО, НЕ.
Навести приклади:
Прості:
Складені:
Що таке умовне висловлювання?
Умовне висловлювання - це висловлювання, яке містить умову і висновок, тобто одна подія є підставою чи умовою настання іншої події.
Якщо то інакше
Вправа1.
Продовжіть речення так, щоб утворилися логічні істинні висловлювання.
Продовжіть речення так, щоб утворилися логічні хибні висловлювання.
Вправа 2. Розгадай анограми:
Вправа 3. Розгадай кросворд.
VІI. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу.
VIІІ. Рефлексія
Мені було цікаво, Мені було не дуже цікаво, Мені зовсім не було цікаво,
я все зрозумів я не все зрозумів я не зрозумів цю тему
VIІІ. Домашнє завдання: