Конспект уроку :"Внутрішні процеси в земній корі.Землетрус"

Про матеріал
ВНУТРІШНІ ПРОЦЕСИ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ ЗМІНИ ЗЕМНОЇ КОРИ. СЕЙСМІЧНІ ПОЯСИ. ЗЕМЛЕТРУСИ Мета уроку: Дати визначення "внутрішні поцеси","землетрус","сейсмологія" Розглянути види руху літосферних плит Познайомити із видами землетрусів формувати знання про землетруси та райони їхнього поширення; сприяти формуванню взаєморозуміння, уміння слухати та висловлювати власну думку. виховувати пізнавальний інтерес до вивчення теми Тип уроку:Комбінований Обладнання: фізична карта світу;атласи;підручник ;зошит Хід уроку І.Організаційний момент Добрий день, шановні діти! Потихеньку всім сидіти. Ми сюди прийшли учитися, Не лінитися, а трудитися! ІІ. Актуалізація опорних знань • Учені вважають, що колись на Землі був єдиний материк... (Пангея) • Пангея розкололася на ... • Літосфера – це тверда оболонка Землі? (так) • Вона розколота на літосферні плити? (так) • Літосферні плити не рухаються? (ні) • ядро складається з внутрішнього і зовнішнього? (так) • земна кора, астеносфера, мантія, ядро – це будова Землі (так) ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності … це не війна, але загинуло багато людей, це не бій, але зруйновано тисячі будинків, це не битва, але знищено силу – силенну техніки.
Перегляд файлу

ВНУТРІШНІ ПРОЦЕСИ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ ЗМІНИ ЗЕМНОЇ КОРИ. СЕЙСМІЧНІ ПОЯСИ. ЗЕМЛЕТРУСИ

Мета уроку:     Дати визначення "внутрішні поцеси","землетрус","сейсмологія"

  Розглянути види руху літосферних плит

  Познайомити із видами землетрусів

  формувати знання про землетруси та райони їхнього поширення;

  сприяти формуванню взаєморозуміння, уміння слухати та висловлювати власну думку.

  виховувати пізнавальний інтерес до вивчення теми

Тип уроку:Комбінований

Обладнання: фізична карта світу;атласи;підручник ;зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

Добрий день, шановні діти!

Потихеньку всім сидіти.

Ми сюди прийшли учитися,

Не лінитися, а трудитися!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Учені вважають, що колись на Землі був єдиний материк... (Пангея)
  • Пангея розкололася на ...
  • Літосфера – це тверда оболонка Землі? (так)
  • Вона розколота на літосферні плити? (так)
  • Літосферні плити не рухаються? (ні)
  • ядро складається з внутрішнього і зовнішнього?  (так)
  • земна кора, астеносфера, мантія, ядро – це будова Землі (так)

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

… це не війна, але загинуло багато людей,

це не бій, але зруйновано тисячі будинків,

це не битва, але знищено силу – силенну техніки.

Діти ,як ви думаєте про що йде мова в моїй маленькій розповіді?(Землетрус)

IV. Вивчення нового матеріалу

Діти ,давайте з вами розглянемо розглянемо спочатку види руху літосферних плит.

Складання опорної схема

C:\Users\Bodnia\Desktop\ЭКУ\Материалы\Литосфера\Урок 21\Види движения литосферных плит.bmp

або

C:\Users\Bodnia\Desktop\ЭКУ\Материалы\Литосфера\Урок 21\Движение литосферных плит.bmp

Ми з вамии бачимо ,що рухи літосферних плит призводять до землетрусів. Що ж таке землетрус?

Землетруси – підземні поштовхи та коливання земної поверхні, які викликані розривами гірських порід у літосфері та подальшим їх зміщенням.

Залежно від причин і місця виникнення, землетруси поділяються на:

 

https://svitova-litera.at.ua/_ld/14/38474395.jpg

  • Тектонічні - виникають у результаті деформації міцної літосфери, коли під впливом прикладених до неї напружень границя міцності виявляється перевищеною і літосфера розколюється, катастрофічно звільняючи велику кількість енергії.
  • Вулканічні-землетруси пов'язані з виверженням вулканів і приурочені до вулканічних поясів. Вулканічніземлетрусислабосилі і носятьлокальний характер.
  • Обвальні- землетруси, викликаний обвалом склепіння в підземній природній порожнині у розчинних гірських породах (вапняках, доломітах) або в порожнині, яка утворилася внаслідок виконаного вибуху.
  • Підводні землетруси - (Цунами).Землетрус піднімає морське дно і діє, як велетенський поршень. Вода збурюється і рухається з шаленою швидкістю у вигляді гігантських хвиль.

Для того ,щоб досліджувати землетруси,нам потрібна наука .

Сейсмологія — наука, що вивчає землетруси, встановлює їхні причини, зв’язок з тектонічними процесами, можливість прогнозування.

Сейсмограф — прилад для автоматичного запису коливань земної поверхні, зумовлених сейсмічними хвилями.

Діти ,силу землетрусу вимірюють за шкалою Ріхтера (познайомити дітей із таблицею)

Image result for шкала сили землетрусів

V. Підсумок уроку

Прийом "Портфель знань"

  1. Які ви знаєте види руху літосферних плит?
  2. Що таке землетрус?
  3. Яка наука вивчає землетруси?
  4. Назвіть прилад для запису коливань.
  5. Які вам відомі типи землетрусів?
  6. Яка наука вивчає землетруси?
  7. Що відбувається при землетрусі у 9 балів?
  8. Предмети підкидаються у повітря,це землетрус із силою у ...
  9. Що відбувається при сильних землетрусах?
  10. При спустошливих землетрусах...

 

VI. Домашнє завдання

пар.20,чит,перек,вивч конспект

Знайти інформацію про найстрашніші землетруси світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image result for шкала сили землетрусівImage result for шкала сили землетрусів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сурело Євген Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
1489
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку