Конспект уроку ЯДС (МОВ) "Дослідження значень слова. Робота з орфографічним словником"

Про матеріал
Розробка уроку з предмету "Я досліджую світ":мовно-літературна галузь на тему"Дослідження значення слова. Робота з орфографічним словником" допоможе учителю 2 класу швидко і якісно підготуватися до уроку.
Перегляд файлу

 Урок ЯДС (МОВ)                                     

 

Тема Дослідження значень слова. Робота з орфографічним словником

Очікувані результати.

Звертається, вітається, прощається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;

обговорює в групі проблемне питання;

знаходить слова в орфографічному словнику, щоб перевірити написане;

розуміє значення слів, поповнює власний словниковий запас;

створює невеликі висловлювання на добре відому тему з різною метою висловлювання, записує їх розбірливо.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Завдання для групової та індивідуальної роботи, підручник, алфавіт, орфографічні словники

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇАТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ

Доброго ранку,

Доброго дня

Бажаєте ви

І бажаю вам я.

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки,

І сяють усмішки!

Доброго ранку, доброго дня.

Хай буде щаслива і мирна Земля!

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Групова робота. Гра «Утвори слова» (конвертики з окремими буквами)

 

Апельсин, зброя, крейда, картопля, булька, ракета.

 

— До утворених слів складіть звукові моделі (конвертики з фішками).

 

— Колективно на дошці складіть нове слово таким чином: візьміть з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д.

АБЕТКА

—Запишіть утворені слова до словникового колеса.

Картинки по запросу круг с секторами картинка

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо українську абетку, будемо закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою, знаходити слова в орфографічному словнику, щоб перевірити написане.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення вчителя

— Запишіть до словникового колеса синоніми до слова абетка (алфавіт, азбука).

  1. Повторення алфавіту «Пісня про абетку», повторення абетки за підручником, фронтальне опитування алфавіту.
  2. Читання тексту з підручника                                                                                                                                                              — Навіщо потрібен алфавіт? Що розміщують за алфавітом? Про це ви дізнаєтеся з  тексту «Треба обов’язково вивчити алфавіт» підручника (ст.18)

— А ще за алфавітом розміщують слова у …. Розгадайте зашифроване слово і здогадайтеся, де?                                                             

4. Утворення слова за номерами букв

 

22

16

19

3

18

11

15

 

 

 

 

 

 

 

— Так, за алфавітом розміщують слова у словниках.

5.Пояснення значення слова СЛОВНИК. Перегляд відео про словники.

Словник — книга, у якій в абетковій послідовності подано слова певної мови.

Словник — це зібрання слів, розміщених за алфавітним порядком, з поясненням, тлумаченням чи перекладом на іншу мову. Словники — скарби мови, наші друзі і помічники. Вони допомагають нам правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, розширюють світогляд, дають різноманітну інформацію, розвивають культуру мовлення.                                                                                         Орфографічні словники — найголовніші порадники кожної освіченої людини. У них ми можемо дізнатися про правопис і наголошення слів.

 

Фізкультхвилинка «Руханка з Патроном»

 

6. Робота з текстом «Як шукати слова у словниках» (картки з текстами)

 

7. Практична робота учнів з орфографічним словником

— Розгляньте орфографічний словник для учнів початкової школи. — Слова в ньому розміщені за абеткою. До уваги береться не тільки перша буква в слові, а й усі наступні. — Знайдіть у словнику слово ВЕРЕСЕНЬ. Запишіть правильно це слово до вашого словникового колеса.

— Складіть речення з цим словом. Давайте запишемо речення про астрономічну подію, яка сталася у суботу:

 23 вересня  – День осіннього рівнодення.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ                                                        

1. Покрокова інструкція «Як користуватися словником». Плакат.

 

2. Робота в групах. Знаходження слів ЖОВТЕНЬ і ЛИСТОПАД. Запис цих слів у словникове колесо.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують за алфавітним порядком?                  — Чи знаєте ви, де ще використовується абетка?                                                                               — Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань?

—Скористайтеся тепломіром своїх досягнень і визначте рівень вашої активності на уроці.

 

VII. САМООЦІНЮВАННЯ

—Скористайтеся тепломіром своїх досягнень і визначте рівень вашої активності на уроці.

 

Тепломір досягнень

Вітаю тебе!

Ти — молодець, адже всі завдання виконано.
Оціни свою роботу на тепломірі досягнень.

  

flat-design-vector-emoticons-set-260nw-1177836034_04.jpgflat-design-vector-emoticons-set-260nw-1177836034_03.jpg

flat-design-vector-emoticons-set-260nw-1177836034_09.jpg

flat-design-vector-emoticons-set-260nw-1177836034_08.jpg


 

docx
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку