Конспект уроку з англійської мови для 5 класу на тему: "Житло. Незвичайні будинки"

Про матеріал

Тема. Житло. Незвичайні будинки

Цілі: навчати учнів робити прогнозування за ілюстрацією, аналізувати інформацію, знаходити вирішення проблеми;

розвивати навички аудіо-візуального сприйняття, критичного мислення, мовлення;

виховувати бережливе ставлення до речей, сортування відходів для збереження довкілля;

До уроку додається презентація.

Перегляд файлу

Тема. Житло. Незвичайні будинки

Цілі: навчати учнів робити прогнозування за ілюстрацією, аналізувати інформацію, знаходити вирішення проблеми;

розвивати навички аудіо-візуального сприйняття, критичного мислення, мовлення;

виховувати бережливе ставлення до речей, сортування відходів для збереження довкілля;

Тип уроку: використання набутих навичок з використанням методів і прийомів критичного мислення

Обладнання: DVD video ‘Where’s my trainer?’, флешкартки ‘House. Rooms’, ілюстрації для прогнозування подій у відео, роздатковий матеріал ‘Matching’, ‘Clean and Green’, ‘My House”, ‘Real Estate”

Хід уроку

І Вступ

  1. Організаційний момент
  2. Введення в англомовне середовище
  1. Chant ‘I live in a flat’

   I live in a flat

 A flat is just a flat

There are lots and lots of flats

 But there's only one flat that I call home.

The flat is in a street

A street is just a street

 There are lots and lots of streets

 But there's only one street that I call home.

The street is in a town

A town is just a town

There are lots and lots of towns

 But there's only one town that I call home.

The town is on an island

 An island's just an island

There are lots and lots of islands

 But there's only one island that I call home.

The island I call home is the best island in the world

The town that I call home is the best town in the world

The street that I call home is the best street in the world

And the flat that I call home is the best flat in the world.

 

-  Do you live in a flat or a house?

- How many rooms are there in your house/flat?

- What is your favourite room?

 

  1. Venn Diagram

         

C:\Users\Дом\Desktop\Critical thinking\------------------214.png

 

  1.  Board Bash game

Учні задають питання двом добровольцям біля дошки. Виграє той, хто швидше вказує мухобійкою на вірну картинку та називає предмет і, відповідно, має більшу кількість балів. Контрольні запитання може задати вчитель.

 

You can watch TV in this room.

You can sleep there.

You can do your homework …

You can cook …

You can take a shower …

You can play music there.

You can see a beautiful view from it.

This room is below the level of the ground, etc.

  1. Aim

 

II Основна частина уроку

  1. Аудіювання. Перегляд відеофільму ‘Where’s my trainer?’
  1. Pre-listening

Прогнозування за ілюстрацією

- Let’s go to Greg’s house. He’s got a problem here. What do you think the problem is?

Let’s take a look.

 

    

 

Картинки по запросу "white men's trainer with red stripes"   

 

                C:\Users\Дом\Desktop\Без названия.png 

 

  1. While-listening

Перегляд відео

 

  • Mum? Where’s my trainer? I can only find one.
  • Your trainer? Er, in your sports bag, dear?
  • No, it isn’t in there. And tennis is today with Mr Mckay, my new sports teacher!
  • Are you sure it’s not in your sports bag?
  • Oh, no!
  • Greg? Open the door!
  • But my trainer isn’t in here, Mum!
  • Greg, this room…! Now, where’s your sports bag?
  • It’s not in there, Mum!
  • What’s this?
  • Oh…um…a football sock.
  • And what is this?
  • Hey! My pencil case!
  • And this?
  • Er, a sandwich. But where’s my trainer?
  • So, it isn’t in your sports bag. Is it in your desk?
  • No, of course it isn’t!
  • Is it on your bed?....Or under your bed? … Well, in your bed?
  • Uh-oh……
  • What’s wrong? Oh! Well, you’re right. It’s not in your sports bag, Greg.

(It’s on his foot)

 

 

 

 

Matching

Look at photos 1-6. Match the sentences below to the people

 

C:\Users\Дом\Desktop\img284.jpg 

 

  1. Post-listening

 Обговорення побаченого

What is Greg’s problem?

Where is his trainer?

Is his room a mess?

What is a solution to his problem?

 

 

  1. Matching game ‘Clean and Green”

- Do you keep your bedroom tidy or is it a mess?

Imagine your room is a mess! There’s a rubbish lying all around, but you can recycle it. Can you put the rubbish in the right recycling bins? There are 12 objects to throw away. If the object is made of glass, put into the ‘Glass’ bin, etc.  Be clean… and be green!

 

                  

an old comic

A can

a jam jar

A tea bag

A bus ticket

A plastic water bottle

A bottle of coke

A banana

Scrap paper

A yoghurt pot

A bottle of ketchup

An apple core

 

  1. Reading

Робота над змістом тексту ‘My House

 

C:\Users\Дом\Desktop\d3878a52b542e6ee3d370dd575ebcd4e.jpg

 

 

C:\Users\Дом\Desktop\Critical thinking\Картики\hand-holding-tiny-house-clipart__k13999702.jpg   C:\Users\Дом\Desktop\Critical thinking\Картики\smiling-blue-water-drop-cartoon-mascot-character-running-smiling-blue-water-drop-cartoon-mascot-character-running-illustration-118666908.jpg     C:\Users\Дом\Desktop\Critical thinking\Картики\cover-medium_large_file.png  C:\Users\Дом\Desktop\Critical thinking\Картики\caveman-hunter-with-big-steak_gg87022432.jpg

 

 

  1. Робота в групах ‘Real Estate’

 

- Look carefully at the homes on this page. Then answer the questions.

 

 

 

  1. Представлення проектів ‘Unusual Houses’

1 група ‘A Tree House’

2 група ‘A Cliff House’

3 група’An Underwater House’

4 група ‘The Moon House’

 

           C:\Users\Дом\Desktop\САЙТ НА УРОК\IMG_20200304_084710_BURST001_COVER.jpg      C:\Users\Дом\Desktop\САЙТ НА УРОК\IMG_20200304_084650.jpg

 

C:\Users\Дом\Desktop\САЙТ НА УРОК\IMG_20200304_084657.jpg   C:\Users\Дом\Desktop\САЙТ НА УРОК\IMG_20200304_084703.jpg

 

  1. Quiz

Yes/ No

- Do people have the tree houses?

- Do people live in the cliff houses?

- Are there underwater houses in the world?

- Do people live on the Moon?

- Are there any people in space right now? Let’s check.

https://www.howmanypeopleareinspacerightnow.com/

  

III Заключна частина

  1. Підсумок уроку. Рефлексія
  1. ABC

A – armchair

B – bed, bedroom, bathroom, basement

C – cupboard, carpet, curtains, chair, clock

D –desk, dining room, door

E –electricity

F –fireplace, flat, flowers, floor, fridge

G – garden, garage

H –house, home, hall

I –icon, iron

J –jar, jug

K –kitchen, key

L –lamp, laundry, living room

M –mat, mirror

N –napkin

O –oven

P –porch, poster, picture

Q –quilt

R –room, roof, rug

S –sofa, shelf, stairs, swimming pool, steps, shower

T –table, toilet, TV

U –upstairs

V –vase, vacuum cleaner

W –window, wardrobe, washing machine, wall

X –

Y –yard

Z –

  1. Cinquain «House»

1

House

2

big new

(beautiful, cosy, old, small)

3

Is, looks, stands

4

The house is beautiful

( It’s on the Moon )

5

home

( museum, hotel)

 

  1. Домашнє завдання

Exercise A, B p.59 SB

A family coat of arms

Список використаних джерел

  1. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/i-live-flat
  2. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/clean-and-green
  3. https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/questions-interrogative/four-skills-worksheet-my-house/963
  4. http://videa.ca/wp-content/uploads/2015/07/81-Fun-critical-Thinking-activities.pdf
  5. Пахомова Т.Г. Англійська мова : збірник тестів для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів (1-й рік навчання). – К. : Методика Паблішинг, 2014. – 80 с.іл.
  6. CD-ROM ‘Joy of English 5. Tests’ : Методика Паблішинг, 2014.

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку