Даний матеріал можна використовувати для проведення уроків. Зміст запропонованого матеріалу відповідає навчальній програмі з іноземних мов для загальноосвітніх навчальний закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов. 5-9 класи, Київ, 2017 р. Функції продукту: навчальна, розвивальна, виховна, наочна. Очікувані результати: зацікавленість учнів предметом - англійська мова, швидке сприйняття матеріалу за допомогою анімаційних фрагментів, допомога учням при підготовці до уроків.
Тема уроку: «Спорт у нашому житті»
Мета уроку: тренувати і закріплювати у мові учнів лексичні одиниці з теми; формувати мовні навички; практикувати навички читання та усного мовлення з теми «спорт».Розвивати мовні здібності і стійкий інтерес до вивчення англійської мови; розширювати світогляд учнів за допомогою мультимедійних засобів, інформації з Інтернету; розвивати практичні вміння роботи в групі.
Необхідне обладнання та матеріали для заняття - операційне середовище - MicrosoftWindowsXP, проектор, картки на кожного учня для групової роботи і читання.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Привітання.
‑ Good morning, dear friends! I’m glad to see you. Welcome to our English lesson!
‑ Sit down please. How are you today?
‑ P1
Фонетична зарядка. (слайди №1-13)
….
ІІ. Основна частина уроку.
T. Think and answer what is the theme of our lesson.
-Do you like sport?
-What is your favourite sport?
-Do you prefer going in for sports or watching on TV?
-Make up the dialogue please. (Слайд №17)
What national English sports do you know? (слайд №18)
- There are some kinds which not available for everybody. Can you name them?
(Відповіді учнів).
What kinds of sports are popular in Ukraine? (слайд №19)
Проблемні завдання. Закріплення лексичних одиниць.
- Let us play. We have got 2 teams.
Робота з темою уроку.
Вчитель об’єднує учнів у 2 команди.
Кожна з команд придумує собі назву і обирає капітана
1)завдання:
You have got the list of words:
Swimming, long jumping, high jumping, running, aerobics, athletics, fencing, skiing, skating, tennis, basketball, volleyball, water aerobics, horse riding, sailing, water skating, skateboarding, football, judo.
Now tell me please, what words can you use with verbs “go”, “play”, “do” (слайд№20)
Check your self (слайд №21)
(Oтримує бали команда яка запише більшу кількість слів)
2) Group these activities into indoor and outdoor sports.(cлайд №22)
Рефлексія. Розвиток монологічного мовлення. (слайд №23)
Many people like sport. But a great number of people don’t go in for sports. Are you good or against sport? The 1st group will think and tell us about good sides of sport, another one – about bad sides of sport.
Sport is good because:
It makes me strong and fast
It helps me to keep fit
It builds character
It teachers me to win and to lose
It’s very good for my heart
We enjoy it
Sport helps people to stay in good shape, helps to support health and prevents from illness.
Sport is bad because:
It’s not very useful.
It takes a lot of energy and time.
We have no time to walk with friends
It needs to work very hard.
We can break legs and arms.
- So good sides more than bad sides.
.
III. Домашнє завдання. Підведення підсумків уроку.Виставлення оцінок.
(слайд №24)
- Your speaking was brilliant. Now you can have a talk about sport. I’d like you can write about it. Your home task will be to do a project “Popular sports in Great Britain”.
Describe one of these sports.
I thank everybody for the lesson. You were very active. And get good marks. I hope this lesson was interesting for you and you have known much new and useful information. Your speaking about sport was brilliant. Thank you. This lesson is over. Goodbye! (слайд №24)