16 квітня о 18:00Вебінар: Викладання трудового навчання в умовах карантину

Конспект уроку з англійської мови у 4 класі "Дикі та свійські тварини. Ступені порівняння прикметників"

Про матеріал
Фрагмент уроку з англійської мови у 4 класі Тема: Дикі та свійські тварини. Ступені порівняння прикметників. На уроці створюється розумова карта (mindmap) До уроку також є презентація та роздатковий матеріал у документі.
Перегляд файлу

Фрагмент уроку з англійської мови у 4 класі

Тема: Дикі та свійські тварини. Ступені порівняння прикметників.

Мета: повторити та активізувати лексику теми; повторити граматичний матеріал: ступені порівняння прикметників; практикувати учнів в усному мовленні та письмі, вживанні та використанні прикметників; розвивати комунікативні вміння та логічне мислення; виховувати активність, інтерес до вивчення англійської мови.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки «Understand me», картки з вправами для самостійної роботи.

Тип уроку: узагальнення знань

 

Хід уроку:

  1. Підготовча частина.

1. Привітання.

- Good morning my dear children!

- Good morning teachers.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

- The theme of our lesson is animals. Today on this lesson we speak, read, write, do exercise and play game.

Let’s begin

  1. Основна частина.
  1. Створення mind map.
  • You know many animals. And today we will create (make) a great scheme, map.
  • Look at the blackboard. We can see one word ANIMALS, but we will have big map with many different words if our work is fine.
  • Are you ready?
  • Please, answer my questions.
  • What animals can fly? (birds)
  • What birds do you know? (dove, penguin, hen, chicken, goose, duck, flamingo, pea-cock)
  • Yes, you are clever pupils!
  • What animals can swim? And they live in water. (fishes)
  • What fishes do you know? (shark)
  • Yes, you are right!

 

  • What kind of animals do you know? (_________________)
  • I think that we can write 4 kinds of animals. Birds, fishes, wild and domestic.
  • Do you agree with me?

 

  • Ok, let’s speak about wild and domestic animals.

 

  • What it this «wild animals»?
  • What wild animals do you know? (називають тварин)
  • What it this «domestic animals»?
  • What domestic animals do you know? (називають тварин)

 

  • Where do wild and domestic animals live?

 

Forest

Wood

Desert

Valley

Field

Savanna

Jungle

Sea

Ocean

River

Lake

Mountain

Flat

House

Aquarium

Cage

Dog-house

Farm

 

 

  • Animals have different colors, sizes and feature.
  • Name colors.

Кольори

 

  • What words do we use when we speak about animal?

For example, mouse is …. small

Ok, mouse is small. Elephant is … big

  • Ok, we work quickly. And I say word and you should say opposite meaning to that word. I say Ukrainian words and you translate.
  • Do you understand me?
  • Good. For example small-big

Big/small

Tall/short

Fast/slow

Slim/fat/plump

Beautiful/ugly

Short/long

 

 

Maybe you know more words….

Dangerous

Kind

Nice/ good/

Strong

Funny

Interesting

Clever/ not clever

 

  • What food do animals eat?

Meat

Vegetable

Fruit

Leaves

Grass

Corn

Other animals

 

  • What can animals do?

Run

Jump

Play

Swim

Climb

Fly

 

What part of body do animals have?

 

Tail

Body

Legs

Wing

Mouth

Head

Eyes

Ears

Nose

 

Good job! Well done!

 

  1. Виконання вправи.

 

  • Look at the blackboard. You can see animals and words

Big – bigger – the biggest

 

  • You know this rule, and you can complete sentences with these words.
  • Am I right?
  • Make up sentences using the words dig digger the biggest

 

іти складають речення)

 

  • Оk. Very good. I have exercise, and you should do it.

 

Compare the animals. Use the words: fast, big, long, funny, fat.

Ex: An elephant is bigger than a lion.

And answer the questions.

Who is the smallest?

Who is the slowest?

 

  • Do you understand?
  • You have 2 minutes

(учні самостійно виконують вправи)

 

  • Have you finished?

And now let's finish the exercise

We've only got a little time. We'll finish this exercise next lesson.

 

  • Let’s check the answers.

 

  • Good job! Nice!
  1. Гра «Understand me».
  • Ok. I said that we will play game. This is your favorite game! This is «Understand me»/
  • You know the rules of the game. I would like to remind them.
  • 2 teams: first and second. One pupil goes to the blackboard, then takes the card and reads the word. Then the pupil explains this word, and other children must to guess this word. The word cannot be called

 

  • Do you understand?

 

  • I think we can start now.

(проведення гри)

  1. Заключна частина.
  1. Підсумки уроку.
  • Our lesson is over. You have worked well. You are active and clever children. I think that you will remember the rules of comparison of adjectives and you will use them perfectly.
  • That's all for today. You can go now

 


  1. Compare the animals. Use the words: fast, big, long, funny, fat.

 

Ex: An elephant is bigger than a lion.

  1. _____________________________________________
  2. _____________________________________________
  3. _____________________________________________
  4. _____________________________________________
  5. _____________________________________________

 

  1. What do you think? Answer the questions.
    1. Which animal is the clevest?

____________________________________________

2. Which animal is the most beautiful?

____________________________________________

3. Which animal is the slowest?

____________________________________________

4. Which animal is the strongest?

____________________________________________

5. Which animal is the smallest?

____________________________________________

 


  1. Compare the animals. Use the words: fast, big, long, funny, fat.

 

Ex: An elephant is bigger than a lion.

  1. _____________________________________________
  2. _____________________________________________
  3. _____________________________________________
  4. _____________________________________________
  5. _____________________________________________

 

2. What do you think? Answer the questions.

  1. Which animal is the clevest?

____________________________________________

2. Which animal is the most beautiful?

____________________________________________

3. Which animal is the slowest?

____________________________________________

4. Which animal is the strongest?

____________________________________________

5. Which animal is the smallest?

____________________________________________

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Storozhuk Natasha Vadymivna
    Дякую за цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
1911
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку