Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Конспект уроку з біології 7 клас на тему: Різноманітність тварин та їх місце в природі. Значення тварин.

Про матеріал

На даному уроці розширюються знання учнів про складність організації тваринних організмів;учні знайомляться з різноманітністю тканин, з органами, як складовими частинами організму із системами органів, які складають цілісний організм.

Перегляд файлу

Тема: Тканини, органи і системи органів тварин,їх функції.

Мета: розширити знання учнів про складність організації тваринних організмів; ознайомити з різноманітністю тканин, з органами, як складовими частинами організму із системами органів, які складають цілісний організм.

Обладнання: схеми,  моделі  серця, легень, нирок, головного мозку, таблиці «Будова різних систем тваринного організму», м\м дошка

Основні поняття і терміни:  тканина, орган, система органів, анатомія.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.Розминка

Сьогодні я хочу привітати тих, хто…

  1. уже прокинувся;
  2. поснідав або не снідав;
  3. хоче спілкуватися;
  4. хоче працювати;
  5. хотів би довідатися щось нове;
  6. у гарному настрої;

Доброго дня Вам та гарного настрою!

II. Актуалізація опорних знань.

Пригадайте:

  1. Що є найменшою функціональною одиницею тваринного організму?
  2. З яких структур складається клітина тварини? Які функції виконує кожна з них?

      3.  Які тканини властиві представникам царства Рослини?

     4. В чому полягають основні відмінності в будові тваринної і рослинної клітини?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  Ми вже з вами з’ясували, що рослини складаються з окремих органів, які в свою чергу побудовані з клітин, а клітини утворюють тканини. Виникає запитання: а чому ж тоді частини організму так відрізняються між собою будовою та функціями? Давайте подумаємо над цим.

IV. Сприйняття та засвоєння новою матеріалу.

1. Доповніть схему:

Клітина                                       Орган                                 Організм
2. Пояснювальна бесіда, що супроводжується демонстрацією таблиць і малюнків підручника. Що таке тканина? Будова та функції тваринних тканин.

Тканини

 

Епітеліальна            М’язова                   Сполучна                    Нервова

 

  1. Самостійна робота.

Прослухавши розповідь вчителя доповніть таблицю.

Назва тканин

Їх   характеристика

 

Клітини щільно прилягають одна до одної, міжклітинної речовини мало або взагалі

 

немає. Вкриває поверхню тіла, вистилає порожнини тіла та органів. Виконує захисну,

 

секреторну, всисну та деякі інші функції.

 

Складаються з клітин і великої кількості міжклітинної речовини. Утворює скелет,

 

входить до складу всіх органів, з'єднує різні тканини і органи. Виконує опорну,

 

транспортну, запасаючу, захисну та деякі інші функції.

 

У клітинах наявні білкові скоротливі нитки. Здатна сприймати подразнення і

 

відповідати на них збудженням та скороченням. Виконує захисну, опорну та рухову

 

функції.

 

Складається з клітин, що мають певну кількість відростків. Здатна сприймати

 

та проводити подразнення. Утворює нервову систему. Забезпечує реакцію

 

організму на подразнення.

 

 4.  Дидактична гра «Об'єднай органи у групи»

Мета: актуалізувати донаукові знання учнів про органи тварин і системи органів; надати їм випереджального характеру.

Обладнання: заздалегідь на дошці, але так, щоб не було видно учням, або на картках записують терміни: очі, скелет, серце, м'язи, спинний мозок, нирки, дихальні шляхи, сечовий міхур, кровоносні су­дини, вуха, шлунок, легені, сім'яники, стравохід, головний мозок, яєч­ники.

Ігрова дія: швидко розділити терміни на групи, вказати, за якою  характеристикою це зроблено.

Правила гри: клас ділиться на групи, де кожна виконує ігрову дію. Перемагає та група учнів, яка за найкоротший термін розділить слова на групи, вкаже, що це за органи і зробить спробу зв'язати органи в системи органів.

Органи тварин і системи органів.

Розповідь з елементами бесіди із послідовним демонструванням відповідних  таблиць та моделей. Опираючись на результати гри, скажіть:

  1. Які системи органів є багатоклітинних тварин?
  2. Як ви розумієти  словосполучення «опорно - рухова»?
  3. Яку роль, на вашу думку, виконує травна система? Чим починається травна система у вашого домашнього улюбленця, скажімо у котика чи собачки?
  4. Що робить кровоносна система  організмі?
  5. Чи потрібна організмам дихальна система? Для чого?
  6. Органи виділення.
  7. Нервова система?
  8. Статева система.

V. Рефлексія

1. Виконання завдання у практикумі.

 Завдання 1. Допишіть речення

Тканина – це …….

Орган – це ………

Система органів –це…….

Органи та системи органів забезпечують……

Завдання 2.  Заповніть таблицю

 

 Органи системи

Назва системи

Функції

М'язи та скелет

 

 

Травна трубка та травні залози

 

 

Зябра, трахеї, легені

 

 

Видільні трубочки, нирки

 

 

Судини (артерії, капіляри, вени), серце

 

 

Сім'яники та яєчники

 

 

Нерви, нервові вузли, які утворені нейронами

 

 

Органи зору, слуху, нюху, смаку, дотику

 

 

Залози внутрішньої секреції

 

 

 

 

 

 

Проблемне питання(із записуванням відповіді у зошит): Поясніть, чому нормальне функціонування організму тварин неможливе без взаємозв’язаної діяльності усіх систем органів.

VI. Підсумки уроку. Аргументація оцінок.

Гра «Мікрофон» Що я дізнавсь на уроці нового?

VII. Домашнє завдання

 Опрацювати § 3, 4, дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 лютого
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку