Вступ. Тварина – живий організм
Мета уроку :дати визначення "зоологія ","тварина "
розглянути розділи зоології
актуалізувати знання про основні властивості живого
розвивати пам'ять ,увагу
виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища
Тип уроку :урок засвоєння нових знань
Обладнання :підручник ,зошит,опорна схема"властивості живого"
Епіграф :
Відганяй від себе все те
,що заважає тобі бачити
свій зв'язок з усім живим.
Л.М.Толстой
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вступ. Тварина – живий організм
Мета уроку :дати визначення "зоологія ","тварина "
розглянути розділи зоології
актуалізувати знання про основні властивості живого
розвивати пам'ять ,увагу
виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища
Тип уроку :урок засвоєння нових знань
Обладнання :підручник ,зошит,опорна схема"властивості живого"
Епіграф :
Відганяй від себе все те
,що заважає тобі бачити
свій зв'язок з усім живим.
Л.М.Толстой
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Природа України — багата та різноманітна. Завдяки географічному положенню та кліматичним умовам у нас є просторі степи й густі ліси, лагідні моря й величні гори, бурхливі річки та спокійні озера, на просторах країни ростуть тисячі видів рослин та водиться величезна кількість тварин.
Тварини оточують нас повсюди — на відпочинку серед природи, у місті, під час роботи в саду чи на городі. Вони пристосувалися до життя поряд з людьми. Мешкаючи у великих містах і перебуваючи в постійних клопотах, ми майже не звертаємо уваги на те, що поряд з нами співіснує різноманітний та цікавий тваринний світ.
Захоплива подорож у світ тварин, знайомство з тваринами, про яких ви до цього нічого не знали, про їхнє життя, розмноження та деякі незвичайні особливості їхньої поведінки — усе це чекає на вас у цьому навчальному році.
Що ж таке зоологія ?
Зоологія — це комплексна наука, що всебічно досліджує тварин, їх історичний розвиток, взаємозв’язки між собою та з навколишнім середовищем.
Тварини — це група переважно багатоклітинних еукаріотичних (ядерних) організмів, од нією з найголовніших ознак яких є гетеротрофність та здатність активно рухатись.
Які ж науки допомагають вивчати зоологію?
рнДавайте з вами пригадаємо ,які ви знаєте основні властивості живих організмів
Ми також з вами знаємо ,що тварини всі різні і в них різне середовище існування . Давайте з вами пригадаємо середовища існування.
Тварини не тільки живуть в різних середовищах ,а й харчуються по різному . Які ви знаєте типи живлення ?
IV.Підсумок уроку
Учні мають визначити зайве слово і пояснити, чому воно зайве.
1. Коник, бузок, жаба, голуб. (Бузок, адже це рослина.)
2. Ожина, купина, вивірка, береза. (Вивірка, адже це тварина.)
3. Тигр, вовк, косуля, калина. (Калина, адже це рослина.
4. Кульбаба, гадюка, верба, барвінок. (Гадюка, адже це тварина.)
Вправа «Анаграма»
На дошці написані слова, у яких перемішано порядок букв. Учні мають установити правильну послідовність букв, після чого дати визначення отриманого слова.
ХРУ СІТР ВОТОЗИРК НЯЗЖНОРОМЕН НЯХНИДА ВЯНЛЕЖИН НЕЛІДИНЯВ ПЗИРАЛІВДОСТЬ
Відповідь: рух, ріст, розвиток, розмноження, дихання, живлення, виділення, подразливість
V.Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника