Урок("Конспект уроку з біології для 7 класу на тему "Вступ. Тварина - живий організм")

Про матеріал

Вступ. Тварина – живий організм

Мета уроку :дати визначення "зоологія ","тварина "

розглянути розділи зоології

актуалізувати знання про основні властивості живого

розвивати пам'ять ,увагу

виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища

Тип уроку :урок засвоєння нових знань

Обладнання :підручник ,зошит,опорна схема"властивості живого"

Епіграф :

Відганяй від себе все те

,що заважає тобі бачити

свій зв'язок з усім живим.

Л.М.Толстой

Хід уроку

І.Організаційний момент

  • ØПривітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
  • ØПояснення вимог до робочих зошитів, зошитів для практичних робіт, рекомен­дації щодо підручників та навчальних посібників.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • ØПригадайте, які живі організми мешкають поруч із вами. . Які царства живих організмів ви знаєте?
  • ØЩо об'єднує слова, які записані на дошці? (Це об'єкти живої природи або живі організми.)
  • Ø(На дошці написані слова: конюшина, джміль, підберезник, жаба, трутовик, волошка, зозуля, кропива.)
  • ØЯка наука вивчає живу природу? (Біологія.)
  • ØБіологія — комплексна наука. Які саме біологічні науки вивчають записані на дошці живі організми? (Підберез­ник, трутовик — мікологія; конюшина, волошка, кропи­ва — ботаніка, жаба, зозуля — зоологія.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Вступ. Тварина – живий організм

Мета уроку :дати визначення "зоологія ","тварина "

  розглянути розділи зоології

  актуалізувати знання про основні властивості живого

  розвивати пам'ять ,увагу

  виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища

Тип уроку :урок засвоєння нових знань

Обладнання :підручник ,зошит,опорна схема"властивості живого"

           Епіграф :

Відганяй від себе все те

,що заважає тобі бачити

 свій зв'язок з усім живим.

Л.М.Толстой

Хід уроку

І.Організаційний момент

  • Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
  • Пояснення вимог до робочих зошитів, зошитів для практичних робіт, рекомен­дації щодо підручників та навчальних посібників.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Пригадайте, які живі організми мешкають поруч із вами. . Які царства живих організмів ви знаєте?
  • Що об’єднує слова, які записані на дошці? (Це об’єкти живої природи або живі організми.)
  • (На дошці написані слова: конюшина, джміль, підберезник, жаба, трутовик, волошка, зозуля, кропива.)
  • Яка наука вивчає живу природу? (Біологія.)
  • Біологія — комплексна наука. Які саме біологічні науки вивчають записані на дошці живі організми? (Підберез­ник, трутовик — мікологія; конюшина, волошка, кропи­ва — ботаніка, жаба, зозуля — зоологія.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifПрирода України — багата та різноманітна. Завдяки геогра­фічному положенню та кліматичним умовам у нас є просторі степи й густі ліси, лагідні моря й величні гори, бурхливі річки та спокійні озера, на просторах країни ростуть тисячі видів рос­лин та водиться величезна кількість тварин.

Тварини оточують нас повсюди — на відпочинку серед при­роди, у місті, під час роботи в саду чи на городі. Вони при­стосувалися до життя поряд з людьми. Мешкаючи у великих містах і перебуваючи в постійних клопотах, ми майже не звер­таємо уваги на те, що поряд з нами співіснує різноманітний та цікавий тваринний світ.

Захоплива подорож у світ тварин, знайомство з тваринами, про яких ви до цього нічого не знали, про їхнє життя, розмно­ження та деякі незвичайні особливості їхньої поведінки — усе це чекає на вас у цьому навчальному році.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЩо ж таке зоологія ?

Зоологія — це комплексна наука, що всебічно досліджує тварин, їх історичний розвиток, взаємозв’язки між собою та з навколишнім середовищем.

Тварини це група переважно багатоклітинних еукаріотичних (ядерних) організмів, од нією з найголовніших ознак яких є гетеротрофність та здатність активно рухатись.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЯкі ж науки допомагають вивчати зоологію?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifрнДавайте з вами пригадаємо ,які ви знаєте основні властивості живих організмів 
 

 

 

 

 

 

  

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifМи також з вами знаємо ,що тварини всі різні і в них різне середовище існування . Давайте з вами пригадаємо середовища існування.

  • наземно-повітряне середовище;
  • водне середовище;
  • ґрунтове середовище.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifТварини не тільки живуть в різних середовищах ,а й харчуються по різному . Які ви знаєте типи живлення ?

IV.Підсумок уроку

Учні мають визначити зайве слово і пояснити, чому воно зайве.

1. Коник, бузок, жаба, голуб. (Бузок, адже це рослина.)

2. Ожина, купина, вивірка, береза. (Вивірка, адже це тварина.)

3. Тигр, вовк, косуля, калина. (Калина, адже це рослина.

 4. Кульбаба, гадюка, верба, барвінок. (Гадюка, адже це тварина.)

Вправа «Анаграма»

На дошці написані слова, у яких перемішано порядок букв. Учні мають установити правильну послідовність букв, після чого дати визначення отриманого слова.

ХРУ СІТР ВОТОЗИРК НЯЗЖНОРОМЕН НЯХНИДА ВЯНЛЕЖИН НЕЛІДИНЯВ ПЗИРАЛІВДОСТЬ

Відповідь: рух, ріст, розвиток, розмноження, дихання, живлення, виділення, подразливість

  • Які організми називають тваринами?
  • Які властивості притаманні тваринам?
  • У чому полягає особливість живлення тварин?
  • Як можуть рухатись тварини?

V.Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
3269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку