Конспект уроку з біології для 11 класу на тему: " Біорізноманіття та його збереження"

Про матеріал
Конспект уроку з біології для 11 класу на тему: "Біорізноманіття та його збереження" для використання у роботі вчителям біології.
Перегляд файлу

Конспект уроку з біології в 11 класі

 

Тема уроку: Біорізноманіття та його збереження.

Мета уроку: Ознайомити учнів із поняттям ,, Біорізноманіття '', основними екологічними чинниками, які впливають на живі організми та впливом людини на біорізноманіття.

Обладнання й матеріали: таблиці та ілюстрації, де показано негативний вплив людини на екосистеми. Матеріали, на яких показано акліматизовані види на території України, фізична карта України.

Ключові терміни уроку та поняття: акліматизація, реакліматизація, інтродукція, екологічний стан.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1) Що може бути джерелом фізичного забруднення грунтів?

2) Що слід робити для охорони грунтів?

3) Які є основні джерела викидів у водойми нашої місцевості?

4) Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:

1. Збалансований розвиток

2. Природокористування

3. Біологічна продуктивність

4. Біологічне споживання

а) Сукупність всіх форм використання природного потенціалу і заходів щодо його збереження.

б) Приріст біомаси за одиницю часу.

в) Система діяльності, спрямована на забезпечення використання природних ресурсів у ефективному режимі їх відтворення.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1) Обговорення епіграфа до уроку.

                                                                      ,,Любити, відчувати, розуміти природу                           

                                                                        у всіх її проявах має бути найвищою 

                                                                        чеснотою людини...''

                                                                                                      М. Д. Гродзинський

ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Поняття ,,біорізноманіття'' почали широко використовувати після того, як у 1986 році у США відбувся Національний форум з біорізноманіття, а у 1988 році американський біолог Вілсон видав книжку ,,Біорізноманіття'' з матеріалами форуму.

Вплив людини на біорізноманіття. Після розвитку технологій людина стала ефективним хижаком. І вимирання багатьох видів кінця епохи зледеніння пояснюють саме з полюванням людей на ці види.

Та людина здійснює і корисний вплив на біорізноманіття. Створення природоохоронних територій, збереження рідкісних тварин у зоопарках, а рослин - у ботанічних садах.

Географічне положення України, її фізико - географічні умови сприяли формуванню багатого рослинного і тваринного світу.

Проте, видове багатство і рослин і тварин стрімко зменшується через антропогенне навантаження на довкілля.

 

Акліматизація та реакліматизація видів.

  Самостійна робота з підручником.

  Основні аспекти біорізноманіття

1. Генетичне біорізноманіття

2. Екосистемне (ландшафтне) біорізноманіття

3. Видове біорізноманіття

        Ландшафтознавче

        Антропічне

        Біоцентричне

ІV. Узагальнення, систематизація знань.

Питання:

1. Коли вплив людини на біорізноманіття став значним?

2. Що таке акліматизація та реакліматизація ?

3. Виберіть один із видів організмів нашого регіону і спрогнозуйте, якими будуть наслідки його зникнення для місцевого біоценозу.

4. Завдання ,, так-ні ''

1. Зміни біорізноманіття мають зворотний характер.

2. Збереження біорізноманіття передбачає збільшення площі лісів.

3. Біорізноманіття - дуже цінний ресурс нашої планети.

4. Основна причина реакліматизації - відновити втрачене біорізноманіття.

5. Добре, що гінгко в давні часи стали вирощувати як декоративну рослину.

V. Домашнє завдання.

docx
Додано
2 лютого
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку