Біологія 7 клас. Дата:___________
Тема уроку
|
Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів. |
Формування компетентностей
|
Спілкування рідною мовою: уміння правильно будувати речення при відповідях, використовувати наукову термінологію, тлумачити факти Інформаційно-цифрова: робота зі слайдами презентації, пошук зразків моделей яйця, створення електронних листівок Основні компетентності у природничих науках та технологіях: пояснювати особливості розвитку птахів, типи розвитку, річний цикл життя. Знати будову яйця птаха. Формувати навики роботи з малюнками, текстом, фотографіями. Розуміти різноманіття видів гнізд, їхнє призначення Уміння вчитись впродовж життя: розвивати спостережливість та допитливість Підприємливісь та ініціативність: уміння генерувати ідеї, бути активним під час вирішення завдань, пропонувати власні варіанти Соціальна і громадянська компетентності: толерантно ставитись до відповідей однокласників, можливих помилок, розуміти, що птахи – багатство країни Обізнаність і самовираження у сфері культури: ознайомити з картинами художників, де зображено птахів, зокрема з роботами М.Примаченко Екологічна грамотність: ціннісне ставлення до птахів, підгодівля птахів взимку |
Реалізація наскрізних ліній
|
Здоров’я і безпека (ціннісне ставлення до власного здоров’я при зустрічі з хворими птахами) |
Очікувані результати |
Учні володіють термінами «жовток, зародковий диск, халази, оболонки яйця, міграції», характеризують пташенят з різними типами розвитку. Уміють їх розпізнавати за фото. Розуміють важливість захисту птахів, вміють порівнювати, працювати з ілюстраціями, критично мислити |
Тип уроку |
Комбінований |
Обладнання,використані джерела |
Презентація «Розмноження та розвиток птахів», чорний ящик, гніздо птаха, листи для відрядження, моделі яйця, що виготовили учні, підручник,зошити |
|
Структура уроку |
І. Організаційний момент. Привітання. Організація робочого місця Вступ-розминка. 1 Якщо ми вивчаємо з вами хребетних тварин, то зробіть 3 кругові рухи головою 2 Якщо представниками горобцеподібних є крук, зробіть вправу «ножиці» руками 3 Якщо пінгвіни мають киль – плесніть руками над головою 4 Якщо страуси вміють літати – сядьте за парти ІІ. Моніторинг здобутих знань *«Орнітологічне відрядження» Взаємооцінювання: хлопці обирають 3 представника, яким вручається аркуш для записів відповідей. А дівчата обирають своїх представників теж. Без підручника і телефону вони виходять за двері кабінету і окремо відповідають на питання: «Назвіть якомога більше ознак пристосованості птахів до польоту». За 3 хвилини повертаються, зачитують відповіді по-черзі. Виграє команда, яка має більше записаних ознак. *В цей час інші учні класу милуються картинами художників про птахів. Знайомляться з птахами М. Примаченко, відгадують назви картин «Лісова птиця зі своєю дитиною» та «Птаха на гнезді». Описують свої враження від картин. Відгадують «Правда/фотошоп» за фото. На фото зображено пташку з пташенятами, яких не видно, видно лише нижні кінцівки – 8 штук. * Повернення «орнітологів». По черзі зачитують 1 ознаку, у кого більше, той і виграв. ІІІ. Вивчення нової теми * «Здивуй» У чорному ящику є предмет, який потрібно відгадати за описом. «Якщо вам дати жмут сухої трави, моху, трохи глини, кінського волосся, слини, гілок,то ви не зможете зробити те, що легко роблять птахи» Відповідь – гніздо. Ознайомлення з різноманітністю гнізд птахів. Не всі птахи будуть гнізда. - А тепер перейдемо до предмета, заради якого будуються гнізда. *Прийом «Робота в парах» - ознайомлення з будовою яйця. С. 75 підручника біології Л.Остапченко
1. Розгляньте будову курячого яйця 3. Робота зі слайдом презентації *Виставка моделей курячого яйця. Учні вдома за бажанням виготовляли моделі (пластилін, папір, тканина). * Розвиваємо спостережливість. Чим відрізняються яйця різних птахів? Яйця різні за величиною та забарвленням, формою. * Робота з текстом с. 76. Ознайомлення з типом розвитку птахів Розвиток у птахів прямий. За типом розвитку поділяють на 2 групи. Які особливості кожної ? Тренуємось розпізнавати виводкових та нагніздних птахів за фото * Ознайомлення з сезонним циклом життя птахів. Запис у зошит етапів. * Еко хвилинка. Всі періоди життя у птаха не прості. А який період є найважчим ? Зимівля. Як допомогти птахам? Поради щодо корму. Ознайомлення з леп-буками, що за бажанням виготовили учні. *Перегляд відео «Як народжується птах?» ІV. Самооцінювання роботи на уроці, розуміння теми у вигляді різних етапів життя птаха (яйце – отримано мало інформації, було складно; пташеня – потребую додаткового пояснення, більшість теми зрозуміло; дорослий птах – було цікаво, активно працювали) V. Підсумок. - Найбільше зачепило розум …. - Найбільше зачепило серце… - Я можу допомогти птахам…
Надання ДЗ:
|
Додаток 1.Орнітологічне відрядження. Дівчата
Знайдіть якомога більше пристосувань у птахів до польоту та запишіть їх.
№ |
Речення |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7
|
|
8
|
|
9
|
|
Орнітологічне відрядження. Хлопці
Знайдіть якомога більше пристосувань у птахів до польоту та запишіть їх.
№ |
Речення |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7
|
|
8
|
|
9
|
|