Конспект уроку з біології для 7 класу "Розмноження та розвиток птахів"

Про матеріал
Конспект уроку містить опис компетентностей, очікувані результати, наскрізні лінії. Тип уроку комбінований. Використано кілька методичних прийомів.
Перегляд файлу

Біологія  7  клас.                                          Дата:___________

 

Тема уроку

 

Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.

Формування компетентностей

 

 

 

 

 

 

Спілкування рідною мовою: уміння правильно будувати речення при відповідях, використовувати наукову термінологію, тлумачити факти

Інформаційно-цифрова: робота зі слайдами презентації, пошук зразків моделей яйця, створення електронних листівок

Основні компетентності  у природничих науках та технологіях:

пояснювати особливості розвитку птахів, типи розвитку, річний цикл життя. Знати будову яйця птаха. Формувати навики роботи з малюнками, текстом, фотографіями. Розуміти різноманіття видів гнізд, їхнє призначення

Уміння вчитись впродовж життя: розвивати спостережливість та допитливість

Підприємливісь та ініціативність: уміння генерувати ідеї, бути активним під час вирішення завдань, пропонувати власні варіанти

Соціальна і громадянська компетентності: толерантно ставитись до відповідей однокласників, можливих помилок, розуміти, що птахи – багатство країни

Обізнаність і самовираження у сфері культури: ознайомити з картинами художників, де зображено птахів, зокрема з роботами М.Примаченко

Екологічна грамотність: ціннісне ставлення до птахів, підгодівля птахів взимку

Реалізація наскрізних ліній

 

Здоров’я і безпека (ціннісне ставлення до власного здоров’я при зустрічі з хворими птахами)

Очікувані результати

Учні володіють термінами «жовток, зародковий диск, халази, оболонки яйця, міграції», характеризують пташенят з різними типами розвитку. Уміють їх розпізнавати за фото. Розуміють важливість захисту птахів, вміють порівнювати, працювати з ілюстраціями, критично мислити

Тип уроку

 Комбінований

Обладнання,використані джерела

Презентація «Розмноження та розвиток птахів», чорний ящик, гніздо птаха, листи для відрядження, моделі яйця, що виготовили учні, підручник,зошити

 

Структура уроку

І. Організаційний момент. Привітання. Організація робочого місця

                                                          Вступ-розминка.

1 Якщо ми вивчаємо з вами хребетних тварин, то зробіть 3 кругові рухи головою

2 Якщо  представниками горобцеподібних є крук, зробіть вправу «ножиці» руками

3 Якщо пінгвіни мають киль – плесніть руками над головою

4 Якщо страуси вміють літати – сядьте за парти

ІІ. Моніторинг здобутих знань

*«Орнітологічне відрядження»

Взаємооцінювання: хлопці обирають 3 представника, яким вручається аркуш для записів відповідей. А дівчата обирають своїх представників теж. Без підручника і телефону вони виходять за двері кабінету і окремо відповідають на питання: «Назвіть якомога більше ознак пристосованості птахів до польоту». За 3 хвилини повертаються, зачитують відповіді  по-черзі. Виграє команда, яка має більше записаних ознак.

*В цей час інші учні класу милуються картинами художників про птахів. Знайомляться з птахами М. Примаченко, відгадують назви картин «Лісова птиця зі своєю дитиною» та «Птаха на гнезді». Описують свої враження від картин. Відгадують «Правда/фотошоп» за фото. На фото зображено пташку з пташенятами, яких не видно, видно лише нижні кінцівки – 8 штук.

* Повернення «орнітологів». По черзі зачитують 1 ознаку, у кого більше, той і виграв.

ІІІ. Вивчення нової теми

* «Здивуй»

У чорному ящику є предмет, який потрібно відгадати за описом.

«Якщо вам дати жмут сухої трави, моху,  трохи глини, кінського волосся, слини, гілок,то ви не зможете зробити те, що легко роблять птахи»

Відповідь – гніздо. Ознайомлення з різноманітністю гнізд птахів. Не всі птахи будуть гнізда.

- А тепер перейдемо до предмета, заради якого будуються гнізда.

*Прийом «Робота в парах» - ознайомлення з будовою яйця. С. 75 підручника біології Л.Остапченко

1. Розгляньте будову курячого яйця
2. Перевірте один одного,чи знаєте ви складові яйця

3. Робота зі слайдом презентації

*Виставка моделей курячого яйця. Учні вдома за бажанням виготовляли моделі (пластилін, папір, тканина).

* Розвиваємо спостережливість. Чим відрізняються яйця різних птахів?

Яйця різні за величиною та забарвленням, формою.

* Робота з текстом с. 76. Ознайомлення з типом  розвитку птахів

Розвиток у птахів прямий. За типом розвитку поділяють на 2 групи. Які особливості кожної ?  Тренуємось розпізнавати виводкових та нагніздних птахів за фото

* Ознайомлення з сезонним циклом життя птахів. Запис у зошит етапів.

* Еко хвилинка.

Всі періоди життя у птаха не прості. А який період є найважчим ? Зимівля.

Як допомогти птахам? Поради щодо корму. Ознайомлення з леп-буками, що за бажанням виготовили учні.

*Перегляд відео «Як народжується птах?»

ІV. Самооцінювання роботи на уроці, розуміння теми у вигляді різних етапів життя птаха (яйце – отримано мало інформації, було складно; пташеня – потребую додаткового пояснення, більшість теми зрозуміло; дорослий птах – було цікаво, активно працювали)

V. Підсумок.

- Найбільше зачепило розум ….

- Найбільше зачепило серце…

- Я можу допомогти птахам…

 

Надання ДЗ:

  1. Прочитати пар.20,
  2. Для кмітливих дати відповідь на питання с. 78
  3. Виготовити листівку про підгодівлю птахів взимку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Додаток 1.Орнітологічне відрядження. Дівчата

Знайдіть якомога більше пристосувань у птахів до польоту та запишіть їх.

 

Речення

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

 

Орнітологічне відрядження. Хлопці

Знайдіть якомога більше пристосувань у птахів до польоту та запишіть їх.

 

Речення

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

 

docx
Додано
29 лютого
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку