Конспект уроку з біології "Узагальнення знань з теми: "Молекулярний рівень організації життя. Органічні речовини."

Про матеріал

Запропонована розробка уроку стане у нагоді вчителям, які проводять уроки у нестандартній формі. Конспект містить велику кількість цікавої інформації сьогодення.

Перегляд файлу

1

 

Тема уроку: Узагальнення знань з теми: «Молекулярний рівень організації життя. Органічні речовини.»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, перевірити знання з теми: «Молекулярний рівень організації життя. Органічні речовини.», вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах;розвивати образне й логічне мислення, удосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання,уміння висловлювати думки, зв’язне мовлення, пам'ять, увагу; виховувати комунікабельного, тактовного учня, формувати любов до біології як науки.

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, ноутбуки, модель ДНК, презентація до уроку, роздатковий матеріал.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Хід уроку:

Епіграф уроку

Ми навчаємося не для школи, а для життя

1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їхньої готовності до уроку. Створення робочого настрою.

Доброго ранку. Бажаю усім плідної праці та гарного настрою.

2. Повідомлення теми, мети, задач уроку

Асоціативний кущ

Я пропоную Вам самостійно назвати тему сьогоднішнього уроку. А допоможуть вам у цьому асоціативні картинки, які зараз з’являться на екрані.

Слайди №2, №3, №4, №5, №6, №7.

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Слайд №8.

Нобелівську премію з медицини у 2017р. присудили двом американським вченим за відкриття механізму біологічного годинника. Вони змогли розкрити принцип його роботи. Дослідження на дрозофілах дозволило виділити ген, який контролює нормальний щоденний біологічний ритм. Цей ген кодує білок, який накопичується в клітині протягом ночі, а потім руйнується за день.

Як ви гадаєте, скільки часу необхідно було вченим, щоб досягнути такого результату і отримати Нобелівську премію?

(обговорення з учнями)

Звичайно, багато. Але крім часу, необхідні, ще й знання. Знання – це наша сила, наш успіх, наш інтелект, наш скарб. Навчаючись у школі ви збагачуєтеся знаннями кожного уроку і наш урок не є виключенням. Тож вперед до нових знань.

Сьогодні на уроці ми з вами узагальнимо, систематизуємо і перевіримо ваші знання з теми.

4. Узагальнення знань, умінь і навичок

1. Слово вчителя

З кожним класом органічних речовин ми починали знайомитися з класифікації. Саме тому найперше завдання «Класифікація органічних речовин». Вам необхідно правильно і швидко побудувати схему із запропонованих елементів. Для виконання цього завдання з кожної групи мені потрібен один учень.

(робота біля дошки – складання схем: мономери – полімери, вуглеводи, ліпіди, нуклеїнові кислоти)

2. Слово вчителя

Якщо ми не будемо знати будову речовин, то ми не зможемо говорити про їх властивості, функції, саме тому наступне завдання «Впізнай клас органічних речовин». Кожній групі буде запропоновано розпізнати класи органічних речовин.

В цей час два учні будуть збирати фрагмент молекули ДНК з подальшим поясненням

Слайди №7- №25

1 група – дисахарид, фрагмент молекули РНК.

2 група – ліпіди, амінокислота.

3 група – полісахарид, АТФ.

4 група -  глюкоза, білок.

3. Слово вчителя

А зараз переходимо до першого домашнього завдання. Кожній групі необхідно було дослідити властивості деяких органічних речовин і зняти відео фрагмент цього дослідження. Давайте подивимося, що у вас вийшло.

(перегляд відео фрагментів кожної із груп з обговоренням)

4. Слово вчителя

І ще одне домашнє завдання, яке отримали групи: створити калаж або намалювати плакат  «Функції органічних речовин». А, яка група буде перша захищати свою роботу ви дізнаєтеся після того, як я прочитаю уривок із оповідання.

«.. Вершини гір яскраво блищали в променях сонця. Група школярів поверталася з прогулянки на базу. Ще один-два кілометри… Раптово до керівника групи підбіг хлопчик, який йшов останнім. Він сказав: «Стійте! Сашко більш не може йти! Група зупинилась. Спокійно. Заспокойтесь! Нічого не трапилося! – сказав керівник стурбованим дітям. А потім висипав на долоню декілька кубиків. Ось, візьми, Сашко! Через декілька хвилин діти знову продовжили свій шлях. І Сашко йшов разом зі своїми товаришами.»

Дивовижний засіб, який так швидко повернув сили хлопчику, не продається в аптеках. Сашку допоміг звичайний… цукор.

Максимальний час виступу – 1хвилина 30 секунд.

Виступ першої групи «Функції вуглеводів»

Слово вчителя

Останнім часом дуже зріс інтерес до ліпідів: їх почали досліджувати не тільки «класичні» біохіміки та фізіологи, але й нейрохіміки, вірусологи, фармакологи, імунологи.

Для підвищення імунітету, як лікарські препарати, використання ліпосом для знищення ракових клітин, створення гемосом – штучних еритроцитів. А які ще функції вони виконують нам розкаже друга група.

Виступ другої групи «Функції ліпідів»

Слово вчителя

Символом початку життя завжди було яйце. Ось чому білок пташиних яєць дав назву всьому класові білків. Коли в ХХІ ст. відкрили, що білки – головні компоненти клітин, всі прояви життя почали пов’язувати тільки з ними. Про інші функції білків нам розкаже ІІІ група.

Виступ третьої групи «Функції білків»

Слайд №26

Слово вчителя

Наймолодша в Україні доктор наук, Ольга Броварец (1986 р.н.) зробила відкриття, якому пророкують Нобелівську премію, обчисливши закономірність, за якою відбуваються мутації в ДНК, що призводять до раку і безлічі інших хвороб. Це відкриття дає надію на повне одужання від раку і багатьох інших хвороб, до яких призводять мутації.

Як ви вже здогадалися четверта група нам буде розповідати про нуклеїнові кислоти.

Виступ четвертої групи «Функції нуклеїнових кислот»

Слово вчителя

Історія біології багата на яскраві прізвища вчених, відкриття яких є гордістю людства. Наступне завдання: по запропонованому на екрані відкриттю назвати вченого.

Слайди №27-№34

5. Підсумок уроку

Слово вчителя

На початку уроку я розповідала вам про нобелівську 2017 року, а зараз я хочу, щоб ми трошки пофантазували відповівши на таке запитання «Нобелівська премія 2018 року. Вчений із якої країни її може отримати і за яке відкриття?».

Слайд №35

Слово вчителя

Підсумувати урок я хочу такими словами: Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове - знання учня. Я дуже хочу, що через 10-15 років нобелівську премію отримав кожен із вас.

Ми з вами плідно попрацювали, повторили те, що знали, дізналися, щось нове і тому кожен із вас отримає оцінку після того, як я перевірю задачі і підрахую всі бали у вашому листі успішності.

6. Повідомлення домашнього завдання

На наступному уроці ми з вами починаємо вивчати нову тему і тому домашнє завдання пов’язане саме з нею.

Слайд №36

І група – підготувати коротке, змістовне,інформативне повідомлення про методи дослідження клітин

ІІ група – підготувати презентацію «Історія вивчення клітини»

ІІІ група – підготувати презентацію «Українські вчені, які зробили внесок у розвиток цитології».

ІУ група - підготувати коротке, змістовне, інформативне повідомлення про відкриття у галузі цитології у 2015-2017 роках.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
3072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку