Конспект уроку з читання

Про матеріал
Дані матеріали містять розробку уроку для проведення уроку з читання в 4 класі при вивченні творчості Павла Тичини . Діти знайомляться з творчістю поета та його біографічними відомостями, вчаться читати виразно, висловлювати власну думку до прочитаного
Перегляд файлу

Білопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1

Білопільської  районної  ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з читання

4-А клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вчитель початкових класів

 Місюра Людмила Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Павло Тичина «Де не глянь колоски» (уривок з вірша «Де тополя росте»)

Очікувані результати: ознайомити школярів із життєвим та творчим  шляхом Павла  Тичини, удосконалювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, вчити працювати в парі, формувати здатність екологічно мислити, удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання і матеріали: відео презентація «Біографія Павла Тичини», наочний матеріал, роздатковий матеріал, портрет Павла Тичини, грамзапис вірша «Де не глянь колоски».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ну-бо, діти , підведіться,

Один одному всміхніться.

На сусіда подивіться,

Часу не гаємо,

Урок розпочинаємо!

ІІ. Мовленнєва розминка

  • Перш ніж почати працювати давайте проведемо розминку для нашого язичка. ( На слайді записана чистомовка)
  • Діти, треба не просто прочитати чистомовку, а дочитати її.

Ець-ець-ець-прилетів…(горобець)

Ець-ець-ець- сів на … (стілець)

Ець-ець-ець- купували …(гребінець)

Ець-ець-ець- я буду …(молодець)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Діти ви знаєте, сьогодні, коли я йшла на урок, то зустріла одного нашого старого  знайомого. Він дуже просився до нас на урок. Хочете дізнатися, хто це такий.

Загадка

Він сіренький і маленький,

Та проворний , чепурненький.

(горобець)

  • Так, правильно, це горобець. За кожну правильну відповідь він вам даватиме невеличкий дарунок у вигляді зернинки, а ви зернинки збирайте, щоб потім обміняти їх на оцінки.

1.Гра «Асоціаціїї»

- Давайте пригадаємо, який розділ ми з вами зараз вивчаємо?

- Яких письменників вже вивчили?

- Зараз пограємо в гру Асоціації. Я буду називати прізвище письменника, а ви говоритимете, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте  ім’я   прізвище письменника.

- Тарас Григорович Шевченко (Кобзар, сирота, борець і тд…)

- Іван Якович Франко (Каменяр, борець за волю, гордість і окраса і тд…)

Леся Українка ( Квітка, тяжкохвора, розумна і тд…)

  • Молодці, діти, горобчику сподобались ваші відповіді.

2. Гра «Мікрофон»

- Діти. А про кого говорили на минулому уроці?

- Які твори прочитали?

- Який твір читали і обговорювали на минулому уроці?

- А зараз пограємо в гру Мікрофон

- Я буду починати речення, а ви закінчувати

1) Леся Українка народилась в місті… (Новгород-Волинський)

2)Літературний псевдонім мами Лесі Українки…(Олена Пчілка)

3)В будинку Косачів часто проходили…(літературні вечори)

4)Леся знала декілька …(іноземних мов)

5)Доля Лесі Українки була нелегкою, бо… (тяжко захворіла на невиліковну хворобу)

6)Справжнє ім’я Лесі Українки…. (Лариса Петрівна Косач-Квітка)

3. Перевірка усвідомлення казки «Біда навчить».

- Яку казку читали на минулих уроках?

- Що робив головний герой казки?

- До яких персонажів підходять дані прислів’я :  Моя хата скраю, я нічого не знаю.( Зозуля) Чому ви так думаєте. Давайте знайдемо підтвердження цього в казці.

(Діти зачитують)

  • Як не вкрадеш, то не проживеш ( Сорока) Доведіть словами тексту.
  • Чи навчився горобчик від пташок чому-небудь? Чому?
  • Що його навчило?
  • Яке прислів’я на вашу думку найбільша характеризує головну думку твору?

Діти зачитують прислів’я

Хто людям добра бажає, то й і має.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Слово не горобець, вилетить не спіймаєш.

  • Чому ви так думаєте?
  • - Чи ця казка тільки про пташок, чи її можна і на людські стосунки перенести?
  • Чому вчить ця казка?

4. Підведення підсумку.

 - Леся Українка – поетична квітка України. Вона дуже любила свою Україну. ЇЇ життя можна назвати подвигом в ім’я свого народу.

(Виставка малюнків Леся Українка – квітка)

  • З якою квіткою у вас асоціюється ім’я Лесі Українки?
  • Олена Журлива про неї сказала так:

Не стерлась радужна сторінка,

Не вмерла пісня лісова!

Безсмертна Леся Українка,

Була і є повік жива.

ІV. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

  1. Робота в парах.

Діти, а зараз пропоную вам попрацювати в парах. Вставте пропущені букви, що позначають голосні звуки у вірш

(Діти отримують вірш з пропущеними буквами в друкованому вигляді на парту)

А Вкраїни ж мова,

мов те сонце дзвін котюче,

мов те золото блискуче.

Все і дивність і обнова -

українська мова.

  • Ці слова належать українському поету Павлу Тичині. Творчість якого ми будемо вивчати на наступних уроках  літературного читання.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Очікувані результати.

- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Напишіть на зернинках, і приклеїмо їх до колосочка. ( Діти записують і приклеюємо, коло дошки).

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Довідкове бюро.
  • Діти з довідкового бюро зараз поділяться з вами  цікавими фактами з біографії письменника Павла Тичини. Ваше завдання послухати і запам’ятати якомога більше. ( Слова дітей супроводжує відео презентація)
  • Добре, діти, молодці
  • Що запам’ятали?
  1. Показ книг Павла Тичини, які є в шкільній бібліотеці.
  2. Читання статті Павло Тичина.

 Гра «Рибки»

  • Що нового дізналися такого, про що не розповідали діти з довідкового бюро?

- Вдома ви ще раз уважно прочитаєте цю статтю і на наступному уроці розкажете, що запам’ятали.

4. Фізкультхвилинка   (Австралійський дощ)

5. Опрацювання вірша  «Де не глянь колоски».

1) Виразне читання вчителем.

- Який настрій у цього вірша?

- Які картини природи ви уявляли?

2) Словникова робота

- Які слова у вірші видались вам незрозумілими?

Прочитаємо і пояснимо значення слів, які є перед вами

Простяглись

Злото

Срібло

Простори

3) Читання вірша в парі впівголоса. Підготовка до виразного читання.

- Які слова треба виділяти?

4) Читання вголос виразно.

5)Аналіз змісту вірша.

- Чим захоплюється автор?

- Чому землі любо-мило?

- Що означає вислів колоски в злоті-сріблі?

- Це в прямому чи переносному значенні?

- Яку пору року змальовує автор?

- З чим порівнює ліски? Зачитайте.

6. Вправи на розвиток читацьких навичок.

1) Читання ланцюжком

- Діти , я буду читати перший рядок вірша, а ви хором – другий, я третій , ви – четвертий і тд….

2) Читання по строфах

(І строфу – хлопці, другу – дівчата)

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Діти , з яким письменником ми познайомились сьогодні на уроці?
  • Який його твір прочитали?
  • Чи справдились ваші очікування на уроці?
  • Якщо так, то візьміть зернинку і давайте посадимо її на ниву. Нехай в майбутньому вони проростуть і дадуть  свої плоди. А ваші знання  ще колись знадобляться у вашому житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку