Урок з етики Тема: «Зовнішня і внутрішня краса людини».

Про матеріал

На уроці розкривається поняття «краса людини», її зовнішні і внутрішні сторони, діти вчаться стежити за своїм зовнішнім виглядом, за правильністю посади, красотою жестів і рухів; виховуються почуття прекрасного.

Перегляд файлу

                                      Урок з етики

Тема: «Зовнішня і внутрішня краса людини».

Мета: розкрити поняття «краса людини», її зовнішні і внутрішні         сторони, учити дітей стежити за своїм зовнішнім виглядом, за правильністю постави, красотою жестів і рухів;

виховувати  у дітей почуття прекрасного; розвивати мислення, мовлення, пам'ять.

Обладнання: картки, таблиці, відеофільм, малюнки.

Хід уроку

І. Організація класу.

  • Який ми почали урок? Що ми вивчаємо на уроках етики? (слайд 1)
  • А сьогодні ми розглянемо тему «Зовнішня і внутрішня краса людини».

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • І почнемо з гри «Чорна скринька». Запитуйте,  що в ньому знаходиться. ( Чи предмет? Чи м’який?  Чи круглий? Чи живий?...) – Так. Ні.
  • Що це? (Дзеркало). (слайд 2)
  • Для чого воно потрібно? (Щоб дивитися на свій вигляд. Відповідати на питання «Чи гарний я?».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Після цього уроку ми будемо знати, кого ж з людей можна назвати красивими і що таке краса?

 

 

                                                                    

 

 

 

 

(слайд 3)

                                                                                                  

 

 

 

 

ІV. Робота над темою уроку.

  • 1). З історії виникнення дзеркала. (слайд 4)

  •                   Дуже давно люди винайшли дзеркало. Воно було не таке, як зараз. Це був мідний чи бронзовий полірований диск. А у більш багатих – срібний, золотий. Тільки пізніше з’явилися скляні дзеркала. Славилась їх виробленням  Венеція – місто в Італії. І скільки дзеркал не робили, все було мало. Увесь світ хотів дивитися на себе в дзеркало, щоб знати «чи гарний я?»
  •                   Часто і у ваших розмовах я чую слова: «гарний хлопчик», «гарна дівчинка». Які це люди? (Ті, у яких гарне обличчя).
  •                   Так, яка це краса? (Та, яку ми бачимо. Зовнішня.)  (слайд 5)

       

  1. В усі часи  і в усіх куточках землі люди хотіли бути гарними. (слайд 6)

  •                   Чого тільки не робили люди для досягнення краси: чорнили зуби, свердлили в них дірки, відтягували мочку вуха до плечей, розмальовували шкіру різними орнаментами, протикали губи бамбуковими паличками, а ніс великими кільцями. Боляче? Нічого! Зате гарно!

І у наш час люди погоджуються на складні операції, щоб стати гарними..

2).- Гра «Дзеркало»

- А що ми можемо сказати про зовнішній вигляд наших учнів – героїв.

( У рамці «дзеркала» з’являються по черзі учні)

  •                   Я запросила до нас на урок 1 учня (розпатлане волосся).

Що треба зробити, щоб зовнішність учнів відповідала нормі?

Спочатку поясніть, а потім виправте. (Причесати).

  •       2 учень: поправити комірець, застібнути ґудзика.
  •                   3 учень: косметика, намисто, кліпси.
  •  Чому дівчинці непотрібна косметика? ( - Бо це для дорослих, а у дівчаток молоденьке обличчя і таке гарне).
  •   – А  чому не потрібні намисто і кліпси? – Це прикраси не для школяра.
  1. Значить, гарним має бути обличчя. (слайд 7)  

 

 

 

 

  - А які речі вам допомагають бути чистими і охайними? ( Зубна щітка, праска, щітка взуттєва та для одягу).

 - Як ви розумієте прислів’я: «На неохайній людині всякий одяг поганий»?

 3).  Практична робота №1 в парах на картках. Завдання №1.

- Ми хочемо мати гарний вигляд. Що для цього потрібно?

 Прочитайте варіанти відповідей? Який ви вибрали і чому?

1). Треба мати багато грошей, щоб купувати дорогий одяг.

2). Потрібно купувати тільки закордонний одяг.

3). Потрібно купувати тільки модний одяг.

4). Потрібно одягати чистий одяг, без плям і щоб підходив цій людині.

5). Потрібно носити тільки те, що я хочу.

- Так, звичайно, не завжди закордонний і дорогий одяг пасує людині.

   4).         Колективна робота з таблицями на дошці

 - Давайте звернемось до таблиці і визначимо, які помилки допустили в своїх костюмах діти? Чому?

(На малюнку діти одягнені в одяг різних стилів )

  •                   Виявляється, що вдягатися чисто недостатньо! Треба ще уміти добирати одяг зі смаком.

                                                                                                        (слайд 7)

 

 

 

 

одяго

 

 

 

5). Практична робота № 2  на картках. Завдання №2

(На малюнку діти з різною посадою, мімікою і жестами) )

             - Але не тільки чистий одяг та гарна зачіска роблять людину гарною. Розглянемо практичну роботу № 2 .

- Які діти на малюнку вам сподобались? Зафарбуйте коло біля малюнка.

- Поясніть чому? (Гарна посада, не розмахують руками, гарні жести, міміка)

  •                                            Так що ще впливає на зовнішню красу людини? (слайд 7)

 

 

 

 

 

6) Перегляд уривку відеофільму.

 - Я хочу разом з вами переглянути уривок вам знайомого мультфільму «Спляча  царівна і сім богатирів».

- Чи можна назвати героїню цієї казки гарною?

(Перегляд уривку)

- Чи гарна була цариця?

( Так, гарна, зі смаком одягнена, чудова гарна посада, гарні міміка і жести).

- Але ж чому  дзеркало називає кращою іншу царівну (Ця зла, а та добра).

- Правильно, навіть є такий народний вислів «Краса - сестра добра і розуму». Значить, якою ще повинна бути краса? (Та, яка йде з середини людини. Внутрішня.) (слайд 8)

                       

 

 

 

 

 

- Що значить бути внутрішньо гарною людиною?        (Доброю, лагідною, чесною…)

7) Робота над прислів’ями

 -  З самого малку кожен з вас повинен засвоїти норми поведінки і моралі, за якими маєте жити  в людському суспільстві. Це для того, щоб жити з усіма в мирі і злагоді. Почувати себе завжди комфортно і затишно.

       Але не всіх людей ми можемо назвати гарними. В народі деяких людей не люблять і висміюють.

- Про кого йде така слава?

 «Гарно пише та брехнею дише». Про яких це людей? (Брехуни).

- А про яких людей кажуть так: «В очі лисицею, а по за очі – вовчицею». (Одне говорять - інше роблять.)

- Зневажають ще й таких людей : «Підлеслива людина, як гадюка під квітами» (Та, якій неможна довіряти).

- А у яких черства душа? (Байдужих)

8)  Легенда про «Нарцис».

-  А ось згадала ще про одну душу. Пам’ятаєте легенду про дуже гарну квітку  Нарцис.  Як гарний хлопець покохав свій образ і не звертав уваги на інших. За такий свій нрав він перетворився на квітку нарцис.

- Яка душа у таких людей? (Горда, самовпевнена, хвалькувата).

- Деякі люди можуть показатися гарними на деякий час, тому що дурні якості, думки і поганий характер обов’язково відкладають відбиток навіть на дуже правильне обличчя.

- Так що впливає на внутрішню  красу людини?

 

 

 

 

 

 

 

- Але кому захочеться бути уродом?

   Людині не байдуже, яка в нього зовнішність. Немає нічого поганого в тому, що людина хоче бути привабливою. Його зовнішній вигляд впливає на внутрішній світ, на почуття, настрій. Людині треба бути привабливою. Тоді і настрій буде хороший

V. Закріплення знань.

  1. Практична робота.

  - Ми склали з вами схему «краси», користуючись нею, закінчіть речення:

«Щоб бути гарним, треба бути…»  (слайд 9)

            

2) -  Вправа з дзеркалом.

          - Чи задумувались ви, чи маєте ви риси, які притаманні гарній людині? Давайте зараз візьмемо дзеркальце і скажіть, які ви. (Діти дивляться у дзеркало і розповідають про себе).

- А чи є у когось з вас негативні риси? Хто не побоїться їх назвати? ( Якщо не назвуть:  – То спробуйте самі вдома.)

- Якщо людина знає свою негативну рису – це не зовсім погано, головне її виправляти, щоб бути гарним, щоб з’єднувати свою зовнішню і внутрішню красу.

3) - А великий російський письменник Антон Павлович Чехов написав про красу людини вислів, але я не все запам’ятала. Допоможіть закінчити вислів: «В людині повинно бути все прекрасне: …»    (на дошці). (слайд 10)

       

(Діти додають слова).

  •                   Я і згадала останні слова – «і обличчя, і одяг, і думки». (Вішаю на дошку)
  •                   Так що ж повинно бути прекрасне в людині?

VІ. Підсумок уроку.

    1). - Кого ж з людей можна назвати красивими?

         -  Що таке краса?

         -  Хто себе вважає красивим?

2). - Подивіться всі на мене, як в дзеркало, і запитайте про свою красу.


  (Діти кажуть хором)

  •                   Ясне дзеркальце скажи,

да всю правду розкажи.

Хто на світі всіх миліший

І гарніший, розумніший?

 

 

 

(Відповідаю)

  •                   Ви найкращі, безперечно,

І гарненькі, розумненькі.

В цьому світі найрідненькі .

На уроці працювали,

Знань набрались ,

Ви найкращі.

 


 

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
18 березня 2018
Переглядів
6522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку