На уроці розкривається поняття «краса людини», її зовнішні і внутрішні сторони, діти вчаться стежити за своїм зовнішнім виглядом, за правильністю посади, красотою жестів і рухів; виховуються почуття прекрасного.
Урок з етики
Тема: «Зовнішня і внутрішня краса людини».
Мета: розкрити поняття «краса людини», її зовнішні і внутрішні сторони, учити дітей стежити за своїм зовнішнім виглядом, за правильністю постави, красотою жестів і рухів;
виховувати у дітей почуття прекрасного; розвивати мислення, мовлення, пам'ять.
Обладнання: картки, таблиці, відеофільм, малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
(слайд 3)
ІV. Робота над темою уроку.
І у наш час люди погоджуються на складні операції, щоб стати гарними..
2).- Гра «Дзеркало»
- А що ми можемо сказати про зовнішній вигляд наших учнів – героїв.
( У рамці «дзеркала» з’являються по черзі учні)
Що треба зробити, щоб зовнішність учнів відповідала нормі?
Спочатку поясніть, а потім виправте. (Причесати).
- А які речі вам допомагають бути чистими і охайними? ( Зубна щітка, праска, щітка взуттєва та для одягу).
- Як ви розумієте прислів’я: «На неохайній людині всякий одяг поганий»?
3). Практична робота №1 в парах на картках. Завдання №1.
- Ми хочемо мати гарний вигляд. Що для цього потрібно?
Прочитайте варіанти відповідей? Який ви вибрали і чому?
1). Треба мати багато грошей, щоб купувати дорогий одяг.
2). Потрібно купувати тільки закордонний одяг.
3). Потрібно купувати тільки модний одяг.
4). Потрібно одягати чистий одяг, без плям і щоб підходив цій людині.
5). Потрібно носити тільки те, що я хочу.
- Так, звичайно, не завжди закордонний і дорогий одяг пасує людині.
4). Колективна робота з таблицями на дошці
- Давайте звернемось до таблиці і визначимо, які помилки допустили в своїх костюмах діти? Чому?
(На малюнку діти одягнені в одяг різних стилів )
(слайд 7)
одяго
5). Практична робота № 2 на картках. Завдання №2
(На малюнку діти з різною посадою, мімікою і жестами) )
- Але не тільки чистий одяг та гарна зачіска роблять людину гарною. Розглянемо практичну роботу № 2 .
- Які діти на малюнку вам сподобались? Зафарбуйте коло біля малюнка.
- Поясніть чому? (Гарна посада, не розмахують руками, гарні жести, міміка)
6) Перегляд уривку відеофільму.
- Я хочу разом з вами переглянути уривок вам знайомого мультфільму «Спляча царівна і сім богатирів».
- Чи можна назвати героїню цієї казки гарною?
(Перегляд уривку)
- Чи гарна була цариця?
( Так, гарна, зі смаком одягнена, чудова гарна посада, гарні міміка і жести).
- Але ж чому дзеркало називає кращою іншу царівну (Ця зла, а та добра).
- Правильно, навіть є такий народний вислів «Краса - сестра добра і розуму». Значить, якою ще повинна бути краса? (Та, яка йде з середини людини. Внутрішня.) (слайд 8)
- Що значить бути внутрішньо гарною людиною? (Доброю, лагідною, чесною…)
7) Робота над прислів’ями
- З самого малку кожен з вас повинен засвоїти норми поведінки і моралі, за якими маєте жити в людському суспільстві. Це для того, щоб жити з усіма в мирі і злагоді. Почувати себе завжди комфортно і затишно.
Але не всіх людей ми можемо назвати гарними. В народі деяких людей не люблять і висміюють.
- Про кого йде така слава?
«Гарно пише та брехнею дише». Про яких це людей? (Брехуни).
- А про яких людей кажуть так: «В очі лисицею, а по за очі – вовчицею». (Одне говорять - інше роблять.)
- Зневажають ще й таких людей : «Підлеслива людина, як гадюка під квітами» (Та, якій неможна довіряти).
- А у яких черства душа? (Байдужих)
8) Легенда про «Нарцис».
- А ось згадала ще про одну душу. Пам’ятаєте легенду про дуже гарну квітку Нарцис. Як гарний хлопець покохав свій образ і не звертав уваги на інших. За такий свій нрав він перетворився на квітку нарцис.
- Яка душа у таких людей? (Горда, самовпевнена, хвалькувата).
- Деякі люди можуть показатися гарними на деякий час, тому що дурні якості, думки і поганий характер обов’язково відкладають відбиток навіть на дуже правильне обличчя.
- Так що впливає на внутрішню красу людини?
- Але кому захочеться бути уродом?
Людині не байдуже, яка в нього зовнішність. Немає нічого поганого в тому, що людина хоче бути привабливою. Його зовнішній вигляд впливає на внутрішній світ, на почуття, настрій. Людині треба бути привабливою. Тоді і настрій буде хороший
V. Закріплення знань.
- Ми склали з вами схему «краси», користуючись нею, закінчіть речення:
«Щоб бути гарним, треба бути…» (слайд 9)
2) - Вправа з дзеркалом.
- Чи задумувались ви, чи маєте ви риси, які притаманні гарній людині? Давайте зараз візьмемо дзеркальце і скажіть, які ви. (Діти дивляться у дзеркало і розповідають про себе).
- А чи є у когось з вас негативні риси? Хто не побоїться їх назвати? ( Якщо не назвуть: – То спробуйте самі вдома.)
- Якщо людина знає свою негативну рису – це не зовсім погано, головне її виправляти, щоб бути гарним, щоб з’єднувати свою зовнішню і внутрішню красу.
3) - А великий російський письменник Антон Павлович Чехов написав про красу людини вислів, але я не все запам’ятала. Допоможіть закінчити вислів: «В людині повинно бути все прекрасне: …» (на дошці). (слайд 10)
(Діти додають слова).
VІ. Підсумок уроку.
1). - Кого ж з людей можна назвати красивими?
- Що таке краса?
- Хто себе вважає красивим?
2). - Подивіться всі на мене, як в дзеркало, і запитайте про свою красу.
(Діти кажуть хором)
да всю правду розкажи.
Хто на світі всіх миліший
І гарніший, розумніший?
(Відповідаю)
І гарненькі, розумненькі.
В цьому світі найрідненькі .
На уроці працювали,
Знань набрались ,
Ви найкращі.