Конспект уроку з фізики і астрономії
11 клас
Тема: Підсумковий урок з теми «Атомна та ядерна фізика», приурочений Дню пам’яті Чорнобильської катастрофи з використанням гри домінушка «Чорнобиль не має минулого….».
Мета:
Навчальна: поглибити і узагальнити знання з теми «атомна та ядерна фізика», розширити кругозір учнів, удосконалити уміння відповідати на запитання шляхом висловлювання власної думки; закріпити знання учнів про чорнобильську трагедію, впроваджувати елементи екологічного виховання.
розвиваюча: активізувати пошуково – пізнавальну діяльність в роботі з науковою літературою, розвивати творче мислення, формувати інтерес до поставленої проблеми; розвивати почуття вдячності, вшанування подвигу, комунікативні здібності.
виховна: виховувати почуття поваги до своєї Батьківщини – України, почуття глибокої поваги до людей, які ціною власного життя та здоров’я захищали Україну від наслідків аварії на ЧАЕС, сприяти розвитку особистості.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку:
І.Організаційний момент (вітання, контроль присутності).
Учитель звертає увагу на епіграф уроку:
Епіграф:
Хіба я винен, що болить
Мені та рана до нестями,
І що на серці чорні плями
Лягають вибухом щомить?
І уявити не могли
(Та й хто б казав),
Що так розквітне
Ота весна – свинцевим квітнем
Серед литавр і похвали.
Лунає дзвін спочатку ледь чутно, а потім все сильніше і несподівано замовкає.
Вчитель: Чорною плямою стала на нашій блакитній планеті чорнобильська трагедія. Пройшло тридцять сім років з того часу, як вибухнув реактор на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС. Смертоносна пилюка з ядерної печі покрила білі хати, квітучі сади, зелені ліси, засіяні поля. І вже 37 років цвітом скорботи і суму зацвітають чорнобильські сади і хворіє серце, тому що знає – не на добро це, не на життя.
26 квітня 1986 року. Чорний день в історії України, день, коли Чорнобиль став відомий усьому людству. Гірка, як полин, слава.
Горем і болем увійшов в наше життя Чорнобиль, розділив долю людей на «до» і «після». Безлюдні вулиці Прип’яті, покинуті школи, дитячі майданчики, колючий дріт зони. Спогади вільно або мимоволі переносять нас до подій цього часу.
Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок. Ми не лише закріпимо наші знання з теми «Атомна і ядерна фізика», а й дізнаємося багато цікавих фактів про чорнобильську кататастрофу. Пропоную це зробити у вигляді гри «Фізичне доміно» (картки хаотично розміщені на дошці за допомогою магнітів, потрібно знайти відповідність).
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Вчитель: Я нагадую, що сьогодні повторення вивченого матеріалу буде проходити у нестандартній формі, а саме сьогодні ми будемо грати у «Фізичне доміно» ( вчитель використовує авторську розробку вчителя фізики Наталії Жовтої). Картки хаотично розміщені на дошці за допомогою магнітів, потрібно знайти відповідність.
ІV. Підсумок уроку.
Спостерігаючи за вами хочу сказати словами одного мудреця : «Коли люди обмінюються монетами , – вони нестають багатші, та коли вони обмінюються знання, то вони стають багатші не в два , а десятки разів»; саме сьогодні ви обмінювались своїми знаннями при складанні доміно з фізики, то стали багатшими в декілька разів.
V. Домашнє завдання:
1) Підготуватися до контрольної роботи.
2) Повторити параграфи 36-43 у підручнику.