Клас_______ Прізвище та ім’я ___________________________________ Дата _________
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА № 2
Тема. Вимірювання EPC і внутрішнього опору джерела струму.
Мета: визначити ЕРС і внутрішній опір батареї гальванічних елемента.
Обладнання: набірне поле, батарея гальванічних елементів, амперметр, вольтметр, резистор 10 Ом, резистор 20 Ом, ключ.
Хід роботи
Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки.
Результати вимірювань і обчислень відразу заносьте до таблиць.
1. Накресліть схему електричного кола зображеного на рисунку.
|
|
2. За допомогою перемикача замкніть коло та запишіть покази амперметра та вольтметра до таблиці 1.
3. Розімкніть електричне коло. Зніміть покази напруги на клемах джерела.
4. Замініть опір R1 на R2.
5. Замкніть коло та запишіть покази амперметра та вольтметра.
6. Розімкніть електричне коло. Зніміть покази напруги на клемах джерела.
Опрацювання результатів експерименту
1. Обчисліть внутрішній опір джерела струму:
2. Розрахуйте ЕРС та порівняйте знайдені значення:
3. Результати вимірювань запишіть до таблиці 1:
№ |
Опір зовнішнього кола R, Ом |
Сила струму І, А |
Напруга U, В |
Внутрішній опір джерела r, Ом |
ЕРС джерела, В |
Напруга на клемах джерела U`, В |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Аналіз експерименту та його результатів
За результатами експерименту сформулюйте і запишіть висновок, у якому зазначте: 1) які фізичні величини ви вимірювали; значення якої величини було встановлено шляхом прямих вимірювань, а якої – непрямих; 2) якими є результати вимірювань; 3) у чому причина похибок вимірювань; вимірювання якої величини дає найбільшу похибку.
Висновок
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Оцінка _________