Конспект уроку з фізики "Лабораторна робота №10 «З’ясування умов плавання тіл»"

Про матеріал

Ми познайомилися з вами з поняттями про тиск, основними властивостями, умовами плавання тіл. Сьогодні ми на практиці спробуємо з'ясувати за яких умов тіло, що перебуває в рідині може плавати, тонутиме чи спливатиме.

Перегляд файлу

Дата _____________

Тема.  Лабораторна робота №10 «З’ясування умов плавання тіл»

 

Мета уроку:

  • Навчальна: експериментально встановити умови плавання тіл.
  • Виховна: сприяти розвитку взаємодопомоги і співробітництва; виховувати культуру поведінки під час роботи в групах.
  • Розвиваюча: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати і робити висновки.

Обладнання: мензурка з водою, пробірка з корком, важільні терези з набором важків, сухий пісок, фільтрувальний папір, дротяний гачок.

Тип уроку: урок удосконалення знань та вмінь.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Інтерактивна вправа «Повтори і передай».

Перший учасник називає фізичний термін, другий, повинен цей термін повторити і назвати свій. Наступний учасник, повторює терміни в тій послідовності, в якій вони прозвучали і називає свій. І так до тих пір, доки учні не переплутають послідовність, або не з можуть назвати своє слово. Для цієї вправи-розминки,можна задавати умову – називати поняття, що відносять до заданої теми, чи є лише назвами вимірювальних приладів, або фізичними величинами і т.п.

Наприклад.  1 учень – тиск.

2 учень – тиск, Паскаль.

3 учень - тиск, Паскаль, манометр. І т.д.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

 

Ми познайомилися з вами з поняттями про тиск, основними властивостями, умовами плавання тіл. Сьогодні ми на практиці спробуємо з’ясувати за яких умов тіло, що перебуває в рідині може плавати, тонутиме чи спливатиме.

 

ІV. Інструктаж з Т.Б.

 

Учні знайомляться з правилами проведення лабораторної роботи; правилами користування приладами, та знаходженням фізичних величин та похибок; правилами безпечної поведінки під час виконання дослідження.

 

V. Виконання лабораторної роботи №10

 

Учні виконують  лабораторну роботу згідно інструкції.

Потрібно зробити в класі:

  1. _Pic58Визначте ціну поділки мензурки.
  2. Підготуйте терези для зважування.
  3. Відкривши пробірку, засипте в неї на ¾ об’єму сухого піску.
  4. Закривши пробірку корком, обережно опустіть її в мензурку.
  5. Установіть в якому стані перебуває пробірка: плаває, тоне, спливає.
  6. Визначте об’єм пробірки за шкалою мензурки.
  7. За допомогою гачка витягніть пробірку з води, висушіть фільтрувальним папером, знайдіть її масу за допомогою важільних терезів.
  8. Розрахуйте виштовхувальну силу та силу тяжіння, які діють на пробірку в рідині.
  9. Порівняйте силу тяжіння і силу Архімеда.
  10. Поступово відсипаючи пісок з пробірки, досягніть того, щоб пробірка плавала на будь якій глибині не спливаючи і не тонучи.
  11.  Знову знайдіть масу пробірки.
  12. Розрахуйте виштовхувальну силу та силу тяжіння, які діють на пробірку з піском.
  13. Порівняйте силу тяжіння і силу Архімеда для цього випадку.
  14. Відсипте пісок з пробірки залишивши його в об’ємі 1/5 від об’єму пробірки.
  15. Опустіть пробірку у воду і простежте за поведінкою пробірки.
  16. Розрахуйте виштовхувальну силу та силу тяжіння, які діють на пробірку та порівняйте їх.
  17. Результати вимірювань і розрахунків запишіть у таблицю.

 

Архімедова сила

FА, Н

Об’єм пробірки

V, м3

Маса пробірки з піском

m, кг

Сила тяжіння

Fтяж, Н

Порівняння сил

Явище

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

  1. За результатами дослідження зробіть висновок.

 

VІ. Виконання додаткових або творчих завдань

 

Для учнів, які справилися з роботою раніше, можна запропонувати додаткове завдання.

Знайди зайве:

  1. Па, мм.рт.ст, Н, кПа, МПа.
  2. Архімед, Паскаль, Торрічеллі, Джоуль.
  3. Гідравлічний прес, рідинний манометр, барометр, домкрат, насос, чайник.
  4. Човен, кит, людина, дельфін, водний мотоцикл.

VІ. Підсумок уроку

 

Обговорення результатів лабораторної роботи.

 

VІІ. Домашнє завдання

 

Повторити:

  • § 24, 25 П-1,
  • § 31 П-2,
  • §16 П-3,
  • § 38, 39, 40 П-4.

 

Творче завдання:

Намалювати малюнки на тему «Повітроплавання. Судноплавство».


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Козкіна Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Панкіна Тетяна Никифорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 32.Умови плавання тіл.
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
6040
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку