Ми познайомилися з вами з поняттями про тиск, основними властивостями, умовами плавання тіл. Сьогодні ми на практиці спробуємо з'ясувати за яких умов тіло, що перебуває в рідині може плавати, тонутиме чи спливатиме.
Дата _____________
Тема. Лабораторна робота №10 «З’ясування умов плавання тіл»
Мета уроку:
Обладнання: мензурка з водою, пробірка з корком, важільні терези з набором важків, сухий пісок, фільтрувальний папір, дротяний гачок.
Тип уроку: урок удосконалення знань та вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Повтори і передай».
Перший учасник називає фізичний термін, другий, повинен цей термін повторити і назвати свій. Наступний учасник, повторює терміни в тій послідовності, в якій вони прозвучали і називає свій. І так до тих пір, доки учні не переплутають послідовність, або не з можуть назвати своє слово. Для цієї вправи-розминки,можна задавати умову – називати поняття, що відносять до заданої теми, чи є лише назвами вимірювальних приладів, або фізичними величинами і т.п.
Наприклад. 1 учень – тиск.
2 учень – тиск, Паскаль.
3 учень - тиск, Паскаль, манометр. І т.д.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Ми познайомилися з вами з поняттями про тиск, основними властивостями, умовами плавання тіл. Сьогодні ми на практиці спробуємо з’ясувати за яких умов тіло, що перебуває в рідині може плавати, тонутиме чи спливатиме.
ІV. Інструктаж з Т.Б.
Учні знайомляться з правилами проведення лабораторної роботи; правилами користування приладами, та знаходженням фізичних величин та похибок; правилами безпечної поведінки під час виконання дослідження.
V. Виконання лабораторної роботи №10
Учні виконують лабораторну роботу згідно інструкції.
Потрібно зробити в класі:
№ |
Архімедова сила FА, Н |
Об’єм пробірки V, м3 |
Маса пробірки з піском m, кг |
Сила тяжіння Fтяж, Н |
Порівняння сил |
Явище |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
VІ. Виконання додаткових або творчих завдань
Для учнів, які справилися з роботою раніше, можна запропонувати додаткове завдання.
Знайди зайве:
VІ. Підсумок уроку
Обговорення результатів лабораторної роботи.
VІІ. Домашнє завдання
Повторити:
Творче завдання:
Намалювати малюнки на тему «Повітроплавання. Судноплавство».