Конспект уроку з фізики "Методи розрахунку розгалужених електричних кіл". 8 клас

Про матеріал

Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми «Послідовне та паралельне з'єднання провідників», ознайомити з розгалуженнями електричних кіл; формувати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення фізики; виховувати увагу, бажання здо­бувати міцні знання.

Перегляд файлу

Тема уроку.  Методи розрахунку розгалужених електричних кіл. Розв'язування задач.

Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми «Послідовне та паралельне з’єднання провідників», ознайомити з розгалуженнями електричних кіл; формувати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення фізики; виховувати увагу, бажання здо­бувати міцні знання.

Основні поняття: електричний струм, сила струму, напруга, амперметр, вольтметр, електрич­на енергія.

Тип уроку: комбінований

Розумний всякому дає лад.

Приказка

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань

Експрес-опитування:

  • Яке зєднання називається послідовним?
  • Яким приладом вимірюється напруга і як він вмикається в коло?
  • Озвучити формулу, що виражає закон Ома.
  • Сформулювати закономірності для послідовного з’єднання провідників.
  • Яке зєднання називається паралельним?
  • Яким приладом вимірюється сила струму і як він вмикається в коло?
  • Записати формулу, за якою можна розрахувати електричний опір провідника.
  • Є 5 однакових резисторів. Кожен має опір 20 Ом. Чому дорівнюватиме загальний опір ділянки кола, де всі 5 резисторів з’єднано паралельно?
  • Які формули можна використати при паралельному з’єднанні провідників.

 

IІI. Основний зміст уроку

  1. Розповідь вчителя.

Складні електричні кола (розгалуження). Формули для послідовного і паралельного з’єднань провідників дозволяють в багатьох випадках розраховувати опір складного кола, яке складається з багатьох резисторів. Розглянемо приклад такого складного кола. На малюнку вказана послідовність обчислень. Опори всіх провідників вказані на малюнку в омах (Ом).

                                http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/Prakt_IT/PIDSUMOK/2010_2011/grupa/buneckiy/nav_mat/teor/post_str/Image1153.gif

Такий метод названий «методом еквівалентних схем».

  1. Розв’язування задач (колективна робота)

 

  1.     Провідники з опорами R1=2 Ом, R2 = 3 Ом, R3 = 5 Ом з'єднані за схемою, зображеною на рисунку. Знайдіть опір цього кола. (Відповідь:2,5Ом.)

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.     Чому дорівнює загальний опір ділянки кола, зображеної на рисунку, якщо R1 = 2 Ом, R2 = 10 Ом, R3 = 15 Ом, R4 = 1 Ом? (Відповідь: 9 Ом.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.     Знайдіть повний опір R показаного на рисунку кола, якщо R1 = R2 = R5 = R6 = 3 Ом, R4 = 24 Ом, R3 = 20 Ом. (Відповідь: 18 Ом.)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.      Використовуючи дані, наведені на рисунку, визначте покази ампер­метра.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IV. Підсумки уроку

Підбиваємо підсумки уроку. Виставляємо оцінки.

 

V. Домашнє завдання

1. Повторити § 16-20 (підручник Шут М.І. Мартинюк М.Т.).

2.  Розв'язати задачу:   Юному радіоаматору потрібен резистор з опором 70кОм. Однак у нього виявилися три резистори з опорами 100кОм, 50кОм і 25кОм. Чи може він скласти з них необхідний опір? Якщо може, то як? Накреслити схему.

 

 

 

 

Тема уроку.  Розв'язування задач та вправ (Мішане з’єднання провідників)

Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми; формувати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення фізики; виховувати увагу, бажання здо­бувати міцні знання.

Основні поняття: електричний струм, сила струму, напруга, амперметр, вольтметр, електрич­на енергія.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

 

Хід уроку

I. Організація класу.

 

II. Актуалізація опорних знань

Фізичний диктант (ІІ варіанти)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

IІI.Основний зміст уроку

 

Гра «Склади картину»

Скласти з окремих частин картину, на якій зобра­жено фізичний прилад (наприклад, амперметр). Кожна частина картини прикрита за допомогою стікера, на якому записано завдання. Перш ніж відкрити шма­точок картинки, треба виконати завдання.

 

Завдання:

  1. Ділянка електричного кола, зображеного на рисунку, складається з трьох паралельно з'єднаних резисторів: R1= 2 Ом, R2 = 4 Ом, R3 = 5 Ом. Амперметр показує силу струму 20А. Визначте показання вольтмет­ра V і амперметрів А2 і А3.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Обчисліть опір кола, показаного на рисунку, якщо опір кожного з резисторів дорівнює 1 Ом. (Відповідь: 5/8 Ом.)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Обчисліть опір кола, показаного на рисунку, якщо опір кожного з резисторів дорівнює 1 Ом. (Відповідь:      Ом.)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Обчисліть опір кола, показаного на рисунку, якщо опір кожного з резисторів дорівнює 1 Ом. (Відповідь:      Ом.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.      Використовуючи схему електричного кола, зображеного на рисунку, визначте загальну напругу на ділян­ці ВС, якщо амперметр показує 5 А, а R1 = 2 Ом, R2 = 3 Ом, R3 = 6 Ом, R = 5 Ом.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.    Ділянка кола, зображеного на рисунку, складається з трьох провідників: R1 = 20 Ом, R2 = 10 Ом, R3 = 15 Ом. Визначте показан­ня вольтметрів V1 і V2 і ампер­метрів А, і А2, якщо амперметр А3 показує силу струму 2 А.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Що тут зображено? Для чого використовують прилад?

 

IV. Підсумки уроку

Підбиваємо підсумки гри. Виставляємо оцінки.

 

V. Домашнє завдання

1. Повторити § 16-20 (підручник Шут М.І. Мартинюк М.Т.).

2. Чотири резистори, опори яких R1=1Ом, R2=2Ом, R3=3Ом і R4=4 Ом, з'єднані так, що загальний опір кола виявився рівним 1Ом. Яка напруга в резисторі R2, коли в резисторі R3 сила струму дорівнює І3=3А?

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 32. Паралельне з’єднання провідників
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
5583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку