Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми «Послідовне та паралельне з'єднання провідників», ознайомити з розгалуженнями електричних кіл; формувати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення фізики; виховувати увагу, бажання здобувати міцні знання.
Тема уроку. Методи розрахунку розгалужених електричних кіл. Розв'язування задач.
Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми «Послідовне та паралельне з’єднання провідників», ознайомити з розгалуженнями електричних кіл; формувати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення фізики; виховувати увагу, бажання здобувати міцні знання.
Основні поняття: електричний струм, сила струму, напруга, амперметр, вольтметр, електрична енергія.
Тип уроку: комбінований
Розумний всякому дає лад.
Приказка
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Актуалізація опорних знань
Експрес-опитування:
IІI. Основний зміст уроку
Складні електричні кола (розгалуження). Формули для послідовного і паралельного з’єднань провідників дозволяють в багатьох випадках розраховувати опір складного кола, яке складається з багатьох резисторів. Розглянемо приклад такого складного кола. На малюнку вказана послідовність обчислень. Опори всіх провідників вказані на малюнку в омах (Ом).
Такий метод названий «методом еквівалентних схем».
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. Підсумки уроку
Підбиваємо підсумки уроку. Виставляємо оцінки.
V. Домашнє завдання
1. Повторити § 16-20 (підручник Шут М.І. Мартинюк М.Т.).
2. Розв'язати задачу: Юному радіоаматору потрібен резистор з опором 70кОм. Однак у нього виявилися три резистори з опорами 100кОм, 50кОм і 25кОм. Чи може він скласти з них необхідний опір? Якщо може, то як? Накреслити схему.
Тема уроку. Розв'язування задач та вправ (Мішане з’єднання провідників)
Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми; формувати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, інтерес до вивчення фізики; виховувати увагу, бажання здобувати міцні знання.
Основні поняття: електричний струм, сила струму, напруга, амперметр, вольтметр, електрична енергія.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Актуалізація опорних знань
Фізичний диктант (ІІ варіанти)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
IІI.Основний зміст уроку
Гра «Склади картину»
Скласти з окремих частин картину, на якій зображено фізичний прилад (наприклад, амперметр). Кожна частина картини прикрита за допомогою стікера, на якому записано завдання. Перш ніж відкрити шматочок картинки, треба виконати завдання.
Завдання:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Що тут зображено? Для чого використовують прилад?
IV. Підсумки уроку
Підбиваємо підсумки гри. Виставляємо оцінки.
V. Домашнє завдання
1. Повторити § 16-20 (підручник Шут М.І. Мартинюк М.Т.).
2. Чотири резистори, опори яких R1=1Ом, R2=2Ом, R3=3Ом і R4=4 Ом, з'єднані так, що загальний опір кола виявився рівним 1Ом. Яка напруга в резисторі R2, коли в резисторі R3 сила струму дорівнює І3=3А?
1