Щодня, щогодини, щохвилини і навіть щосекунди, в багатьох куточках світу, працюють машини та механізми, під чутливим керівництвом людини, проводяться численні дослідження в різних галузях, запускають у небо космічні кораблі і все це для того, щоб забезпечити комфортні умови проживання людям. Наука не стоїть на місці. Вона весь час потребує удосконалення. Удосконалення потребують і наші знання, щоб в ногу йти із людством. Сьогодні ми узагальнимо наші знання про взаємодію тіл і підготуємося до контрольної роботи.
Дата _____________
Тема. Розв’язування задач на розрахунок сил, що діють на тіло.
Мета уроку:
Обладнання: карточки із завданнями.
Тип уроку: урок закріплення та перевірки знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Виберіть і підкресліть правильну відповідь.
А) сила тертя;
Б) сила тяжіння;
В) сила пружності .
А) Місяць рухається навколо Землі;
Б) сік з банки ллється в склянку;
В) гумовий м’яч відскакує від стіни.
А) автомобіль зупиняється після вимкнення двигуна;
Б) м’яч змінює напрям свого польоту, після удару в штангу;
В) хлопчик розбиває чашку.
А) пружина, до якої підвішений вантаж, розтягується;
Б) камінь, кинутий горизонтально, падає на Землю;
В) м’яч відскакує від стіни.
А) сила тертя;
Б) сила тяжіння;
В) вага тіла.
А) 1кг;
Б) 0,1кг;
В) 0,1г.
Інтерактивна вправа «Повтори і передай».
Перший учасник називає фізичний термін, другий, повинен цей термін повторити і назвати свій. Наступний учасник, повторює терміни в тій послідовності, в якій вони прозвучали і називає свій. І так до тих пір, доки учні не переплутають послідовність, або не з можуть назвати своє слово. Для цієї вправи-розминки,можна задавати умову – називати поняття, що відносять до заданої теми, чи є лише назвами вимірювальних приладів, або фізичними величинами і т.п.
Наприклад:
1 учень – сила.
2 учень – сила, вага,
3 учень – сила, вага, маса.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Щодня, щогодини, щохвилини і навіть щосекунди, в багатьох куточках світу, працюють машини та механізми, під чутливим керівництвом людини, проводяться численні дослідження в різних галузях, запускають у небо космічні кораблі і все це для того, щоб забезпечити комфортні умови проживання людям. Наука не стоїть на місці. Вона весь час потребує удосконалення. Удосконалення потребують і наші знання, щоб в ногу йти із людством. Сьогодні ми узагальнимо наші знання про взаємодію тіл і підготуємося до контрольної роботи.
ІV. Формування вмінь та навичок
Розв’язування задач:
Розв’яжіть кросворд:
Кросворд №1
У виділених клітинках ви прочитаєте назву приладу для вимірювання сили рук.
Кросворд №2
У виділених клітинках ви прочитаєте назву того, до чого може бути прикладена вага тіла.
Кросворд №3
У виділених клітинках ви прочитаєте прізвище англійського вченого, на честь якого названо одиницю вимру сили.
V. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Коло знань».
Учитель починає речення, учень закінчує і продовжує ланцюжок. «Взаємодія тіл…»
VІ. Домашнє завдання
Підготуватись до контрольної роботи.