Конспект уроку з фізики "Розвязування задач на тиск твердих тіл, рідин і газів"

Про матеріал

Конспект уроку узагальнення і систематизації знань розділу "Тиск твердих тіл, рідин і газів" ("Взаємодія тіл" ІІ частина) для 7 класу. Під час вивчення нового навчального матеріалу використовуються різні форми і методи навчання.

Перегляд файлу

Урок 9

Тема уроку:  Розв’язування задач на тиск твердих тіл, рідин і газів, закон Архімеда  та умови плавання тіл.

Мета уроку:  

  • Формувати вміння застосовувати здобуті знання при розв’язуванні адач; повторити основні фізичні поняття та їх застосування на практиці;
  • Виховувати наполегливість, уважність, відповідальність, інтерес до фізики, почуття колективізму, самостійність;
  • Продовжувати розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити висновки.

Тип уроку:   Урок узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку:  урок – змагання  - Сходження на вершину «Знань»  

                                          

Хід уроку

 

І.Організація класу.

Привітання класу, побажання учням хорошого настрою і плідної роботи. Перевірити готовність учнів до уроку, відмітити відсутніх.

ІІ.    Мотивація навчання

Спинись, миттєвість, гарна ти!

Доступна, масова, красива!

Пізнати всі нові світи.

Нам на уроці так важливо!

            Тож будемо ловити кожну митть, не гаяти жодної хвилинки, будемо наполегливо працювати, допомагати один одному та залишаємося  допитливими.

            Сьогодні ми проведемо урок у вигляді гри «Сходження на вершину Знань»  з раніше вивчених тем.

krajobrazy-gory-2560-1920-1240

 

Тож уявіть собі, що ми знаходимося біля підніжжя гори і нам потрібно піднятися на вершину знань. Зробити це буде не легко, але можливо, якщо ви матимете наполегливість, уважність. бажання. Щоб піднятися на вершину знань, треба подолати ряд етапів. На кожному етапі вам треба виконати певний вид завдань, з якими ви повинні справитися.   Зрозуміло, до вершини йти самотужки важко і ризиковано, тому ви об’єднаємося в групи.

Готові? Тож рушаймо!

ІІІ.    Актуалізація опорних знань.

 

  1. Інтерактивна гра «Фізичний волейбол»
  2.                         Чи зміниться тиск води на дно посудини, якщо її пе­релити з вузької склянки в широку каструлю?
  3.                         У посудині з водою розчинили кухонну сіль. Чи зміниться тиск на дно посудини?
  4.                         Чому повітряні кулі й мильні бульбашки мають куля­сту форму?
  5.                         Які сполучені посудини є у вас удома? Наведіть при­клади.
  6.                         М'яч, винесений узимку з кімнати на вулицю, стає слабко надутим. Чому?
  7.                         Чому плавець, що пірнув на велику глибину, відчуває біль у вухах?
  8.                         Яким чином за допомогою невеликої кількості води можна створити великий тиск?
  9.                         Для чого відвідним трубам раковини на кухні надають колінчату форму?
  10.           Сидячи біля багаття, можна ба­чити, як від полін, що горять, із тріском розлітаються іскри. Чому відскакують іскри?
  11.           У романі Олександра Бєляєва «Людина-амфібія» є такі рядки: «Іхтіандр поринав усе глибше й глибше в присмеркові глибини океану. Йому хотілося побути на самоті, оговтатися від нових вражень, розібратися у всьому тому, що він дізнався і побачив... Він пори­нав усе повільніше. Вода густішала, вона вже тиснула на нього, дихати ставало дедалі важче. Його оточили густі зелено-сірі сутінки..» Чи може значно змінюватися густина води із глиби­ною?
  12.           Поясніть явище, описане у книжці Жака-Іва Кусто «У світі безгоміння»: «На глибині шести футів  уже було тихо й спокійно, але вали, що котяться нагорі, давали про себе знати до глибини у двадцять футів ритмічним посиленням тиску на барабанні перетинки».
  13.           Чому вибух снаряда під водою згубний для організмів, що живуть у воді?
  14.           3 якою метою залізничні шпали кладуть на сипучий баласт (пісок, гравій, щебінь), а не безпосередньо на твердий ґрунт залізничного полотна?
  15.           Чи справедливий закон сполучених посудин за умов невагомості? Поясніть чому.
  16.           Чому в людини, що швидко піднімається вгору, на­приклад, на літаку чи у швидкісному ліфті, закладає вуха?
  17.           Чи буде гідравлічний прес працювати на Місяці? Чи буде яка-небудь відмінність в його роботі на Місяці порівняно з роботою на Землі?
  18. Чому верблюди з важкою ношею не провалюються в пісок?
  19. Для чого будують фундамент при спорудженні будинків?
  20. Для чого в рюкзаках роблять широкі лямки?
  21. Чому по тонкому льоду небезпечно ходити та кататися на ковзанах?
  22. Чи залежить тиск, що здійснюється автомобілем на землю, від того, як сильно накачані його колеса?
  23. Чому водонапірна башта повинна бути вище будинків, які забезпечуються водою із цієї вежі?
  24. Чому пасажирам у літаках далекого прямування авторучки із чорнилом треба поміщати в спеціальні поліетиленові пакетики?
  25. Чому тоне корабель, що одержав пробоїну?

 

 Отже ми піднялися на деяку висоту. Трохи перепочили і знову в путь до наступної зупинки. Шлях стає важчим, тому будьте уважними! Щоб його успішно подолати, нам треба знайти рішення   в певних завданнях

 

2. Гра «Хто першим скаже «Еврика!»

Команди повинні розв'язати по 3 задачі,  які мають якісний, експериментальний і конструкторський характер.

Пропонуються задачі такого типу:

1. Перемістіть картоплину з дна посудини на поверхню води, не торкаючись, до неї руками. Поясніть дослід. (Обладнання: посудина з водою, на дні якої знаходиться картоплина, сіль, ложка.).

2. Визначте об'єм тіла неправильної форми. (Обладнання: мензурка, банка з водою, нитка, камінець, лінійка з міліметровими поділками.}

4. Зберіть воду з кювети у склянку, не переливаючи її. Поясніть свої дії.  (Обладнання: кювета з водою, склянка, смужка поперу, сірники.)

5. Обгрунтуйте експериментально висновок: тиск рідини на дно посудини прямо пропорційний висоті стовпа рідини.  (Обладнання: глибока посудина з водою, скляний циліндр без дна, кружок з картону, склянка з підфарбованою водою.)

6. Сконструюйте і оформіть фонтан. Поясніть принцип його дії.

(Обладнання: широка посудина, посудина з водою, гумові і скляні трубочки, затискач, штатив, кольоровий картон (цупкий папір), клей, ножиці.)   

 

  1. «Розрахункові задачі»

           Учні розв’язують  задачі.

  1.  Знайти тиск хлопчика на підлогу, маса якого 45 кг, а площа підошв його черевиків, які стикаються з підлогою, дорівнює 300 см2.
  2.  На більший поршень гідравлічного пресу діє сила 60 кН. Площа великого поршня 240 см2, малого  -  4 см2. Визначити силу, що діє на малий поршень.
  3. Біля підніжжя гори барометр показував 770 мм рт.ст., а на вершині 722 мм рт.ст. Яка приблизно висота гори?
  4. Визначити виштовхувальну силу, яка діє на камінь об’ємом 1,6 м3 у морській воді. (рводи = 1030 кг/м3)
  5.  Яка вага тіла об'ємом 50 см3 у воді, якщо його вага у повітрі 10 Н?
  6.  Яка підіймальна сила дитячої гумової кульки, наповненої воднем, об'єм якого 3 дм3, якщо кулька з воднем у ній має вагу 0,034 Н?

 

  1. Фільми та мультфільми

 

 При перегляді фрагментів фільмів чи мультфільмів навести приклади явищ пов’язаних з тиском твердих тіл, рідин, газів; виштовхувальною силою; атмосферним тиском.

Пропонуються для перегляду уривки із:

  1. Худ. Фільм «Подорож до центру Землі -2»
  2. Мультфільм «Ну, постривай» 1 серія
  3. Мцльтфільм «Навколо світу за 80 днів» вступ
  4. Худ.фільм «Джон Картер»

 

  1. «Казкова фізика» 

Пригадайте якомога більше українських народних казок та казок інших народів світу у яких йде мова про явища пов’язані з тиском твердих тіл, рідин і газів.

 

IV. Підсунок уроку

Підрахунок балів, визначення переможців, вручення «Дипломів», учням які   досягли вершини «Знання»

 

V. . Домашнє завдання.

1. Повторити параграфи  §23-32

2. Підготуватися до тематичного оцінювання

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
1830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку