Конспект уроку з фізики для 7-го класу на тему "Густина речовини" з використанням програм kahoot.it та learningapps.org. Метою уроку є сформування поняття густини речовини; навчити учнів визначати густину через масу та об'єм, розвивати логічне мислення та вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, виховувати культуру оформлення розрахункових задач.
Тема: Густина речовини
Мета уроку:
навчальна: сформування поняття густини речовини; навчити учнів визначати густину через масу та об’єм;
розвивальна: розвивати логічне мислення та вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;
виховна: виховувати культуру оформлення розрахункових задач.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання.
II. Перевірка домашнього завдання
III. Актуалізація опорних знань
Перевірка здійснюється за допомогою програми Plicers
IV. Мотивація вивчення нового матеріалу.
Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?(перегляд відео або демонстрація)
Чи всі тіла однакового об’єму мають однакову масу? (перегляд відео або демонстрація)
Отже, треба ввести фізичну величину, яка б характеризувала масу тіла в одиниці об’єму. У фізиці є така фізична величина. Щоб дізнатися, як вона називається, давайте виконаємо вправу «Природнича анаграма»:
Переставте букви в записі і прочитайте слово:
ГАТИСНУ. (густина)
V. Вивчення нового матеріалу
Густину позначають грецькою буквою ρ (ро)
Одиниця густини в СІ — кілограм на метр кубічний: 1кг/м³.
1кг/дм³ = 1000 кг/м³;
1г/см³ = 1000 кг/м³;
1кг/м³= 0,001 кг/дм³;
1кг/м³= 0,001 т/см³;
;
Густини більшості з поширених у природі речовин визначені в лабораторних умовах і занесені до відповідних таблиць.
Розглянемо таблиці густин.
Густина речовин, зазначених в таблицях, обчислена при нормальному атмосферному тиску і температурі: для газів 0°С; для рідин і твердих тіл 20°С.
З підвищенням температури густина речовини зменшується, тому що збільшуються проміжки між молекулами, значить речовина стає менш щільною.
Густина вимірюється за допомогою не прямих вимірювань, що прямого вимірювання густини рідин існує прилад (ареометр).
Ареометр – це прилад у вигляді скляного поплавка із шкалою і вантажем для
(внизу), призначення якого виміряти густину рідин та сипучих тіл.
VІ. Закріплення нових знань та вмінь
Виконати вправи в learningapps
https://learningapps.org/2054787
https://learningapps.org/1190122
Задача 1. Брусок масою 330 г має розміри 15х2х5 см. Визначте речовину, з якої виготовлено брусок.
Задача 2. Картоплина масою 59 кг має об’єм 50 см3. Визначте густину картоплі.
Задача 3. Визначте масу мідного провода довжиною 10 м площею поперечного перерізу 2 мм2.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 18, Виконати вправу № 18 (2-4)
Експериментальна задача. Візьміть шматок мила у формі прямокутного паралелепіпеда, на якому написано його масу. Визначте густину мила.